وقتی بالانشینی سرخابی ها مطمئن نیست
99123
دردسرسازان برای مدعیان قهرمانی!
13 اسفند 1402 10:24
هفته هجدهم، هفته جالبی بود که در مثلث قهرمانی بین استقلال و سپاهان و پرسپولیس، تنها سرخابی ها بودند که توانستند در تقابل با اصفهانی همچنان خودشان را به عنوان چهره هایی مدعی نمایش دهند. استقلال با سپاهانی بازی داشت که بعد از حذف از آسیا تمام تمرکزش این بود که در رویارویی با استقلال دست پر از تهران به خانه بازگردد و با حساب دو بازی عقب افتاده ای که دارد خودش را به صدر جدول نزدیک کند. اتفاقی که نیفتاد و شاگردان مورایس با سوپرگل روزبه چشمی و شکست مقابل تیم نکونام دست خالی آزادی را ترک کردند. در سوی دیگر هم پرسپولیس مقابل ذوب آهن در مسابقه ای که ماجرا کم نداشت و جادو و جمبل حواشی زیادی را به وجود آورد، با شکست ذوب آهن در کورس با استقلال در مسیر قهرمانی باقی ماند.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - هفته هجدهم، هفته جالبی بود که در مثلث قهرمانی بین استقلال و سپاهان و پرسپولیس، تنها سرخابی ها بودند که توانستند در تقابل با اصفهانی همچنان خودشان را به عنوان چهره هایی مدعی نمایش دهند. استقلال با سپاهانی بازی داشت که بعد از حذف از آسیا تمام تمرکزش این بود که در رویارویی با استقلال دست پر از تهران به خانه بازگردد و با حساب دو بازی عقب افتاده ای که دارد خودش را به صدر جدول نزدیک کند. اتفاقی که نیفتاد و شاگردان مورایس با سوپرگل روزبه چشمی و شکست مقابل تیم نکونام دست خالی آزادی را ترک کردند. در سوی دیگر هم پرسپولیس مقابل ذوب آهن در مسابقه ای که ماجرا کم نداشت و جادو و جمبل حواشی زیادی را به وجود آورد، با شکست ذوب آهن در کورس با استقلال در مسیر قهرمانی باقی ماند.

این مثلث حالا روزهای سختی پیش رو دارد تا بتواند در نیم فصل دوم لیگ کار را با قدرت ادامه دهند. راهی سخت که با وجود مدعیانی همچون تراکتور، گل گهر و حتی همین ذوب آهن و ملوان که فاصله امتیازی آنها تا صدر زیاد نیست، منتظر کوچکترین لغزش این مثلث هستند. به همین بهانه نگاهی داریم به شرایط تیم هایی که می توانند برای این مثلث قهرمانی دردسرساز شوند.

تراکتور دردسر مدعیان

همان طور که گفته شد یکی از تیم هایی که سخت مدعیانی بالانشین لیگ را تهدید کرده و سایه به سایه آنها کار را دنبال می کند، تراکتور است. تیمی که بعد از باخت به پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و از دست دادن سه امتیاز با موجی از فشار پرشورهای تبریزی مواجه شد که از خمس قهرمانی می خواستند. رویکردی که باعث شد آنها مقابل استقلال خوزستان انتقام بازی تهران را بگیرند و با شکست این تیم و باخت سپاهان به استقلال، به آینده و حداقل کسب سهمیه در لیگ برتر امیدوارتر کار را دنبال کنند. تراکتور در مسابقه ای استقلال خوزستان برنده از زمین خارج شد که این تیم جنوبی با 9 شکست برابر این تیم تبریزی به هیچ تیمی در لیگ برتر اینقدر نباخته است. حالا قطعا تراکتور تیمی است که در ادامه راه یک دردسر بزرگ برای مدعیان قهرمانی خواهد بود و عبور از اسم این تیم راحت نیست.

این گل گهر نمی خواهد کم بیاورد

در هفته ای که گذشت یکی از بازی های مهم در بالای جدول به تقابل گل گهر و نساجی مازندران بر می گشت که به تازگی هدایت خودش را به ساکت الهامی سپرده است. تیمی که با این مربی در ادوار گذشته خوب نتیجه گرفته بود اما حالا الهامی با کارنامه ای ضعیف از رفسنجان به قائمشهر آمده و این تیم شمالی و هوادارانش از او انتظار معجزه و عبور از بحران را دارند. گل گهر در حالی در این مسابقه برنده شد و جمع امتیازات خودش را به عدد 30 امتیاز رساند که این خودش می تواند یک زنگ خطر برای تیم های بالاتر از آن یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور باشد که به ترتیب با آنها 9، 6 و یک امتیاز اختلاف دارد. این سومین برد پیاپی گل گهر مقابل نساجی بود و مقابل نساجی ای با سه گل برنده شد که در این فصل در خارج از خانه نتوانسته کلین شیت کند.

ملوان و سربازانش همچنان سورپرایز لیگ!

شاید کمتر کسی فکر می کرد بعد از کارنامه ضعیف مهدی تارتار در ذوب آهن این مربی در ملوان اینچنین بتواند موفق باشد. اتفاقی که خود این مربی هم در روزهای نخست که هدایت قوهای سپید انزلی را برعهده گرفته بود باور نداشت و بعد از چند نتیجه خوب به هواداران ملوان بابت اینکه نباید توقعی از تیمش داشته باشند، هشدار داد. روندی که حفظ شد و با تقویت این تیم در نیم فصل دوم با آمدن چند سرباز اسم و رسم دار از جمله سرلک، پورحمیدی و عمری حالا دست تارتار برای نشان دادن یک تیم مدعی با اعتماد به نفس بالا بازتر است. قطعا ملوانی که در تقابل با فولاد احمد آل نعمه که نوید روزهای خوبی را این مربی برای جنوبی ها آورده، در ادامه لیگ می تواند این روند روبه رشد خودش را ادامه دهد . شرایطی که حالا مهدی تارتار از اینکه ملوان می تواند مدعی باشد حرف به میان بیاورد و جدا از بالانشینی حتی یک نیم نگاهی به اتفاقات و لغزش های مدعیان بالاتر از خودش دارد. ملوان حالا با 29 امتیاز تا پایان هفته هجدهم در رتبه ششم جدول قرار دارد و تنها نگاهش به اشتباهات است تا بتواند فاصله اش را در شروع نیم فصل دوم و بازی های پیش رو کمتر کمتر کند.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #تراکتور #پرسپولیس #استقلال #گل گهر سیرجان #سپاهان #ملوان انزلي
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها