بعد از رسیدن به رکورد 200 بازی با پیراهن استقلال
99939
روزبه و رکوردی که می تواند بشکند
28 فروردين 1403 12:55
روزبه چشمی در بازی با آلومینیوم اراک به رکورد 200 بازی با پیراهن استقلال رسید و مانند امید عالیشاه در باشگاه پرسپولیس در باشگاه 200 تایی ها قرار گرفت. روزبه چشمی 30 ساله هنوز فرصت زیادی دارد تا رکورد و آمار بازی هایش با پیراهن استقلال را افزایش دهد. روزبه در این فصل با 1980 دقیقه بازی بعد ارز حسین حسینی بیشترین دقایق بازی و حضور در میدان را با پیراهن استقلال داشته است.

روزنامه گل

روزبه چشمی در بازی با آلومینیوم اراک به رکورد 200 بازی با پیراهن استقلال رسید و مانند امید عالیشاه در باشگاه پرسپولیس در باشگاه 200 تایی ها قرار گرفت. روزبه چشمی 30 ساله هنوز فرصت زیادی دارد تا رکورد و آمار بازی هایش با پیراهن استقلال را افزایش دهد. روزبه در این فصل با 1980 دقیقه بازی بعد ارز حسین حسینی بیشترین دقایق بازی و حضور در میدان را با پیراهن استقلال داشته است. اگر مشکل محرومیت یا مصدومیت گریبانگیر چشمی نشود، تعداد بازی های اوبا پیراهن استقلال تا پایان فصل به 207 بازی افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به سن و سال روزبه چشمی و آمادگی این روزهایش او شاید نتواند به رکورد دشوار محمود فکری برسد، اما این فرصت را دارد تا در باشگاه 300 تایی های استقلال قرار بگیرد.

محمود فکری کاپیتان پیشین استقلال بیشترین تعداد بازی را با پیراهن آبی دارد و از این نظر از همه بازیکنان تاریخ این باشگاه جلو است. در تاریخ این باشگاه استقلال تنها 5 بازیکن توانسته‌اند بیشتر از 300 بار با پیراهن این تیم در تورنمنت‌های مختلف به میدان بروند که این نفرات شامل محمود فکری، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، جواد زرینچه و خسرو حیدری می شود.

محمود فکری در سن 21 سالگی پیراهن استقلال را بر تن کرد و به جز 2 فصلی که و برای گذراندن دوران خدمت سربازی در فجر سپاسی حضور داشت و چند ماه پایانی فوتبالش، سایر سالهای ورزشی اش را در استقلال سپری کرد. فکری 13 سال برای استقلال بازی کرد و در این مدت با احتساب 32 بازی غیررسمی و دوستانه، در مجموع 377 بار با پیراهن استقلال به میدان رفت که این یک رکورد دست یافتنی در تاریخ این باشگاه محسوب می شود.

جواد زرینچه دومین رکوردار بازی با پیراهن استقلال است که 331 بازی با پیراهن آبی انجام داده است. امیرحسین صادقی با 325، پژمان منتظری با 320 و خسرو حیدری با 305 بازی رکوردار هستند.

بعد از این نفرات آرش برهانی با 298 بازی قراردارد. صادق ورمزیار280 بازی، مهدی رحمتی با 266، فرهاد مجیدی با 260 بازی و علیرضا منصوریان با 244 بازی در رده های ششم تا دهم قرار دارند.

روزبه در لیگ پانزدهم به استقلال آمد و با توجه به یک فصل حضورش در لیگ ستارگان قطر، 8 فصل فوتبالی می شود که برای استقلال بازی می کند. روزبه حتی برای فصل آینده این شانس و فرصت را خواهد داشت تا با شکستن رکورد علیرضا منصوریان، در جمع 10 بازیکن با سابقه استقلال قرار بگیرد که بیشترین تعداد بازی را با پیراهن استقلال انجام داده اند.

روزبه چشمی اگر حداقل تا 34 سالگی و 4 فصل فوتبالی در استقلال بماند و بازی کند که دور از انتظار هم نیست، می تواند با انجام به طور میانگین 35 بازی در هرفصل( تمام رقابت ها شامل لیگ برتر، جام حذفی، رقابت های آسیایی و...) دست کم 140 بازی در فصول آینده با پیراهن استقلال انجام دهد و رکورد نفراتی چون زرینچه، صادقی، حیدری و... را بشکند. چشمی در این 200 بازی هرچند تعداد گل های زده اش فعلا روی عدد 8 است و دو رقمی نشده که به عنوان یک مدافع و هافبک دفاعی آمار بدی نیست، اما با همین تعداد گل از معدود بازیکنانی است که سابقه گلزنی در دربی را دارد و طعم شیرین آن را چشیده است.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها