کار سخت نکونام برای حفظ صدر
99767
سرنوشت جواد و استقلال به هم گره خورده
24 فروردين 1403 11:46
جواد نکونام در فاصله 8 بازی مانده به پایان فصل توانسته استقلال را در صدرجدول حفظ کند؛ هرچند که پس از توقف خانگی بد موقع برابر مس رفسنجان حالا اختلاف آبی ها با رقیب اصلی یعنی پرسپولیس به یک امتیاز کاهش پیدا کرده است.

روزنامه گل

جواد نکونام در فاصله 8 بازی مانده به پایان فصل توانسته استقلال را در صدرجدول حفظ کند؛ هرچند که پس از توقف خانگی بد موقع برابر مس رفسنجان حالا اختلاف آبی ها با رقیب اصلی یعنی پرسپولیس به یک امتیاز کاهش پیدا کرده است. بازی بعدی استقلال هم آسان نیست و احتمال از دست دادن امتیاز و از دست رفتن صدرنشینی آنها کم نیست! دیگر بازی های استقلال تا پایان فصل شامل شمس آذرقزوین(میزبان)، تراکتور تبریز(میهمان)، ذوب آهن(میزبان)، فولاد خوزستان(میزبان)، نساجی مازندران(میهمان)، گل گهر سیرجان(میزبان) و پیکان(میهمان) می شود که هیچ کدام آسان نیست و جواد نکونام و شاگردانش تا پایان فصل شاید غیر از رویارویی با پیکان در هفته آخر بازی آسانی دیگری پیش رو ندارند.

همچنین مصدومیت طولانی کوین یامگا و در ادامه مهدی مهدی پور که فصل را از دست دادند و مصدومیت های مقطعی از قبیل آسیب دیدگی صالح حردانی هم دست کادرفنی استقلال را در حسابی پوست گردو گذاشته است. هرچند پرسپولیس هنوز باید با رقبایی چون سپاهان اصفهان(میزبان)، شمس آذر قزوین(میهمان) و مس رفسنجان(میزبان) بازی کند، اما در مجموع روی کاغذ قرمز ها بازی ها و شرایط آسان تری نسبت به استقلال دارند.

به عبارت دیگر با از دست دادن غیر منتظره امتیاز بازی با مس رفسنجان حالا شرایط استقلال برای حفظ صدرجدول حسابی سخت شده است. از آن طرف پرسپولیس در بازی های اخیر نشان داده است که نسبت به رقیب خودش برای کسب عنوان قهرمانی انگیزه و شرایط بهتری دارد و متحدتر هستند.

آنچه که مسلم است جایگاه جواد نکونام در صورت از دست رفتن قهرمانی متزلزل خواهد شد. هواداران استقلال در این فصل هم بارها نشان داده اند که برایشان ناکامی و قهرمان نشدن استقلال هیچ دلیل و توجیهی ندارد و هرچند حامی نکونام و منتقد علی خطیر هستند اما هرگونه نا کامی احتمالی رذا از چشم سرمربی تیم شان می بینند. همان طور که ساپینتو با وجود بازی های خوب تیمش وقتی قهرمانی را از دست داد دیگر مانند روزهای برد و موفقیت محبوب هواداران نبود و تقریبا کسی با جدایی و رفتن او از استقلال مخالف و حتی مردد نبود.

نکونام هم اگر صدرجدول را از دست بدهد، جدا از تمام مشکلات و کمبود هایی که داشت، خودش هم به میزان قابل توجهی مقصر است. خرید های داخلی و خارجی با نظر او انجام شده مسئولیت کاکل آن با سرمربی تیم است. از سوی دیگر نکونام در برخی بازی ها از جمله دو دیدار اخیر مقابل مس رفسنجان با ترکیب تاولیه و تعویض هایش همه را سورپرایز کرد. به واقع هیچ کسی انتظار نداشت تا رافائل سیلوا بهترین مدافع استقلال نیمکت نشین شود تا ایمان سلیمی در ترکیب اصلی قرار بگیرد. تعویض گوستاوو و بلانکو و ماشاریپوف هم حسابی مورد انتقاد قرار گرفت، هرچند در ادامه توجیه مربیان استقلال این بود که ترس از مصدومیت شدید آنها وجود داشت!

در مجموع نکونام بهتر از هرکسی می داند برای ماندن روی نیمکت استقلال باید تیمش را با چنگ و دندان هم که شده تا پایان فصل در صدرجدول حفظ کند و توجیه و بهانه ها درصورت ناکامی احتمالی کمک چندانی به او نخواهد کرد. در تاریخ هم فقط این نکته ثبت می شود که چه تیمی قهرمان شد و آمار و نتایج استقلال چطور بود و در نهایت حاشیه ها و بهانه ها فراموش می شود. حالا باید دید نکونام می تواند از این مسیر سخت خودش و استقلال را سزبلند خارج کند یا نه؟

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها