تغییر چهره استقلال در اراک جواب داد
99804
اوج گیری به موقع بلانکو برای نکونام!
25 فروردين 1403 14:55
نکونام و شاگردانش در چارچوب هفته بیست و سوم در یک جدال سخت مهمان اراکی‌ها و تیم سرسخت، جوان و تلاشگر آلومینیوم اراک با هدایت مجتبی حسینی بودند. مسابقه‌ای که استقلال توانست با یک برد سخت اما دلچسب با درخشش دوباره زوج گلزن و گلساز بلانکو و ابوالفضل جلالی یک سه امتیاز مهم را در اراک به اندوخته‌های خود اضافه کند و صدرنشین باقی بماند.

روزنامه گل

سیدمحمد کسری رضوی

نکونام و شاگردانش در چارچوب هفته بیست و سوم در یک جدال سخت مهمان اراکی‌ها و تیم سرسخت، جوان و تلاشگر آلومینیوم اراک با هدایت مجتبی حسینی بودند. مسابقه‌ای که استقلال توانست با یک برد سخت اما دلچسب با درخشش دوباره زوج گلزن و گلساز بلانکو و ابوالفضل جلالی یک سه امتیاز مهم را در اراک به اندوخته‌های خود اضافه کند و صدرنشین باقی بماند.

جدالی که با تساوی هفته گذشته شاگردان نکونام برابر مس رفسنجان و رسیدن پرسپولیس به یک قدمی آنها، برای تداوم صدرنشینی چاره‌ای جز برد در این بازی نداشتند اما این برد سخت برای آبی‌های پایتخت به دست آمد. نکونام در این بازی به ناچار دو مهره تاثیرگذار خودش را نداشت.

جانشینان مهدی‌پور و سهرابیان جواب دادند

مهدی مهدی‌پور هافبک میانی مهم استقلال و مهره تاثیرگذار آبی‌های پایتخت با مصدومیتی که نصیبش شد تا پایان فصل لیگ را از دست داد و در طرف دیگر نکونام، سرمربی استقلال با محرومیت آرمین سهرابیان، مدافع تاثیرگذار و گلزن خودش مواجه بود‌ شرایطی که چاره‌ای برای نکونام برای داشتن تغییرات اجباری در این مسابق باقی نگذاشت و با آمدن زبیر نیک‌نفس و مرادمند جای این هافبک و مدافع در این مسابقه پر شد و توانستند تاثیر خوبی در این مسابقه داشته باشند. در حالی که به نظر می‌رسید با نبودن سهرابیان قرعه به نان سیلوا باشد که این اتفاق رخ نداد و به نظر می‌رسد این مدافع برای بازگشت دوباره به ترکیب کار آسانی در پیش نداشته باشد.

زوج ماشاریپوف و نیک‌نفش جواب داد

در حالی که به نظر می‌رسید در نبود مهدی‌پور انتخاب نکونام برای بازی کنار ماشاریپوف، امید حامدی‌فر باشد اما انتخاب سرمربی استقلال در این بازی زبیر نیک نفس بود که توانست هماهنگی خوبی با این بازیکن بازیساز و کهنه‌کار ازبک داشتند. البته در این میان به درخشش خوب ابوالفضل جلالی هم باید اشاره داشت که به عنوان وینگر چپ زمینه‌ساز برد مهم و حیاتی استقلال در اراک و حفظ صدرنشینی شاگردان نکونام شد.

بلانکو خوب موقعی اوج گرفت

زمانی که بلانکو به استقلال اضافه شد این بازیکن خیلی دیر در مسیر گلزنی قرار گرفت اما حالا با زدن پنجمین گل خودش مقابل آلومینیوم اراک حالا باید گوستاوو خوب موقعی اوج گرفته است. گل سه امتیازی بلانکو در این بازی تیم نکونام را بازهم در صدر حفظ کرد و نشان داد بی‌جهت سرمربی استقلال روی گلزنی این بازیکن حساب باز نکرده است.

مهرداد محمدی و ادامه روند نزولی

جواد نکونام در بازی قبلی مقابل مس رفسنجان تصمیم گرفت تا همزمان از جلال‌الدین ماشاریپوف و مهرداد محمدی در ترکیب تیمش استفاده کند که حضور همزمان این 2 ستاره باعث افزایش چشمگیر توان تهاجمی آبی‌ها شد. کاری که در مسابقه دیشب هم از سوی نکونام تکرار شد و در کنار حضور ماشاریپوف در خط هافبک، مهرداد محمدی در نقش مهاجم سایه کارش را پیش برد و گوستاوو بلانکو هم که در بازی قبلی ستاره استقلال بود، در قامت مهاجم هدف در ترکیب آبی‌ها حضور پیدا کرد و موفق به گلزنی شد. با این حال به نظر می‌رسد مهرداد محمدی آنچنان باید و شاید در این مست نتوانسته به استقلال کمک کند و شاید در ادامه شاهد نگاه جدی‌تر نکونام به دیگر بازیکنان تهاجمی استقلال از جمله پیمان بابایی باشیم. بازیکنی که حمل توپ و سرعت بالای حرکتی دارد و شاید اگر در بازی‌های باقی‌مانده فرصت بیشتری به بابایی داده شود زوج او با بلانکو و تشکیل مثلث هجومی با ماشاریپوف شرایط بهتری را در گلزنی تیم نکونام برای فرار از بردهای سخت با یک گل فراهم کند‌

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدمحمدکسری رضوی #جواد نکونام #گوستاو بلانکو #استقلال #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها