پرسپولیس این روزها به اصل خودش برگشته است
99388
درخشان: بردن دربی یعنی یک قدم به قهرمانی نزدیکتر شدن
20 اسفند 1402 09:58
سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس می گوید حالا از بازی تیم محبوبش لذت می برد چون پرسپولیس فوتبال رو به جلو و زیبایی را به نمایش می گذارد.

روزنامه گل

آرش جعفری - سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس می گوید حالا از بازی تیم محبوبش لذت می برد چون پرسپولیس فوتبال رو به جلو و زیبایی را به نمایش می گذارد.

حمید درخشان سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس بعد از پیروزی 4 بر 2 پرسپولیس مقابل فولاد در تهران و ورزشگاه آزادی گفت: بازی بسیار خوبی را شاهد بودیم. با اینکه پرسپولیس در دقایق ابتدایی بر روی اشتباه بیرانوند غافلگیر شد اما نه تنها قافیه را نباخت بلکه نبض بازی را در دست گرفت و به گل تساوی رسید. در ادامه بازهم بر روی یک ضربه ایستگاهی غافلگیر شد ولی بازهم شما دیدید پرسپولیس غافلگیر نشد و با یک کامبک عالی برنده بازی شد. پرسپولیس در این چند بازی به اصل خودش برگشته و با ارائه بازی هجومی حریفانش را شکست می دهد.

درخشان در مورد کارت زر کنعانی زادگان گفت: ابتدا باید بگویم کنعانی زادگان کاری نکرد که مستحق کارت زد باشد. اما علت این کارت زرد از روی اشتباهات بیرانوند نشات می گیرد چون با گل هایی که او دریافت کرد به نوعی به تیم و همبازیانش استرس داد. بیرانوند به نوعی تیم را به چالش کشید هرقوت تیم اآمد سروشکل بگیرد و با آرامش بازی را دنبال کند او به تیم استرس داد و همین باعث شد بازیکنان هم تمرکزشان بر هم بریزد.

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص افت بیرانوند بعد از جام ملت ها گفت: نمی دانم مشکل بیرانوند چیست اما این افت در این مقطع خوب نیست. همه به خوبی می دانیم یک بازیکن فوتبال همیشه بر روی فرم و آمادگی نیست. گاهی اوقات در بعضی مواقع بازیکنان دچار افت می شوند. من فکر می کنم او باید به خودش کمک کند و از این افت خارج شود.

درخشان در ادامه در مورد بازیکنان جدید و سیستم هجومی پرسپولیس گفت: پرسپولیس بعد از مدت ها بازیکنان خوبی خریده است. پرسپولیس حتی در زمان برانکو هم چنین بازیکنان با کیفیت و خوبی که به تیم کمک کنند نخریده بود. بعد از اضافه شدن این بازیکنان به نوعی تیم جان گرفته است. اورنوف ازبک و مدافع چپ قطری تیم بازیکنان بسیارخوبی هستند. اورنوف در حمله عالی اضافه می شود و به خط هافبک در کناره ها جان تازه ای داده است و مدافع قطری هم ضمن عملکرد خوبی که در دفاع دارد در ارسال ها عالی کار می کند و به نقطه قوت تیم تبدیل شد است.

حمید درخشان در ادامه در خصوص دربی و اینکه بعد از پیروزی مقابل فولاد شرایط تیم را چطور می بیند گفت: داستان دربی با تمام بازی ها خیلی فرق می کند. اینکه شما آماده باشی یا نه یا اینکه ضعیف باشی یا قوی تاثیر زیاد ندارد البته نه اینکه تاثیر نداشت باشد اما مهم بحث روحی روانی در حین بازی است. خیلی وقت ها شده تیم ضعیف تر برنده بازی شده است. اما پرسپولیس الان هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ روحی روانی در شرایط خوبی قراردارد. پیروزی مقابل قولاد روحیه تیم را بالا برده است. اما از سوی دیگر نبود دو دفاع اصلی تیم کمی مشکل ساز خواهد شد. متاسفانه کنعانی زادگان محروم شد و گولسیانی هم مصدوم است و معلوم نیست به این بازی برسد یا نه و همین موضوع کار اوسمار را برای دربی سخت می کند. البته بازیکنان خوبی در خط دفاع داریم اما تجربه گولسیانی و کنعانی زادگان را ندارند. اما در فاز حمله و خط هافبک پرسپولیس بازیکنان بسیار خوبی دارد و می توانند برای استقلال مشکل درست کنند. شما نگاه کنید در این چند بازی تیم هجومی بازی می کند ترابی در اوج قرارد دارد سروش رفیعی و ریگی وسط را به خوبی پوشش می دهند و در کناره ها مدافع قطری و اسماعیلی فر هم در دفاع و هم حمله خوب کارمی کنند. بازیکنان ذخیره ای هم که به میدان می آیند مثل وحید امیری یا خدابنده لو و حتی سعید صادقی قدرت تیم را بیشتر می کنند. برای همین من فکر می کنم یک دربی خوب را شاهد خواهیم بود.

درخشان در خصوص اولین تجربه مربیگری اوسمار به عنوان سرمربی در دربی گفت: خب اوسمار در دربی به عنوان مربی حضور داشته و برنده هم شده است و همین به او برای این بازی که سرمربی است کمک می کند. اوسمار اگر بتواتد در این بازی برنده شود دیگر هیچ تیم جلو دار او نخواهد بود. حتی می توان بگویم برنده شد در این بازی یعنی یک قدم به قهرمانی نزدیک تر شدن. روحیه و انگیزه تیم و خودش چند برابر خواهد شد.

درخشان در مورد اینکه چقدر برای برنده شدن پرسپولیس شانس قائل است و اینکه نتیجه را چه می بیند گفت: همانطور که گفتم پرسپولیس این روزها در شرایط خوبی قرار دارد چه به لحاظ فنی و چه روحی روانی برای همین می تواند برنده این بازی باشد. اگر پرسپولیسی ها کمی هوشیار باشند و تمرکز کنند و به حاشیه های تیم حریف توجه نکنند می توانند با نتیجه خوب برنده باشند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #استقلال #حمید درخشان #اوسمار لوس ویه‌را
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها