از دست دادن شهاب زاهدی اشتباه بزرگ باشگاه بود
99157
کرمانی مقدم: پرسپولیس وقتی احتیاط را کنار گذاشت بهتر شد
14 اسفند 1402 12:07
 هافبک ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، سیستم و ترکیب پرسپولیس تحت هدایت اوسمار بازمان یحیی تفاوت زیادی ندارد فقط تیم کمی جانب احتیاط را کنار گذاشته و دست  سرمربی در استفاده از بازیکنان بازتر است چون در نقل‌وانتقالات بازیکنان خوبی خریداری‌شده‌اند.

روزنامه گل

آرش جعفری- هافبک ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، سیستم و ترکیب پرسپولیس تحت هدایت اوسمار بازمان یحیی تفاوت زیادی ندارد فقط تیم کمی جانب احتیاط را کنار گذاشته و دست سرمربی در استفاده از بازیکنان بازتر است چون در نقل‌وانتقالات بازیکنان خوبی خریداری‌شده‌اند.

مرتضی کرمانی مقدم هافبک ملی‌پوش سابق پرسپولیس ابتدا در خصوص پیروزی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در اصفهان گفت: بازی بسیار خوبی بود و پرسپولیس بر توپ و میدان سوار بود و اجازه نداد ذوب‌آهن نبض بازی را در دست بگیرد. در هر دونیمه از ذوبی‌ها بهتر بودند اما در گلزنی بدشانس بودند. اگر بازیکنان دقت بیشتری می‌کردند می‌توانستند با گل‌های بیشتری برنده بازی باشند. البته از روز خوب فروزان دروازه‌بان حریف هم نباید به‌سادگی گذشت.

مرتضی کرمانی مقدم سپس در ادامه به وضعیت عملکرد پرسپولیس در شروع نیم‌فصل دوم که با دو پیروزی و یک شکست همراه بود گفت: پرسپولیس نیم‌فصل دوم را خوب شروع کرد به‌رغم اینکه در بازی اول به آلومینیوم باخت. من عقیده دارم سیستمی که اوسمار سرمربی برزیلی با آن پرسپولیس را روانه بازی می‌کند همان سیستمی است که یحیی گل‌محمدی از آن استفاده می‌کرد. همان‌طور که در بالا اشاره کردم در دیدار برابر آلومینیوم که پرسپولیس باخت این تیم شایسته پیروزی بود اما با چند اشتباه ساده نتوانستیم از این بازی امتیازی کسب کنیم و به‌ناحق شکست خوردیم. اما در دیدار برابر تراکتور و ذوب‌آهن، پرسپولیس بسیار بهتر از حریفان خود بود و حتی می‌توانست با نتایج بهتری این دو تیم را شکست دهد اما در این دو بازی هم همانند دیدار با آلومینیوم بازیکنان موقعیت‌های زیادی را از دست دادند که به نظرم باید روی این موضوع کار شود تا تیم در ادامه مسابقات به مشکل نخورد. اوسمار در این فصل با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد دست او نسبت به یحیی گل‌محمدی بازتر است و می‌تواند در چینش ترکیب تیم خود تغییراتی مثبت به وجود آورد.

کرمانی مقدم در خصوص خرید بازیکنان جدید و نیز عملکرد آن‌ها گفت: در رابطه با عملکرد بازیکنان جدید به‌خصوص اوستون ارونوف و عبدالکریم حسن گفت: در دیدار با ذوب‌آهن که دقایقی به هرکدام از بازیکنان فرصت بازی رسید، شاهد عملکرد خوبی بودیم. ارونوف و حسن در سمت چپ فعال بودند و اگر دقایق بیشتری بازی کنند علاوه بر اینکه می‌توانند با سایر بازیکنان به هماهنگی بیشتری برسند، در ایجاد خلق موقعیت نیز توانایی زیادی دارند و قطعاً بازیکنان حریف را به دردسر خواهند انداخت. سایر بازیکنان هم عملکرد خوبی داشته‌اند و به‌مرور به نظرم می‌توان از آن‌ها در ترکیب اصلی استفاده کرد.

در ادامه در مورد عملکرد رفیعی دروازه‌بان جوان پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن گفت: دروازه‌بان جوان پرسپولیس در این بازی خیلی خوب بود. او بااینکه برای نخستین با یک تیم بزرگ در یک بازی رسمی به زمین رفته بود هیچ نشانی از استرس و اضطراب در او دیده نمی‌شد . اعتمادبه‌نفس خوبی داشت و بدون اشتباه بازی کرد. امیدوارم مربیان تیم به او فرصت بیشتری بدهند چون بازیکن با بازی کردن بیشتر بهتر می‌شود. رفیعی آینده دروازه‌بانی پرسپولیس است و باید مواظب چنین سرمایه‌ای باشیم .

کرمانی مقدم در مورد فسخ قرارداد شهاب زاهدی و اینکه در نیم‌فصل دوم تا این لحظه در خط نوک حمله فقط از عیسی آل کثیر استفاده‌شده است، گفت: جدایی زاهدی به نظرم اشتباه بود و در این نیم‌فصل باید هر طور شده بود او را حفظ می‌کردند. زاهدی در کنار آل کثیر می‌توانستند خط حمله خوبی را برای پرسپولیس تشکیل دهند و اکنون تمام بار گل زدن تیم روی دوش عیسی است. تیم باید در این پست تقویت شود و بازیکنی باکیفیت کنار عیسی قرار گیرد. در ادامه لیگ با یک مهاجم به مشکل می‌خوریم باشگاه باید هر طور شده خیلی سریع یک مهاجم به تیم اضافه کند.

مرتضی کرمانی مقدم سپس در خصوص بازی پرسپولیس مقابل نفت و گاز گچساران در جام حذفی و سپس بازی با فولاد قبل از دربی گفت: ابتدا باید بگویم ازآنجاکه هر دو بازی در تهران برگزار می‌شود به نفع پرسپولیس است چون می‌تواند از وجود تماشاگرانش استفاده کند. اما این دو بازی باهم خیلی متفاوت است. شرایط بازی در جام حذفی با لیگ خیلی فرق می‌کند. بازی با نفت و گاز گچساران زیاد نمی‌تواند سخت باشد اما نباید این را دست‌کم بگیریم. بازی‌های جام حذفی همیشه با شگفتی همراه بود و برای همین نباید بازی با تیم‌های دسته پایین‌تر در این مسابقات را ساده بگیریم. اما در بازی با فولاد خوزستان باید حواس بازیکنان جمع باشد تا مرتکب اشتباهی نشوند. بازی کردن در مقابل تیم‌هایی که در انتهای جدول قرار دارند همیشه سخت‌تر از دیدار با بالانشینان خواهد بود. پرسپولیس برای اینکه در کورس قهرمانی باقی بماند باید فولاد را حتماً در تهران شکست دهد به‌هرحال با تمام این اوصاف امیدوارم پرسپولیس هم در این بازی و هم در جام حذفی سربلند از زمین خارج شود.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها