آبی‌ها در اهواز هم امتیاز از دست می‌دهند؟
99288
پرواز 25 امتیاز در بازی‌های خارج از خانه
18 اسفند 1402 11:25
استقلال در آستانه دربی و پس از بازی برابر مس رفسنجان در جام حذفی باید در دومین بازی خارج از خانه متوالی به مصاف استقلال خوزستان برود. این بازی از چند جهت دارای اهمیت است.

روزنامه گل

استقلال در آستانه دربی و پس از بازی برابر مس رفسنجان در جام حذفی باید در دومین بازی خارج از خانه متوالی به مصاف استقلال خوزستان برود. این بازی از چند جهت دارای اهمیت است. نکته اول به عملکرد ضعیف و بحث برانگیز آبی پوشان در بازی های خارج از خانه بر می گردد.

اگر جام حذفی و بازی با مس رفسنجان را فاکتور بگیریم، استقلال در 9 بازی که در لیگ برترمیهمان بوده، تنها 2 برد دارد و در مقابل 6 بار مساوی کرده و یک شکست دارد که تنها باخت آبی ها در اصفهان مقابل سپاهان رقم خورده است. از 27 امتیاز ممکن فقط 12 امتیاز کسب کرده است. به عبارت دیگر استقلال در بازی های خارج از خانه و دیدار هایی که میهمان بود، 25 امتیاز از دست داده است. همین عملکرد ضعیف باعث شده تا صدرنشین لیگ برتر، در جدول بازی های خارج از خانه جایگاهی بهتر از رتبه هشتم نداشته باشد و اختلاف اش با ذوب آهن که صدرنشین(با کسب 18 امتیاز) بازی های خارج از خانه است 6 امتیاز اختلاف دارد!

تداوم این روند در ادامه فصل می تواند صدرنشینی و قهرمانی آبی پوشان را به چالش جدی کشانده و حسابی به خطر بیاندازد. استقلال اگر همین روند را در بازی پیش رو برابر استقلال خوزستان هم ادامه دهد و امتیاز کامل این مسابقه را نگیرد، باتوجه به اختلاف 3 امتیازی با پرسپولیس این احتمال وجود دارد که با ناکامی احتمالی در دربی همزمان صدرجدول را هم از دست بدهد. در این شرایط نکونام باید دلیل ناکامی های تیمش در بازی های خارج از خانه را بررسی و علت یابی کند. احتمالا این موضوع به تاکتیک های و برنامه ها و استراتژی های کادرفنی یا مباحث روحی و روانی بازیکنان بر می گردد. در مجموع کادرفنی استقلال و شخص جواد نکونام باید فکری به حال این موضوع کنند تا قهرمانی لیگ برتر هم مانند جام حذفی در خارج از تهران از دست نرود.

یکی دیگر از مشکلات و چالش های استقلال در بازی فردا و دومین موضوع بازیکنان درآستانه محرومیت هستند که اغلب آنها جزو نفرات فیکس و تاثیرگذار تیم نکونام محسوب می شوند. روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، امید حامدی فر و میلاد فخرالدینی نفراتی هستند که در صورت دریافت اخطار از داور مسابقه محروم شده و دربی را از دست می دهند. محرومیت و غیبت احتمالی چشمی، حردانی و سهرابیان می تواند استقلال را در خط دفاع و هافبک و همچنین کناره ها تضعیف و آسیب پذیر کند.

از آنجا که حذف شدن زودهنگام استقلال در جام حذفی باعث شده تا هواداران استقلال با وجود صدرنشینی تیم شان ناراحث و ناراضی شوند، ناکامی احتمالی در دوبازی باقی مانده تا پایان سال به ویژه قطعا جایگاه مستحکم نکونام روی نیمکت استقلال را سست خواهد کرد. به ویژه اینکه اختلاف و مشکلات کادرفنی و مدیریت باشگاه همچنان پابرجا است. همین موضوع کار نکونام را سخت تر کرده است. استقلال درعین حال که باید دست پر از میدان خوزستان به تهران برگردد، باید حواس اش را جمع کند که با تلفات و محروم و مصدوم به دربی حساس و سرنوشت ساز تهران نرسد!


تازه ترین خبرها