فینال زودرس لیگ یک در خرم آباد
99202
بابلی ها دربی شمال را بردند تا به بقا امیدوار شوند
15 اسفند 1402 16:11
هفته ببیست و دوم لیگ دسته یک باشگاه های ایران روز گذشته با برگزاری 5 بازی شروع شد و با برگزاری 3 بازی دیگرامروز پیگیری می شود.رقابت در صدر جدول رقابت های لیگ یک بسیار حساس و فشرده دنبال می شود. 4 تیم چادر ملو اردکان، خیبر خرم آباد، نفت مسجد سلیمان و فجر سپاسی 4 تیم هستند که رته اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند و به نوعی خرج خود را از سایر تیم ها سوا کردند تا با رقابتی سخت بتوانند به لیگ برتر صعود کنند.

روزنامه گل

آرش جعفری - هفته ببیست و دوم لیگ دسته یک باشگاه های ایران روز گذشته با برگزاری 5 بازی شروع شد و با برگزاری 3 بازی دیگرامروز پیگیری می شود.رقابت در صدر جدول رقابت های لیگ یک بسیار حساس و فشرده دنبال می شود. 4 تیم چادر ملو اردکان، خیبر خرم آباد، نفت مسجد سلیمان و فجر سپاسی 4 تیم هستند که رته اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند و به نوعی خرج خود را از سایر تیم ها سوا کردند تا با رقابتی سخت بتوانند به لیگ برتر صعود کنند.

از جمع مدعیان امروز فقط نفت مسجد سلیمان بازی داشت که در بوشهر مقابل تیم شاهین بندر عامری با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا فاصله اش با تیم های اول و دوم جدول بیشتر شود. توقف نفت مسجد سلیمان نه تنها به نفع دو تیم چادرملو و خیبر بود بلکه فجر سپاسی نزدیک ترین تعقیب کنند نفت هم از این توقف خوشحال شد. فجر که امروز در خانه میزبان تیم مس کرمان است می تواند با یک پیرزی شیرن خانگی به رتبه سوم جدول صعود کند تا پیش از پیش به دوتیم اول جدول نزدیک تر شود.

از دید ارهای مهم امروز باید به دیدار دو تیم خیبر خرم آباد و چادرملو اردکان اشاره کنیم. دو تیم که رتبه های اول و دوم جدول را به خود اختصاص داده اند و از ابتدای فصل نیز رقابت تنگاتنگی با هم داشتند.

چادر ملو با 48 امتیاز صدرنشین است. تیم خیبر خرم آباد هم با 46 امتیاز و یک بازی کمتر در رتبه دوم قراردارد. برای همین باید گفت دیدار امروز این دوتیم حکم فینال زودرس لیگ یک را دارد و تیم برنده قدم بلندی برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر خواهد برداشت. خصوصا اینکه اگر خیبر در خانه برنده شود با توجه به بازی عقب افتاده مقابل داماش گیلان ته جدولی می تواند فاصله خود رادر صدر با سایر مدعیان بیشتر کند.

خیبر در خانه به کمتر تیمی باج داده است حضور رضا مهاجری با تجربه و بازیکنان باتجربه ای مثل مهدی کیانی ، میثم آقایی و ... باعث شده این تیم از مدعیان اصلی صعود باشد. خیبری ها هم بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده اند و بهترین خط دفاع هم به این تیم اختصاص دارد. برای همین چادر ملو در خرم آباد مقابل این تیم و هوادارانش کار سختی دارد خصوصااینکه این تیم در 5 بازی آخر خود برنده شده و امتیازی ر از دست نداده است. البته تیم چادر ملو هم تیم خوبی است و نمی خواهد دست خالی از خرم آباد به خانه برگرد و نیز متعاقبا صدر را از دست ندهد. نتیجه تساوی این دوتیم به نفع سایر مدعیان خواهد بود.

همانطور که گفتیم روز گذشته 5 بازی در لیگ دسته اول انجام شد که مهمترین بازی ها به تیم های ته جدولی مربوط می شد.دریای بابل،داماش گیلان، شاهین بندر عامری، خوشه طلایی و شهرداری آستار 5 تیمی هستند که رده هجدهم تا چهاردهم را به خود اختصاص داده اندو متعاقبا رقابت سختی با یکدیگر برای بقا دارند.

در همین راستا روز گذشته دو دربی در ته جدول برگزار شد که شهرداری آستارا و دریای بابل برنده این بازی های 6 امتیازی بودند. شهرداری آستار که در رتبه چهاردهم قرارداشت موفق شد در خانه از سد تیم رتبه پانزدهمی خوشه طلایی بگذرد تا موقتا از جمع فانوس به دست ها فاصله بگیرد.تیم خوشه طلایی هم که خسرو حیدری هافبک سابق استقلال را به عنوان سرمربی با لای سر خود دارد با این شکست اوضاعش بحرانی تر از قبل شد و یک پله به سقوط نزدیک تر شد.

در دیگر دیدار مهم این هفته دو تیم ته جدولی دریای بابل و داماش گیلان به مصاف هم رفتند که تیم دریای بابل موفق شد برنده این دیدار 6 امتیازی باشد. دریای بابل با پیروزی 2 برصفر مقابل نماینده گیلان هم برنده دربی شمالی ها شد و هم موفق شد از ته جدول خودرا جدا کند و به بقا امیدوارتر از قبل باشد.

در دودیدار دیگر تیمهای مس شهر بابک و پارس جنوبی در شهر بابک به تساوی بدون گل رضایت دادند. هر دوتیم با این نتیجه در جایگاه خود ثایت باقی ماندند. در دیگر دیدار این هفته دوتیم شهر راز شیراز و مس سونگون در شیراز به مصاف هم رفتند که این دیدار هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در سایر دیدار های این هفته دو تیم سایپا و استقلال ملاثانی هم در اهواز به مصاف هم می روند. سایپا با 36 امتیاز در رتبه پنجم قراردارد و بلا پیروی در این دیدار که بسیار سخت است می تواند کورسو امیدی به آینده داشته باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #لیگ بیست و یکم #فجر سپاسي شيراز #خیبر خرم آباد
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها