جنبه مثبت باخت آبی‌ها در رفسنجان
99235
تلنگر به موقع قبل از دربی
16 اسفند 1402 12:50
استقلال که روزهای خوبی را در لیگ برتر تجربه می کند، در اولیت بازی جام حذفی که به قرعه سختی هم خورده بود، برابر میزبان خود مس رفسنجان 2 برصفر بازنده شد تا خیلی زود با این رقابت ها خداحافظی کند. هرچند اگر پنالتی صالح حردانی گل می شد یا کمک داور روی گل دوم مسی ها آفساید را به درستی تشخیص می داد شاید در پایان مسابقه نتیجه دیگری رقم می خورد، اما استقلال به ویژه در دفاع نیز عملکرد پر انتقاد و پر اشتباهی  داشت و غیر از گل هایی که دریافت کرد دروازه اش چندبار به صورت جدی تهدید شد.

روزنامه گل

استقلال که روزهای خوبی را در لیگ برتر تجربه می کند، در اولیت بازی جام حذفی که به قرعه سختی هم خورده بود، برابر میزبان خود مس رفسنجان 2 برصفر بازنده شد تا خیلی زود با این رقابت ها خداحافظی کند. هرچند اگر پنالتی صالح حردانی گل می شد یا کمک داور روی گل دوم مسی ها آفساید را به درستی تشخیص می داد شاید در پایان مسابقه نتیجه دیگری رقم می خورد، اما استقلال به ویژه در دفاع نیز عملکرد پر انتقاد و پر اشتباهی داشت و غیر از گل هایی که دریافت کرد دروازه اش چندبار به صورت جدی تهدید شد. ترکیب اولیه و تعویض های جواد نکونام و کادرفنی استقلال هم چنگی به دل نزد و کارگشا نبود. در مجموع عملکرد ضعیف و دور از انتظار استقلال در رفسنجان حتی برای هواداران این تیم هم هیچ ججایی برای دفاع یا حتی انتقاد از عملکرد داور باقی نگذاشت.

با وجود حذف شدن استقلال از جام حذفی، برخی ها در آستانه دربی سرنوشت ساز تهران این شکست را اتفاق خوب و مبارکی برای استقلالی می دانند که ظاهرا هم کادرفنی و هم بازیکنانش مغرور و کم انگیزه شده بودند. درواقع این شکست سیلی محکم و به موقعی بود تا موفقیت های متوالی و هفته ها صدرنشینی و البته شکست دادن سپاهان پرمهره باعث نشود تا دربی را دست کم بگیرند. اگر این شرایط در دربی برای جواد نکونام و شاگردانش پیش می آمد قطعا طبعات آن سنگین و جبران آن سخت تر بود.

حالا استقلالی ها برای جبران این شکست انگیزه مضاعف دارند و با شوک به موقعی که وارد شد از خواب غفلت هم بیدار شده اند. اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم شاید باخت به مس در رفسنجان بهتر ازیک برد ناپلئونی و شانسی است. جواد نکونام و شاگردانش اگر در این بازی برنده می شدند یا شرایط دیگری را تجربه می کردند احتمالا ضعف ها و مشکلات شان را پشت داوری و دیگر بهانه ها پنهان می ماند. هرچند محمد نوازی در کنفرانس خبری بعد از بازی علاوه بر پذیرفتن ضعف ها و مشکلات فنی، سعی کرد این گونه وانمود کند که به دلیل کمبود بازیکن جام حذفی را رها کرده بودند یا آن را جدی نمی گرفتند، اما در مجموع مشخص است که مربیان و بازیکنان استقلال پی به عملکرد ضعیف خودشان در رفسنجان برده اند و قول جبران داده اند.

روزبه چشمی و حتی حسین حسینی که در پیروزی ارزشمند استقلال مقابل سپاهان نقش اصلی را ایفا کرده بودند برابر مس رفسنجان مانند دیگر بازیکنان تیم روز پر اشتباه و کم فروغی را تجربه کردند. صالح حردانی هم که برابر سپاهان هم اشتباهات بزرگی داشت، ضعف هایش پشت برد آبی ها پنهان ماند، اما این شکست باعث شد تا دفاع راست آبی ها و جانشین کوین یامگا متوجه شود که با روزهای اوج خودش و آنچه که باید باشد فاصله دارد. به نظر می رسد که حردانی فکر می کرد با گل کردن پنالتی می تواند نشان دهد دست کمی از یامگا ندارد، اما احتمالا متوجه شده است که باید تلاش و تمرکزش را دوچندان کند تا دست کم دربزنگاه هایی چون دربی کار دست استقلال ندهد!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها