رنسانس ارتش سرخ در نیم فصل دوم
99239
بهار سرخ در زمستان با ویرا
16 اسفند 1402 12:57
مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در حضور لیگ برتری ها شب جذابی بود و جذابترین اتفاق آن هم مربوط به تقابل سرخابی ها با حریفان خود در تهران و رفسنجان بود.

روزنامه گل

سیدیاسر رضویمرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در حضور لیگ برتری ها شب جذابی بود و جذابترین اتفاق آن هم مربوط به تقابل سرخابی ها با حریفان خود در تهران و رفسنجان بود. استقلال نکونام که این روزها با صدرنشینی در لیگ برتر در این جام هم سودای قهرمانی را در سر می پروراند در رفسنجان اسیر تحول اساسی و سورپرایز تیم محرم نویدکیا شد و با باخت دو بر صفر مقابل این تیم از گردونه مسابقات خیلی زود و در اولین گام حضور در این جام کنار رفت. اتفاقی تلخ برای هواداران استقلال که در رویای خود کسب در فصل امسال فوتبال کشورمان حداقل رویای کسب یک دوگانه را در ذهن شان تداعی می کردند.

در سوی دیگر اما پرسپولیس توانست با یک نمایش خوب با هدایت اوسمار برزیلی، به یک برد ارزشمند مقابل نفت و گاز گچساران دست پیدا کند تا در اولین گام سرخ های پایتخت نشین خبر از یک حضور و نگاه جدی در جام حذفی امسال داشته باشند. جایی که سرخ ها در چند فصل گذشته کسب دو جام و بعد سوپرجام را در مسیر کسب سه گانه قهرمانی تجربه کرده اند.

با این نکته مهم در جریان بازی پرسپولیس به خصوص در چند هفته اخیر به یک رنسانس بعد از آلومینیوم اراک بر می گردد. جایی که پرسپولیس در اولین گام با اوسمار برزیلی به عنوان سرمربی جدید خود بعد از مرحله عبور از یحیی، با باخت شاهد فشارها و انتقادهای زیادی از سوی هواداران و پیشکسوتان این تیم بود. رویکردی که به یکباره از بازی با تراکتور تغییر کرد و بعد برد ارزشمند مقابل شاگردان خمس در تهران، برد مقابل ذوب آهن و بعد هم کسب پیروزی در اولین تقابل جام حذفی امیدهای از دست رفته را برای هواداران پرسپولیس دوباره پررنگ کرد و از سوی دیگر یک زنگ خطر را برای دیگر رقبا به خصوص استقلال آن هم در آستانه دربی به صدا درآورد.

رستگاری دوباره پرسپولیس

نگاهی به آمار بازی های پرسپولیس در نیم فصل دوم و تک بازی این تیم در رقابت های جام حذفی نشان می دهد که بعد از باخت ناامید کننده مقابل آلومینیوم اراک، برد طی سه بازی و قرار گرفتن دوباره در کورس قهرمانی، امیدها را به اردوی سرخ ها و هواداران این تیم برگردانده است. به زعم خیلی از کارشناسان و برخلاف همه انتقادهایی که به درویش،مدیرعامل پرسپولیس و بعد بازیکنان بابت یک حمایت همه جانبه از این مربی، بابت سپردن سکان هدایت این تیم بعد یحیی به اوسمار وجود داشت، به نظر می رسد باشگاه رویکردی درست را در نظر گرفته است. آمارها نشان می دهد پرسپولیس در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل آلومینیوم، تراکتور و ذوب آهن که حاصل آن یک باخت و دو پیروزی بوده توانسته هم امید به قهرمانی و امید به گل را در این تیم افزایش دهد. نکته مهم اما در این زمینه رستگاری پرسپولیس در بحث خط حمله است؛ جایی که نیم فصل نخست پرسپولیس با ترکیب شهاب زاهدی و مهاجمی همچون نبیل باهویی آنچنان دستاوردی چشمگیر نداشت اما در نیم فصل دوم و آمدن عیسی و اضافه شدن چند بازیکن این تیم توانسته در چهار بازی 6 گل به ثمر برساند و تنها یک بار دروازه خودش را باز شده ببیند. بررسی این آمارها نشان می دهد با این رویکرد و با رونق گرفتن خط حمله سرخ ها امید به گل در این تیم به عددی نزدیک به 2 رسیده که می تواند آماری خوب برای تیم اوسمار باشد که به زودی قرار است بعد از بازی با فولاد یک جدال شش امتیازی را با استقلال صدرنشین نکونام برگزار کند.

حمله اوسمار به رکورد یحیی

پرسپولیسی‌ها آخرین‌بار در 3 هفته پایانی فصل گذشته بود که توانستند 3 برد پیاپی بدون دریافت گل را به‌دست آورند و حالا این رکورد توسط پرسپولیسِ ویرا تکرار شد. در فصل جاری، بهترین رکورد سرخ‌پوشان پایتخت در زمینه کسب بردهای سریالی، 4 برد متوالی بوده است؛ به‌طوری‌که آن‌ها مقابل الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی رسیدند و در لیگ برتر هم توانستند تیم‌های گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران را از پیش بردارند.

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از شکست دادن نفت‌وگاز گچساران، حالا خود را برای جدال با فولاد خوزستان آماده می‌کنند؛ دوئلی حساس و سرنوشت‌ساز پیش از داربی پایتخت. حفظ روند بردهای سریالی پرسپولیس می‌تواند سرخ‌پوشان پایتخت را با روحیه‌ای عالی مهیای حضور در داربی پایتخت کند و اوسمار ویرا در سودای آن است تا بتواند رکورد به‌ثبت رسیده از یحیی گل‌محمدی در فصل جاری را تکرار کند و به بردهای سریالی خود در قامت سرمربی پرسپولیس ادامه بدهد.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها