99317
نویدکیا: دنبال بهانه نیستم، تراکتور بهتر از ما بازی کرد
18 اسفند 1402 19:51
سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: از لحاظ فنی، تیمم نسبت به تراکتور پایین تر بود و آن‌ها بهتر بازی کردند.

روزنامه گل

محرم نویدکیا در نشست خبری پس از تساوی مقابل تراکتور، اظهار داشت: این تیم شهر رفسنجان است. مردم این شهر حتی اگر طرفدار استقلال و پرسپولیس هستند هم باید بیشتر به ورزشگاه بیایند و از اسم شهرشان دفاع کنند تا این تیم روز به روز به سمت جلو حرکت کند.وی افزود: کیفیت تراکتور خیلی بهتر از ما بود. ریکاوری خوبی نداشتیم. بحث‌های حاشیه‌ای برایمان پیش آمد ولی بازیکنان با تمام وجود زحمت کشیدند و بدون تمرین بازی کردند. تراکتور کیفیت و موقیعت‌های خیلی بهتری داشت. فضاهای زیادی از ما گرفتند. بازی سازی از عقب آن‌ها خیلی خوب بود و سعی داشتند بازی رو به جلویی ارائه بدهند.سرمربی مس گفت: سرمربی تراکتور را برای بار اول دیدم اما از سال قبل که آمده، یکی از بهترین مربیانی است که وارد فوتبال ایران شدند. با این سبک، کیفیت تراکتور را خیلی بالا برده است. درست است که تراکتور بازی‌های سخت را باخته ولی کیفیت این تیم با همه تیم‌های ایران فرق دارد. دلم می‌خواست به عنوان یک همکار به او خسته نباشید بگویم. امیدوارم در ادامه کارش موفق باشد.نویدکیا افزود: بازی که دلمان می‌خواست نبود و تراکتور خیلی بهتر از ما بازی کرد. درنهایت دقایق آخر سعی کردیم ریسک خیلی بزرگ کنیم. 4-3 بازیکن جوان را به زمین فرستادیم. سعی کردیم با این ریسک، شان‌های آخرمان را افزایش بدهیم. خوشبختانه به گل رسیدیم. برای تیمم حس خوبی دارم چون بچه‌ها به این خودباوری رسیده‌اند که نباید به هیچ تیمی ببازند

وی تصریح کرد: باید این روحیه را تقویت کنیم اما به همان نسبت که نباید ببازیم، باید موقعیت سازی کنیم. در فوتبال روز دنیا تیم‌هایی که پشت هم مساوی می‌کنند، نمی‌توانند تیم‌های بزرگی باشند. بازیکنان را درک می‌کنم. در 6 ماه گذشته مشکلات زیادی داشتند ولی باید واقع بین باشیم، موقعیت سازی کنیم و برنده شویم. بااینحال به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم. به جوان‌ها هم تبریک می‌گویم که انقدر خوب به تیم کمک می‌کنند. بازیکنان جوان می‌آیند و روند بازی را عوض می‌کنند. باید همینطور ادامه بدهند تا به فوتبالیست‌های خیلی بزرگ تبدیل شوند.سرمربی مس رفسنجان درمورد تاثیر اکبری، بازیکن جوان و بومی تیم که نتیجه را عوض کرد، گفت: او فوتبالیست خیلی با کیفیتی است. از روز اول که آمدم حس خیلی خوبی نسبت به او داشتم و مطمئنم فوتبالیست بزرگی می‌شود. برای همین در 5-4 بازی که بودم به او بازی دادم حتی برای 5-4 دقیقه، فقط برای اینکه بداند فوتبالیست با کیفیتی است. باید قدر خودش را بداند و اعتماد به نفسش روز به روز بیشتر شود.وی افزود: بعضی از این جوانان که از شهرهای کوچک می‌آیند، فکر می‌کنند الان بازیکن تیم ملی چه شاهکاری انجام می‌دهد که آن‌ها نمی‌توانند. کم کم به این اعتماد به نفس می‌رسند که می‌توانند روزی یکی از بهترین بازیکنان ایران باشند. کیفیتش را هم دارند. اینکه صرفا بازیکن این شهر باشد دلیل نمی‌شود حتما بازی کند. بازیکنی باید بازی کند که کیفیت داشته باشد. از تیم‌های پایه باید سالی یکی دو بازیکن بالا بیایند ولی سرمربی شانس بازی به آن‌ها بدهد تا کیفیت خودشان را نشان بدهند. اینکه 8 نفر بیاورم و پز بدهم 8 بومی رفسنجان را آوردم ولی بازی ندهم، فایده ندارد. آن‌ها هم باید این شانس را بگیرند و خودشان را بالا بکشند.

نویدکیا درمورد داوری این مسابقه، عنوان کرد: به بحث‌های داوری اعتقاد ندارم و درموردش حرف نمی‌زنم. باید کارشناسان بگویند. دوست دارم داوران کار خودشان را انجام بدهند و من هم کار خودم را انجام بدهم.سرمربی مس رفسنجان درخصوص اینکه جنگ روانی در فوتبال مهم است و آیا با واگذاری هتل به تیم حریف، روحیه بازیکنان خودی تضعیف نمی‌شود، اظهار داشت: این‌ها بحث‌های درون شهرستانی است. با مسئولین هتل صحبت کردم. جایی باشگاه و جایی هم آن‌ها حق دارند. ما شرایط اقتصادی خوبی نداریم و نمی‌توانیم همه تقصیرها را هم گردن هتل بیندازیم. آن‌ها هم بخش خصوصی هستند. باید بتوانند حقوق کارمندانشان را بدهند.وی افزود: ما نمی‌توانیم هر هفته به آنجا برویم و پول ندهیم. به خاطر همین حق دارند. نمی‌توانم یک طرفه قضاوت کنم. همانطور که درمورد فوتبال سعی کردم منصفانه حرف بزنم درمورد حواشی تیم هم باید اینطور باشد. یک سوتفاهم دو طرفه است که قطعا حل می‌شود و از هفته بعد به همان هتل می‌رویم و مشکلی هم نخواهیم داشت. از مدیرعامل شرکت مس هم تشکر می‌کنم. تلاش کرد تا جایی که می‌شود درصدی از قرارداد بازیکنان پرداخت شود. با اینکه شناختی ندارم اما از او ممنون هستم. امیدوارم تا جایی که در توانشان است به تیم کمک کنند.نویدکیا درمورد اینکه اگر مشکل اقامت حل شود، تمرینات تیم هم به رفسنجان منتقل می‌شود، گفت: قبلا یک بار در این مورد حرف زدم. باید این واقعیت را قبول کنیم که اگر بخواهیم تیم را در این شهر نگه داریم ممکن است خیلی از این بازیکنان نیایند. ممکن است خیلی از بازیکنان با کیفیتی که داریم و همچنین نفرات با کیفیتی که شاید در آنیده اضافه کنیم، چون در تهران زندگی نمی‌کنند شاید به تیم اضافه نشوند. این به سیاست باشگاه بر می‌گردد.

وی افزود: من مشکلی ندارم. و به شما حق می‌دهم. دلتان می‌خواهد تیم در شهر خودتان باشد. این به سیاست‌های کلی بر می‌گردد. ممکن است تصمیم بگیرند در این شهر بمانند و ممکن است کلی از بازیکنان را از دست بدهید که یک تیم معمولی تر می‌شود. فقط باید برای بقا در لیگ بجنگیم. اگر چنین چیزی را دوست دارند، این سیاست را پیش می‌برند. هرگه خواست می‌ماند، هر که هم نخواست خدا نگهدار. باشگاه، شرکت و افراد بزرگ شهر اگر به جمع بندی رسیدند از سال بعد این کار را انجام می‌دهند، اگر نه که همین روند ادامه پیدا می‌کند.سرمربی مس رفسنجان درمورد اینکه آیا حواشی اخیر تمام شده و خبری از استعفا و عدم حضور در تمرین نخواهد بود، اظهار داشت: اصلا بحث استعفا نبود. از روز اول سر حق و حقوق بازیکنان صحبتی کردیم. تاریخی به ما اعلام کردند. طی یک ماه گذشته بچه‌ها چون من را می‌شناختند حرفی درمورد مسائل مالی زده نشد. همه با تمام وجود برای تیم تلاش کردند. سر موعد که شد چون پرداختی نداشتیم از باشگاه خواستم کمک کند. اگر نه من نمی‌توانم کمک کنم چون باشگاه من را نباید مقابل بازیکنان قرار بدهد.وی تصریح کرد: درک می‌کنم که همه تیم‌های ایران ممکن است زمانی پرداختی نداشته باشند. ایرادی ندارد. باید با این کنار بیاییم ولی اینکه بازیکن 5 ماه دریافتی نداشته باشد، برای ما که دلمان می‌خواهد یک تیم بزرگ باشیم خیلی خوب نیست. برای همین نباید انضباط مالی داشته باشیم و شخصیتمان خوب باشد.

نویدکیا گفت: نباید بهانه‌ای دست بازیکن و مربی بدهیم. باید برنامه ریزی آنقدر قوی باشد که به مشکلات این چنینی نخوریم. مشکلات زیادی داریم و مدیرعامل واقعا تلاش می‌کند. امیدوارم تبادل نظری بین مدیرعامل و رئیس شرکت مس انجام شود تا این مشکلات را آرام آرام مرتفع کنند.سرمربی مس درخصوص اینکه آیا حواشی روی نتیجه امروز تاثیر داشت، عنوان کرد: نمی‌خواهم بهانه بیاورم. به هرحال سرمربی هستم و باید حرف فنی بزنم. اگر می‌خواستم بهانه بیاورم می‌توانستم صد مورد بگویم. 2 روز بالای سر تیم نبودم، تیم تمرین نکرده، ریکاوری درست نداشته، بدون تمرین آمده یک بازی سخت انجام داده ولی اتفاقاتی است که افتاده و نمی‌خواهم درموردشان حرف بزنم. این‌ها واقعیت فوتبال است اما به دنبال این بهانه‌ها نیستم.وی تصریح کرد: از لحاظ، فنی تیمم نسبت به تراکتور پایین تر بود و آن‌ها بهتر بازی کردند ولی همینکه تا لحظه آخر ناامید نشدند و نتیجه را عوض کردند برایم کافی است. مطمئنا در آینده می‌توانیم خیلی بهتر رو به جلو برویم.

#محرم نوید کیا #مس رفسنجان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها