استقلال و این همه حاشیه خود ساخته
99976
آبی ها درصف کمیته های انضباطی و اخلاق!
29 فروردين 1403 12:37
 درشرایطی که استقلال برای حفظ صدرجدول و رسیدن به عنوان قهرمانی بیش از هرچیز نیازمند آرامش و تمرکز است، این روزها بیش از هر زمان دیگری اخبار و اتفاقات حاشیه ای از این تیم به گوش می رسد. نکته عجیب هم اینجا است که تقریبا تمام این حاشیه ها خود ساخته است و برخلاف گذشته ظاهرا پای علی خطیر هم وسط نیست!

روزنامه گل

درشرایطی که استقلال برای حفظ صدرجدول و رسیدن به عنوان قهرمانی بیش از هرچیز نیازمند آرامش و تمرکز است، این روزها بیش از هر زمان دیگری اخبار و اتفاقات حاشیه ای از این تیم به گوش می رسد. نکته عجیب هم اینجا است که تقریبا تمام این حاشیه ها خود ساخته است و برخلاف گذشته ظاهرا پای علی خطیر هم وسط نیست!

حاشیه های خود ساخته استقلال در این روزها از طرف کادرفنی و بازیکنان تولید می شود و چپ و راست خبر احضار و جریمه آنها از طرف کمیته های انضباطی و اخلاق منتشر می شود. مشخص نیست این همه حاشیه خود ساخته به این دلیل است که اوضاع از دست مدیریت و البته کادرفنی در رفته است و تیم دچار یک نوع هرج و مرج شده یا برعکس این حاشیه سازی ها برنامه و تاکتیک خود استقلالی ها است که اگر اینگونه باشد کمی عجیب به نظر می رسد.

تنها دلیل حاشیه های خود ساخته استقلالی اگر عمدی و برنامه ریزی شده باشد، می تواند این باشد که برای ناکامی های احتمالی دلیل و بهانه داشته باشند. سیلوا بهترین مدافع استقلال ناگهان و بدون دلیل مشخصی و البته به شکل عجیب و مشکوکی از ترکیب اصلی خارج می شود و باشگاه و کادرفنی هم هیچ توضیحی در این رابطه نمی دهند، حتی وقتی شایعه بی انضباطی و کنار گذاشته شدن مدافع برزیلی بر سر زبان ها می افتد! بعد بازهم شایعه می شود که سیلوا مصدوم است. حالا این وسط مشخص نیست بالاخره دلیل بازی نکردن سیلوا و سکو نشین شدن ناگهانی اش چیست؟

شایعه می شود که نکونام خواجه گیری سرپرست استقلال را کنار گذاشته و بازهم هیچ اطلاع رسانی و واکنشی رسمی به این موضوع از طرف استقلالی ها دیده نمی شود. حتی غیبت عجیب سرپرست تیم هم که به این شابیعه دامن می زند باعث واکنش استقلالی ها نمی شود.

بازیکنان و کادرفنی به این نتیجه می رسند که دسته جمعی علیه داور و سازمان لیگ و مدیریت باشگاه و... مصاحبه کنند و استوری بگذارند و 5-6 نفری به کمیته های انضباطی و اخلاق احضار شوند و این میان حکم جریمه نقدی سنگین مهدی هاشمی نسب هم صادر شود.

درگیری حسین حسینی و مرادمند با نیروی انتظامی بر سر ورود دختر جیمی جامپ هم می شد بهتر از اینها از طرف کاپیتان و مدافع با تجربه استقلال مدیریت شود تا حاشیه ای به این بزرگی پیش نیاید. اینها فقط بخشی از حاشیه های خود ساخته استقلال است و می توان موارد دیگری هم درباره اظهار نظر برخی افراد از جمله افراد خارج از مجموعه تیم و باشگاه را هم مثال زد.

تجربه می گوید و نشان داده است که تیم هایی که دچار حاشیه می شوند و تمرکز شان را از دست می دهند دچار مشکل خواهند شد و از کورس قهرمانی جا می مانند. درسی که یحیی گلمحمدی و تیمش در فصل قبل گرفتند و با کنترل و مدیریت حاشیه ها در پایان فصل گوی سبقت را از تیم خوب اما پرحاشیه و پر سر و صدای ریکاردوساپینتو ربودند. به هرحال اگر این همه حاشیه خود ساخته حاصل ضعف مدیریتی است که بازهم سرمربی و مدیرعامل باشگاه باید پاسخگو باشند. اگر هم مثلا یک تاکتیک و حربه برای برداشتن فشار ها در صورت ناکامی است که بازهم تجربه نشان داده هواداران در صورت از دست رفتن قهرمانی به این بهانه ها ت.وجهی نمی کنند. همان طور که ساپینتو وقتی ناکام ماند بازی های زیبا و البته دسیسه چینی نیمکت های رقیب برای عصبانی کردن او فراموش شد و تقریبا هیچ هواداری بابت رفتن او متاسف نشد و اعتراضی نکرد. نکونام و استقلالی ها برای محبوب ماندن فقط یک راه دارند و آنهم قهرمانی است و قهرمانی هم در آرامش و تمرکز حاصل می شود نه دعوا و حاشیه سازی و از دست رفتن تمرکز تیم!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها