بردن تراکتور و شمس‌آذر برای استقلالی‌ها واجب شد
99936
سایه پرسپولیس اوسمار روی جام قهرمانی!
28 فروردين 1403 12:03
هرچند استقلال توانست در آخرین بازی خودش در لیگ بیست و سوم و در هفته 23 مقابل آلومینیوم اراک با یک گل برنده از زمین خارج شود و صدرنشین باقی بماند اما رسیدن پرسپولیس به تیم نکونام و در یک قدمی این تیم با یک امتیاز اختلاف، اردوی آبی های پایتخت را در مسیر قهرمانی و در بازی های باقی مانده با بیم و هراس زیادی مواجه کرده است.

روزنامه گل

سیدمحمدکسری رضوی - هرچند استقلال توانست در آخرین بازی خودش در لیگ بیست و سوم و در هفته 23 مقابل آلومینیوم اراک با یک گل برنده از زمین خارج شود و صدرنشین باقی بماند اما رسیدن پرسپولیس به تیم نکونام و در یک قدمی این تیم با یک امتیاز اختلاف، اردوی آبی های پایتخت را در مسیر قهرمانی و در بازی های باقی مانده با بیم و هراس زیادی مواجه کرده است.

فارغ از همه دلایلی که استقلالی ها بابت رسیدن مدعیان به خودشان مطرح شده اند، یک نگاه فنی به روند امتیازگیری این تیم نشان می دهد که شاگردان نکونام در نیم فصل دوم نسبت به نیمه نخست لیگ امسال، عملکردی ضعیف تر از حیث امتیازگیری داشته اند.

نگاهی به نحوه امتیازگیری استقلال نکونام نشان می دهد آن ها روند امتیازگیری شان در هشت هفته ابتدایی نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل اول باعث شده حالا بیم رسیدن پرسپولیس و از دست دادن صدر را داشته باشند. هرچند که هشت بازی ابتدایی نیم فصل اول به طور منظم برای استقلال برگزار نشد و چند بازی خودشان را با تاخیر برگزار کردند اما روند امتیازگیری این تیم در این تعداد بازی در نیمه اول لیگ به نحوی بود که آنها از 24 امتیاز ممکن توانستند 19 امتیاز را به دست بیاورند و با عدم نتیجه گیری رقبا صدر را از آن خود کنند.

شرایط اما در نیم فصل دوم برای استقلال متفاوت از نیم فصل اول لیگ امسال با هدایت جواد نکونام پیش رفت. آنها هرچند به روند شکست ناپذیری خودشان در طول این هشت هفته ادامه داده اند اما آنها برخلاف بخش اول لیگ امسال، در نیمه دوم و در بازی های برگشت از 24 امتیاز ممکن تنها 18 امتیاز کسب کرده اند. یک امتیازی که شاید در ادامه راه حتی به قیمت از دست دادن صدر و جام قهرمانی برای تیم نکونام منجر شود. به این ترتیب استقلال در مقایسه با نیم فصل نخست از رکورد امتیازی خودش عقب تر است و برعکس پرسپولیس که از 8 بازی اخیر خودش یک مساوی و 7 برد به دست آورده از نظر امتیازی عقب ماند تا به نحوی سایه تیم اوسمار را پشت سر خود در مسیر قهرمانی بیش از گذشته حس کند و سایه این تیم حالا بیش از گذشته روی جام قهرمانی بیفتد.

به این ترتیب استقلال هم اکنون نسبت به پرسپولیس در نیم فصل دوم صدرنشینی را به حریف سنتی خود از حیث امتیازگیری واگذار کرده و تنها به لطف لغزش رقبا و عملکرد خوب خودش در نیم فصل اول توانسته همچنان صدر را با چنگ و دندان حفظ کند. استقلالی‌ها در 2 مسابقه پیش‌روی خود باید برابر تیم‌های شمس‌آذر قزوین و تراکتور تبریز به میدان بروند. در نیم‌فصل نخست، آبی‌ها مسابقه نهم و دهم خود را برابر تیم‌های تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان برگزار کردند که از این 2 مسابقه توانستند 4 امتیاز به‌دست آورند و شمار امتیازات‌شان در پایان 10 بازی ابتدایی در لیگ بیست‌وسوم به عدد 23 رسید. حالا شاگردان جواد نکونام در 2 مصاف پیش‌رو این فرصت را دارند تا با کسب 6 امتیاز کامل، جبران‌مافات کنند و با سبقت از رکورد امتیازی خود در نیم‌فصل نخست، در نیم‌فصل دوم 24 امتیازی شوند و گامی بلند را در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌وسوم بردارند.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدمحمدکسری رضوی #پرسپولیس #استقلال #جواد نکونام #اوسمار لوس ویه‌را
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها