در مورد محرومیت بحث‌برانگیز راکی
99350
کلمه به کلمه‌اش عجیب است!
19 اسفند 1402 11:26
۶۸ روز بعد از مسابقه‌ای که در آن گل‌گهر در سیرجان با نتیجه ۳بریک سپاهان را شکست داد و فرم بدنی و نوع قضاوت عباس راکی به‌شدت سوژه شد، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال این داور را ۶ ماه از حضور در میادین محروم کرد. مهم‌ترین اشتباه راکی در آن مسابقه عدم اعلام یک ضربه پنالتی به سود سپاهان بود.

روزنامه گل

۶۸ روز بعد از مسابقه‌ای که در آن گل‌گهر در سیرجان با نتیجه ۳بریک سپاهان را شکست داد و فرم بدنی و نوع قضاوت عباس راکی به‌شدت سوژه شد، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال این داور را ۶ ماه از حضور در میادین محروم کرد. مهم‌ترین اشتباه راکی در آن مسابقه عدم اعلام یک ضربه پنالتی به سود سپاهان بود. این حکم از جهات مختلف جای بحث دارد؛ اول اینکه چرا برای اعلام محرومیت او این همه زمان لازم بود؟ خب شکم او را که همه دیدند و کارشناسی داوری هم که دو ساعت بعد از بازی آمد. ‌گیریم نیاز به بررسی بیشتر بود؛ ۶۸ روز طول می‌کشید واقعا؟ دوم اینکه آیا همه داورانی که اشتباه کرده‌اند را «کمیته اخلاق» محروم می‌کند؟ پس کمیته داوران چه کاره است؟ سوم اینکه آیا محرومیت و مجازات همه داوران با همین شفافیت اعلام می‌شود؟ کمتر نظیرش را سراغ داریم. چهارم و دست آخر هم اینکه آیا واقعا به خاطر نگرفتن یک پنالتی و کمی هم اضافه‌وزن، یک داور ۶ ماه محروم می‌شود؟

طبیعتا بعد از اعلام این حکم، شبهات زیادی در مورد آن به وجود آمد و خیلی‌ها شک کردند اصل داستان چیز دیگری باشد. اطلاعات ما هم برای قضاوت کافی نیست؛ بنابراین فقط یک بخش از مصاحبه خود راکی با «ایسنا» را بخوانید: «آقای طالقانی، رئیس هیات فوتبال خوزستان به خاطر مصاحبه من در شبکه ورزش این کار را کرده است و با نامه‌ای من را تا اطلاع ثانوی محروم کرد. او مدعی شد که من روی آنتن زنده به پسر او بی‌احترامی کردم و فحش دادم. من هم پاسخ دادم که پسر شما چه وجاهت قانونی در فوتبال دارد؟ من جزو هیات فوتبال ایذه بودم و خواستار شفافیت مالی ایشان شدم، برای من پرونده‌سازی کردند و بدون دعوتم و جواب‌ندادن تلفنم، برایم رای صادر کردند

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها