پرسپولیس - فولاد خوزستان
99282
سرخ پوشان تهرانی دو برابر برده اند
18 اسفند 1402 10:42
آرش جعفری - پرسپولیس و فولاد خوزستان جمعه 18 اسفند از هفته نوزدهم لیگ برتر بیست و سوم در تهران به مصاف هم می روند.

روزنامه گل

آرش جعفری - پرسپولیس و فولاد خوزستان جمعه 18 اسفند از هفته نوزدهم لیگ برتر بیست و سوم در تهران به مصاف هم می روند. سرخ پوشان تهرانی برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نمانند، باید در تهران حریف سرخ پوش اهوازی خود را شکست دهند. در مقابل فولاد خوزستان هم برای سرو سامان دادن به وضعیت خودش در جدول با سرمربی جدیدش یعنی احمد آل نعمه جوان می خواهد دست پر به اهواز برگردد.

بازی این دوتیم همیشه نه تنها جذاب بوده بلکه به دلیل حساسیت هایی که وجود داشته با حواشی هایی هم همراه بوده است. شکستن سر حسین فرکی سرمربی وقت فولاد ، درگیری هواداران در ورزشگاه غدیر، تعویق یک ساعته به علت قطعی برق، شعار هواداران دو تیم علیه هم و درگیری در ورزشگاه آزادی، تنش بین بازیکنان و درگیری پیام صادقیان با داور و اخراج، گل مشکوک و بحث برانگیز آرش افشین که سرنوشت قهرمانی را تعیین کرد، شعار و فحاشی هواداران پرسپولیس علیه کادر فنی و بازیکنان فولاد، حمله جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی و بازیکنان دو تیم در کنفرانس خبری و رسانه‌ها به یکدیگر و درگیری هواداران در فضای مجازی و.... که همیشه همانطور گفتیم باعث شده بازی دوتیم را حساس کند.حال به واسطه این دیدار حساس در تهران در پنجاه وسومین تقابل به برسی نکاتی از این بازی می پردازیم.

برد دو برابری پرسپولیس

پرسپولیس فولاد تا کنون در 52 بازی رسمی اعم از لیگ آزادگان، جام حذفی و لیگ برتر به مصاف هم رفتند که پرسولیس با 26 پیروزی مقابل حریف اهوازی خود به دست آورده است. در مقابل اهوازی ها 12 برد کسب کردند که باید گفت پرسپولیسی ها بیش از دو برابر حریف خود پیروز شده اند. در 14 دیدار هم دوتیم به تساوی دست پیدا کرده اند.

پرسپولیسی ها گلزن تر بوده اند

در 52 بازی که پرسپولیس و فولاد به مصاف هم رفته اند سرخ پوشان تهرانی گلزن تر بوده اند. پرسپولیس در 52 بازی انجام شده موفق شده 68 گل به ثمر برساند. در مقابل فولادی ها 44 گل به ثمر رساندند که باید بگویم بازهم آمار به نفع سرخ پوشان تهرانی است.

یک آبادانی بهترین گلزن

بهنام سراج بهترین گل زن دوتیم است. بهنام سراج که اصالتا آبادانی است برای هر دوتیم بازی کرده است. سراج با 5 گل زده بهترین گلزن دیدارهای پرسپولیس و فولاد است. بعداز سراج بازیکناین چون علی کریمی، وحید امیری ،مهدی طارمی، سیامک نعمتی، شیمبا و شریفات با 3 گل بهترین گلزنان هستند که با توجه به نفرات این دوتیم در بازی فردا وحید امیری درصورت گلزنی می تواند آمار خودش را بهبود ببخشد.

نخستین پیروزی

پرسپولیس و فولا برای نخستین بار در تاریخ 24 مهر 1377 از سری مسابقات لیگ آزدگان در تهران به مصاف هم رفتند که پرسپولیس موفق شد با تک گل بهنام سراج برنده این بازی باشد.

7سال انتظار برای اولین برد

تیم فولا خوزستان برای اینکه بتواند نخستین برد خود مقابل پرسپولیس را کسب کند 7 سال انتظار کشید. بعد از اولین برد پرسپولیس در سال 77 این دوتیم در 10 دیدار دیگر به مصاف هم رفتند که نتایج با برد پرسپولیس همراه بوده یا دوتیم به نتیجه تساوی دست پیدا کردند. اما بالاخره در بهار سال 83 فولاد خوزستان موفق شد در اهواز با تک گل علی موسوی پرسپولیس را شکست دهد تا اولین پیروزی خود را جشن بگیرد.

5 برد پیایپی برای سرخ پوشان اهوازی

نخستین برد سرخ پوشان اهوازی برای این تیم همانقدر خوش یمن بود که در مقابل برای پرسپولیسی ها شروع بحران مقابل این تیم خوزستاتی به شمار می رفت. فولادی ها بعد از این برددر 4 بازی پی درپی دیگر موفق شدند پرسپولیس را طی سال هالی 83 تا 85 شکست دهند تا با 5 پیروزی متوالی صاحب یک رکورد مقابل پرسپولیس شوند که در نوع خود آمار قابل توجهی است. پرسپولیس در سال 85 توانست با یک تساوی بدون گل در تهران به این طلسم پایان دهد. این رکورد هیچ وقت توسط پرسپولیسی ها شکسته نشد.

22 بازیکن مشترک برای این دوتیم بازی کردند

یحیی گل‌محمدی، نعیم سعداوی، محمدرضا خانزاده، سوشا مکانی، حسین کعبی، بهنام سراج ، غلامرضا رضایی، محمد قاضی، سروش رفیعی، شهاب کرمی، رضا نوروزی، حسین عبدی،محمدعلوی،امیرحسین فشنگچی،محسن مسلمان، میثم سلیمانی، عادل کلاه کج، پژمان جمشیدی، مهدی دغاغله، میلاد نوری، میثاق معمار زاده و فرشاد احمدزاده، 22 بازیکنی هستند که سابقه حضور در دوتیم را دارند و حتی موفق به گلزنی هم با پیراهن هر دوتیم مقابل هم شده اند.

پرگل ترین پیروزی و بازی

در 52 بازی که دوتیم پرسپولیس و فولاد به مصاف هم رفته اند بهترین پیروزی با نتیجه 3 بر صفر به نفع پرسپولیس رقم خورده است. البته فولای ها یک پیروزی 3 بر دو مقابل پرسپولیس در تهران کسب کرده اند. اما پرگل ترین بازی هم تساوی 3 بر 3 دو تیم بوده است.

آخرین بازی و نبود دو گلزن پرسپولیس

آخرین نبرد دوتیم به بازی دور رفت لیگ برتر بیست و سوم در اهواز مربوط می شود که پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر و با گل های مرتضی پور علی گنجی و یاسین سلمانی برنده این بازی شد. حال در بازی پنجاه و سوم که از دور برگشت در تهران برگزار می شود دو تیم به مصاف هم می روند. در همین راستا باید بگویم پرسپولیس دو گلزن دور رفت خود را به دلیل مصدومیت و پارگی رباط صلیبی در این بازی به همراه ندارد.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها