99587
در انتظار روز سرنوشت
14 فروردين 1403 14:52
رقابت برای قهرمانی لالیگا همچنان داغ است.  

روزنامه گل

بارسلونا شنبه شب و در آغاز هفته‌ی سی ام لالیگا توانسته بود با یک گل از سد لاس پالماس عبور کند و با کاهش فاصله با رئال به 5 امتیاز، صدرنشین را تحت فشار قرار دهد. بنابراین رئال محکوم به پیروزی برابر بیلبائو بود و البته به این هدف خود رسید. درواقع شاگردان کارلو آنچلوتی تحت تاثیر پیروزی بارسا قرار نگرفتند و در برنابئو با دو گل از سد تیم چهارم جدول گذشتند.

نمایش ادامه دارد

فاصله دو مدعی قهرمانی لالیگا هشت امتیاز است و هنوز هشت بازی دیگر نیز باقیمانده است. پس از آنکه بارسلونا نتوانست در چند هفته‌ی متوالی طعم پیروزی را بچشد، فشار ها بر روی این تیم افزایش یافت و حتی هواداران این تیم موفقیت در این فصل را از دست رفته می‌دانستند. کار به جایی رسید که ژاوی هم اعلام کرد فارغ از هر نتیجه ای در انتهای فصل این تیم را ترک خواهد کرد. اما پس از آن روزهای آفتابی دوباره آغاز شدند. بلوگرانا پس از چندین برد در اسپانیا؛ در اروپا نیز ناپولی را حذف کرد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. در لالیگا هم آن ها توانستند پس از چندین هفته به رتبه دوم صعود کنند و حالا -هرچند اندک- آن ها امیدوار به دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ اسپانیا هستند. البته اگر بارسا می خواهد شانسی برای قهرمانی داشته باشد، باید حداقل کاری که انجام می دهد این باشد که فاصله امتیازی را تا روز ال کلاسیکوی برگشت (2 اردیبهشت) حفظ کند. برای این منظور نیز دو تیم تا ال‌کلاسیکو یک بازی بیرون خانه خواهند داشت. رئال به زمین مایورکا می رود و بارسا نیز میهمان کادیز است. هر دو بازی پیچیده خواهد بود چرا که رقبایشان برای فرار از سقوط می جنگند. به اینها بازی های حساس در لیگ قهرمانان را نیز باید اضافه کرد. اینکه رئال و بارسا در چه فرمی به ال کلاسیکو خواهند رسید به نتایجی که برابر سیتی و پی اس جی در لیگ قهرمانان خواهند گرفت نیز ربط مستقیم دارد. دو تیم در شرایطی برابر هم قرار خواهند گرفت که مشخص شده راهی نیمه نهایی شده اند یا خیر.

تقویم رئال و بارسا

رئال مادرید تقویم راحت‌تری نسبت به رقیب خود دارد. رئال در برنابئو میزبان بارسا، کادیز، آلاوس و بتیس خواهد بود و باید به زمین مایورکا، رئال سوسیداد، گرانادا و ویارئال برود. صدرنشین در تمام فصل فقط یک بازی را باخته (در زمین اتلتیکو) و در خانه نیز فقط دو تساوی مقابل رایو و اتلتیکو داشته است. بارسا باید به زمین کادیز، رئال مادرید، خیرونا، آلمریا و سویا برود و در خانه نیز میزبان والنسیا، رئال سوسیداد و رایو خواهد بود. آنچلوتی می خواهد در همین ال کلاسیکو با شکست بارسا تکلیف قهرمانی را یکسره کند ولی ژاوی می خواهد نبرد را به هفته های پایانی بکشاند. چه کسی موفق خواهد شد؟ البته که شانس مادریدی ها به طرز قابل توجهی بیشتر از رقیب سنتی خود است و حتی اگر رئال در ال کلاسیکو هم ببازد بازهم مدعی اول قهرمانی است اما فوتبال پر از اتفاقات غیرقابل پیش بینی است. البته که پیروزی در دیدار سنتی، قهرمانی کهکشانی ها را تقریبا قطعی خواهد کرد.

#رئال مادرید #بارسلونا
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها