فجر در بندر به لیگ برتر نزدیک تر شد
99761
چادرملو راه قهرمانی خیبر را هموار کرد
23 فروردين 1403 12:29
آرش جعفری - لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران در هفته های پایانی حساس تر از قبل قبل دنبال می شود و 4 تیمی که در مربع قهرمانی حضور دارند برای صعود به لیگ برتر رقابت بسیار سخت و نزدیکی با یکدیگر دارند.

روزنامه گل

آرش جعفری - لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران در هفته های پایانی حساس تر از قبل قبل دنبال می شود و 4 تیمی که در مربع قهرمانی حضور دارند برای صعود به لیگ برتر رقابت بسیار سخت و نزدیکی با یکدیگر دارند.در انتهای جدول هم رقابت سختی برای بقا وجود دارد اما از الان با توجه به شرایط جدول و بازی های باقی مانده می توان حدس زد تیم خوشه طلایی که با 15 امتیاز در قعر جدول قرار دارد یکی از تیم های سقوط کننده به لیگ دسته دوم است.

هفته بیست و ششم لیگ دسته اول با 5 بازی شروع شد که درحساس ترین دیدا دو تیم چادملو و نفت مسجد سلیمان که در رتبه دوم و چهارم حضور داشتند در یزد به مصاف هم رفتند. در این دیدار حساس و مهم و در شرایطی که نفت مسجدسلیمان با بردی سرنوشت‌ساز مقابل چادرملوی اردکان فاصله‌ای نداشت، این برد را از دست داد تا شاگردان سعید اخباری کماکان در رتبه دوم بایستند و خود نفتی ها در رتبه چهارم باقی بمانند. دراین بازی حساس چادرملو در دقیقه 99 از شکست مقابل نفت MIS گریخت و با 55 امتیاز، جایگاه خود را در رده دوم جدول حفظ کرد. نفتی ها در یزد بازی را بهتر از حریف خود شروع کردند و دو مرتبه از چادملو پیش افتادن اما در نهایت نتوانستند برتری خود را حفظ کنند. نفت مسجدسلیمان با این تساوی با 50 امتیاز، در رتبه چهارم ماندنی شد.

تیم فوتبال فجر سپاسی که در رتبه سوم قرار داشت برد شیرینی را در این هفته تجربه کرد تا با 54 امتیاز، در جایگاه سوم جدول و در یک قدمی چادملو قرار بگیرد. شاگردان مهدی رجب زاده که به بندر رفته بودند موفق شدند تیم شاهین بندر عامری را در یک بازی پرگل با نتیجه 3 برصفر شکست دهند. بندر عامری با این شکست موقعیتش در انتهای جدول به خطر افتاد ولی در عین حال با منطقه سقوط فاصله دارد ولی اگر با همین منوال ادامه دهد چه بسا که در کنار 3 تیم سقوط کننده قرار بگیرد.

شهر راز شیراز هم که در میانه جدول قرارداشت در خانه تیم قعر نشین خوشه طلایی را شکست داد تا جایگاهش را در میانه جدول محکمتر از قبل کند. شاگردان ستار زارع با 30 امتیاز در رتبه دوازدهم قراردارند. خوشه طلیی هم با این شکست یک قدم دیگر به سقوط نزدیکتر شد.

شهرداری آستار با مربی جدید خود محسن بنگر در خانه در دربی شمالی ها به مصاف تیم دریای بابل رفت و به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکرد. شهرداری با این تک امتیاز موقتا از منطقه سقوط فاصله گرفت اما دریای بابل که با 19 امتیاز در رتبه شانزدهم قراردارد کماکان جزو سقوط کنندگان به شمار می رود. این تیم باید برای بقا در هفته های آینده امتیازات لازم را کسب کند تا در لیگ دسته یک باقی بماند.

مس شهر بابک هم با یک پیروزی خانگی مقابل سایپا موفق شد که با 33 امتیاز در رتبه دهم قرار بگیرد. سایپا با این شکست از منطقه صعود فاصله بیشتری گرفت تا عملا برای صعود دوباره به لیگ برتر یک سال دیگر منتظر بماند. سایپا با این شکست 38 امتیاز در رتبه پنجم باقی ماند و با توجه به فاصه 20 امتیازی با منطقه صعود عملا دیگر نمی تواند به لیگ برتر صعود کند.

حال با توجه به نتایج کسب شده در 5 بازی اول تیم خیبر خرم آباد با یک بازی کمتر با 58 امتیاز در صدر قراردارد و تیم های چادرملو ، فجر سپاسی و نفت مسجد سلیمان به ترتیب با 55، 54 و 50 امتیاز با حضور در رتبه های دوم تا چهارم این تیم را تعقیب می کنند.در انتهای جدول نیز خوشه طلایی ساوه با 15 امتیاز در قعر جدول ایستاده است و تیم‌های داماش گیلان و دریای بابل با 19 امتیاز، به ترتیب در رده‌های شانزدهم و هفدهم جدول قرار گرفته‌اند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها