استقلالی‌ها سکوت کنند چون از اشتباهات داوری بیشتر سود برده‌اند
99852
شاه محمدی: پرسپولیس با همین دست فرمان برود، قهرمان می‌شود
26 فروردين 1403 13:09
آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس با هدایت اوسمار برزیلی عالی بازی می‌کند و مثل سال گذشته  دوباره قهرمان می شود.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس با هدایت اوسمار برزیلی عالی بازی می‌کند و مثل سال گذشته دوباره قهرمان می شود.جمشیده شاه محمدی مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس ابتدا درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل ملوان بندرانزلی در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی گفت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم باید بگویم وقتی بازی شما بعد از بازی تیم رقیب برگزار می شود و شما در کورس قهرمانی هستد و باید برای باقی ماندن در کورس با توجه به نتیجه حریفتان برنده شوید فشار و استرس زیادی بر شما حکم فرما می شود چون می دانید اگر برنده نشوید فاصله بیشتر می شود. برای همین این موضوع به ضرر پرسپولیس است. اما در مورد بازی و پیروزی مهمی که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به دست آورد باید بگویم پرسپولیس به آن چیزی که می‌خواست در این بازی دست یافت. مثل بازی های قبل کار‌های ترکیبی بسیار خوبی انجام شد. شاگردان اوسمار در نیمه اول ملوان را محک زدند و فرصت‌های زیادی به دست آوردند. در نیمه دوم هم ارسال عالی امید عالیشاه کمک کرد تا عیسی آل‌کثیر تک گل ۳ امتیازی و مهم بازی را بزند. پرسپولیس هر چه به بازی‌های آخر لیگ نزدیک می‌شود روند رو به رشدش هم بیشتر می‌شود. دقیقا این موضوع من را یاد فصل گذشته می اندازد.

شاه محمدی در ادامه در مورد قدرت تهاجمی پرسپولیس در نیم فصل دوم گفت: شما نگاه کنید پرسپولیس در تمام نقاط زمین خصوصا در جلوی زمین بازیکن کلیدی دارد. در این دیدار هم مانند بازی های قبل اوسمار بهترین نفرات تهاجمی خودش را استفاده کرد و آل‌کثیر در نقاط کور دفاع حریف به خوبی جاگیری می‌کرد و ضربات آخر را می‌زد. پشت آل‌کثیر هم نفراتی همچون عالیشاه، مهدی ترابی و اورونوف فشار خط حمله را حفظ می‌کردند. پرسپولیسی‌ها در کانال‌های کناری هم با عبدالکریم حسن و دانیال اسماعیلی‌فر به خوبی به خط حمله اضافه می‌شدند. پرسپولیس با این شیوه و نیز رهبری سروش رفیعی به خوبی به گل می رسد و در عین باید بگویم موقعیت های زیادی را هم از دست می دهد اما هم اینکه موقعیت سازی می منند بسیار عالی است.

شاه محمدی در ادامه در مورد دقایق پایانی و فشاری که ملوان برای گل تساوی به پرسپولس می آورد گفت: خب ابتدا باید بگویم پیروی ا یک گل هیچ وقت حاشیه امنیت مناسبی ندارد و برای همین فشار زیادی را در دقایق پایانی تحمل کردند. ببینید در بالا گفتم پرسپولیس موقعیت های خوبی درست می کند اما از موقعیت ها به خوبی استفاده نمی کند. اگر پرسپولیس گل دوم و حتی گل سوم را می زد ملوان دیگر اینقدر فشار نمی آورد. حال با وجه به این موضوع اوسمار در دقایق پایانی برای کم کردن فشار تغییر تاکتیک داد و در همین راستا، عناصر تهاجمی خودش را بیرون آورد و نفرات تدافعی را داخل زمین گذاشت. اوسمار سعی کرد تا پیروزی را حفظ کند، چون بازی حساسی بود و نباید از کورس قهرمانی دور می‌شد. او علی نعمتی و سینا اسدبیگی را وارد زمین کرد تا بتواند بازی را کنترل کند و در خط دفاعی تراکم نفرات بیشتر کرد تا موقعیت و فضا را از ملوان بگیرد.

جمشید شاه محمدی در ادامه در مورد تیم ملوان و اینکه این تیم در این فصل بسیار خوب بازی می کند و در جمع مدعیان قرار گرفته گفت: ملوان تیم ریشه دار و خوبی است. در زمانی هم که ما بازی می کردیم به سختی این تیم را می بردیم. امسال هم مهدی تارتار تیم بسیار خوبی درست کرده است و به جرات می گویم بازی با این تیم سخت است. شما نگاه کنید ملوان بعد از خوردن گل، تغییر تاکتیک داد. محمد عمری وقتی به بازی آمد بسیار تأثیرگذار بود و به راحتی از عبدالکریم حسن عبور می‌کرد. در نیمه دوم سمت راست ملوان نقاط قوت آن‌ها بود و ارسال‌های خوبی روی دروازه پرسپولیس داشتند، اما بازیکنان تدافعی پرسپولیس نگذاشتند تا حریف به اهدافش دست پیدا کنند. شما مطمن باشید ملوان در پایان فصل یکی از چهار تیم بالای جدول خواهد بود.

مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس در مورد شانس قهرمانی پرسپولیس در پایان فصل با توجه به رقابتی که با استقلال دارد گفت: هر چه به بازی‌های پایانی لیگ برتر نزدیک می‌شویم کار بسیار سخت می‌شود و کوچکترین اشتباه باعث خواهد شد تا یک تیم از قهرمانی دور شود، اما تا اینجای کار پرسپولیس فوق‌العاده بازی می‌کند و یک پای قهرمانی است. ۲ ، ۳ هفته‌ای است که تراکتور و سپاهان خوب نتیجه نگرفته‌اند و ۷ بازی تا آخر فصل باقی مانده که رقابت نزدیکی بین پرسپولیس و استقلال خواهد بود و در نهایت این رسپولیس است که قهرمان می شود چون من عقید دارم استقلال مطمنا در یکی دو بازی بعدی امتیازات حساسی را از دست خواهد داد.

جمشید شاه محمدی در خصوص مصاحبه‌های برخی از بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال علیه پرسپولیس گفت: من نمی دانم این همه بهانه گیری برای چیست؟ اصلا شما خوبید. بازیکن و مربی باید حرفشان را در زمین بزنند. داوری برای همه تیم ها سود و زیان داشته است همین استقلال در این فصل کلی از داوری نفع برده است. پس به جای این حرف ها به دنبال بازی در زمین باشند. از سوی دیگر مگر این ها اتوبوسی دفاع می کنند ما حرفی می زنیم .در هر حال من عقیده دارم بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس نباید به مصاحبه‌های استقلالی‌ها توجه کنند. آنها سبک و شیوه خودشان را دارند، ولی پرسپولیس فقط باید روی بازی‌های خودش تمرکز و بهترین نتایج را کسب کند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها