99396
طالبی: سپاهان اسیر نام ها در زمین شده است
20 اسفند 1402 14:34
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: سپاهان چند سال است که اسیر نام ها درون زمین شده است در حالیکه این نام ها متاسفانه به اندازه اسم شان برای تیم کارایی نداشته اند.

روزنامه گل

فرشید طالبی در مورد شرایط بد تیم فوتبال سپاهان و 5 باخت متوالی در لیگ برتر اظهار داشت: وقتی سپاهان در دقیقه 4 گل در ورزشگاه خانگی گلزنی می کند با حضور هوادارانش باید به طور طبیعی به دنبال زدن گل های بیشتر برود اما در کمال تعجب در مسابقه با پیکان دیدیم که وضعیت تیم بعد از گلزنی بهم ریخت. اتفاقاتی درون تیم سپاهان رخ می دهد که مجهول و مبهم است. سپاهان در حال حاضر هم در گلزنی و هم در گل خوردن بدون تمرکز است که باعث شده یک فاجعه برای سپاهان رخ بدهد. عدم تمرکز باعث مشکلات روحی و روانی در تیم شده که بطوریکه در هربازی یک بازیکن از تیم اخراج می شود.وی افزود: مهم ترین دلیل این مساله می تواند تغییرات فاجعه بار درساختارمدیریتی باشگاه باشد که لطمات جبران ناپذیری به تیم زده است. همه دلخوشی هواداران سپاهان موفقیت این تیم است و هواداران به این تیم عشق می ورزند اما وقتی شرایط اینگونه می شود هواداران دچار ناراحتی شدید می شوند. هرچند نبود کمک داور ویدئویی هم در بازی با پیکان و شکست خانگی بی تاثیر نبود باید هرچه سریع تر کمک داور ویدئویی را به فوتبال مان بیاوریم زیرا بدون این تکنولوژی فوتبال کشورمان از فوتبال روز دنیا عقب می مانیم.

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مورد اینکه باخت به تیمی مثل پیکان که شرایط بحرانی داشته برای تیم پرمهره سپاهان بخاطر اشتباه داوری چندان توجیه پذیر نیست، گفت: بله این مورد هست اما به نظرم مشکل عدم ثبات مدیریت و نظم مدیریتی یکی از عوامل شرایط باشگاه سپاهان است. در دو دهه اخیر باشگاه ها وفوتبال اصفهان قانونمدار، با نظم و مدیریت و برنامه ریزی مشخص بود اما وقتی این نظم و قانونمداری و ثبات مدیریت کمرنگ می شود نتیجه اش ضعیف شدن باشگاه است. طالبی در مورد شرایط فنی تیم سپاهان گفت: در تیم سپاهان خلا یک بازیکن بزرگ که بتواند تیم را مدیریت کند به خوبی احساس می شود.ساختار دفاعی تیم سپاهان هم مشکل دارد و وقتی این تیم در دو سه سال اخیر توپ را از دست می دهد تبدیل به تیمی می شود که در ساختار دفاعی مثل آماتورها عمل می کند. زمانی گل زدن به تیم سپاهان ارزوی هر تیم و بازیکنی بود اما اکنون می بینیم که تیم ها چقدر راحت به سپاهان گل می زنند.مدافع اسبق سپاهان تاکید کرد: سپاهان چند سال است که اسیر نام ها درون زمین شده است در حالیکه این نام ها متاسفانه به اندازه اسم شان برای تیم کارایی نداشته اند. از نظر اسمی سپاهان بهترین تیم ایران است اما در نتیجه گیری در چند سال اخیر نتوانسته اند قهرمان شوند. زیرا نام ها 50 درصد هم عملکرد مناسب نداشته اند و به همین دلیل هم تیم روندی سینوسی و پرنوسان پیدا کرده است. همین مساله در نهایت دودش به چشم هواداران می رود زیرا بازیکن که در نهایت دستمزش را می گیرد اما این هواداران هستند که از این شرایط ناراحت می شوند. سپاهان در این سال ها دچار خودکشی جذب نام ها در ابتدای فصل می شود. نام هایی که به مرور نشان می دهند کارایی لازم را برای تیم ندارند.

وی افزود: در سه چهار سال اخیر بالغ بر 50 بازیکن به این تیم آمده اند و 60 تا 70 درصدشان هم در فهرست خروجی تیم قرار گرفته اند. در واقع سیستم فیلترینگ جذب بازیکن انگار دچار اختلال شده است. در نهایت این شرایط باعث می شود که وقتی مدیری مثل نیکفر می آید در کمتر از دو ماه چنین شرایطی را تجربه می کند. بازیکنان بزرگ آپشن های بزرگی هم دارند و اکنون در تیم سپاهان بازیکنان خوبی هستند که بازی هم نمی کنند. طالبی در مورد راهکارش برای خروج سپاهان از بحران گفت: اول ، دوم ، سوم و... فقط خود بازیکنان هستند که باید این تیم را نجات بدهند. بازیکنانی اسمی که همگی ادعا دارند باید تیم را از بحران نتیجه گیری خارج کنند حتی اگر تیمی مثل سپاهان بر فرض مربی و مدیرعامل هم نداشته باشد این بازیکنان باید بهترین خودشان باشند تا تیم را ازاین وضعیت خارج کنند.بازیکنانی که در تیم سپاهان حضور دارند کافی است تمرکز لازم را داشته باشند و قدر پیراهن تیمی که پوشیده اند را بدانند و تیم را از این شرایط خارج کنند. سپاهان با این نفرات حتی بدون مربی هم اگر باشد می تواند دوباره به جمع مدعیان لیگ برگردد به شرطی که تغییر نگرش در باشگاه سپاهان از بالا تا پایین صورت بگیرد.

#سپاهان #پیشکسوت سپاهان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها