مجیدی آلترناتیوی که مثل جواد با خطیر زاویه دارد
99078
تاثیر اخراج فرهاد بر استقلال
12 اسفند 1402 11:17
سرانجام ماجراجویی تازه فرهاد مجیدی در فوتبال امارات با تیم ضعیف اتحاد کلباء این کشور بعد از حدود یک فصل و نیم به پایان رسید. هرچند کارنامه مجیدی در اتحاد کلباء در مجنوع چندان موفقیت آمیز نبود، اما به هرحال حضور فرهاد روی نیمکت تیم اماراتی به عنوان یک مربی لژیونر  دستاورد بزرگی برای این مربی جوان محسوب می شود.

روزنامه گل

سرانجام ماجراجویی تازه فرهاد مجیدی در فوتبال امارات با تیم ضعیف اتحاد کلباء این کشور بعد از حدود یک فصل و نیم به پایان رسید. هرچند کارنامه مجیدی در اتحاد کلباء در مجنوع چندان موفقیت آمیز نبود، اما به هرحال حضور فرهاد روی نیمکت تیم اماراتی به عنوان یک مربی لژیونر دستاورد بزرگی برای این مربی جوان محسوب می شود.

مجیدی بعد از نسل قدیم فوتبال ایران و امثال حشمت مهاجرانی و ناصر حجازی و جلال طالبی و ابراهیم قاسمپور و... اولین نفر در بین فوتبالیست های هم نسل خودش است که توانست حضور روی نیمکت تیم های باشگاهی خارجی از جمله لیگ کشورهای عربی را تجربه کند. موضوعی بسیاری از مربیان کارنامه دار و سرشناس ایرانی مانند امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان و یحیی گلمحمدی با وجود اخبار و شایعاتی که مطرح بود، تا به امروز موفق به دست یابی آن نشده اند. هرچند گفته می شود جدا از قابلیت های فنی فرهاد، ارتباط خوب او با شیوخ اماراتی هم در آن بی تاثیر نبوده است. آمار فرهاد مجیدی نشان می دهد که او 41 بازی سرمربی تیم اماراتی بود و از این تعداد فقط 12 برد کسب کرده و در مقابل 19 شکست و 10 تساوی در کارنامه اش ثبت شده است تا آمار تنها 21 درصد برد به نامش ثبت شود.

فارغ از اینکه عملکرد فرهاد مجیدی در اتحاد کلباء باتوجه به توان این باشگاه اماراتی قابل دفاع هست یا نه که البته اخراج شدن او نشان می دهد دست کم از نظر مدیران و هواداران این تیم نبوده است؛ حالا نام فرهاد دوباره بالای سر استقلال و نیمکت آبی ها سایه انداخته است.

البته در این فصل و تا اینجا که نتایج استقلال با جواد نکونام آنقدر خوب بوده است که حتی چهره محبوب و مربی موفقی مثل فرهاد مجیدی هم نمی تواند به نیمکت آبی ها نزدیک شود یا حتی جرات فکر کردن به آن را داشته باشد.

با این وجود شرایط برای نکونام هم از امروز متفاوت می شود. اگر تا دیروز هیچ گزینه دست کم داخلی و دم دستی برای جانشینی احتمالی جواد وجود نداشت، حالا یک آلترناتیو قوی برای نیمکت آبی وجود دارد. هرچند تا زمانی که علی خطیر مدیرعامل است بعید است که مشکلات قبلی او با فرهاد اجازه بدهد که او حتی به مذاکره احتمالی با هفت محبوب هم فکر کند، چه برسد به عملی کردن آن!

باید دید در ادامه موضوع اخراج شدن مجیدی و فارغ شدن اش ازسرمربیگری در امارات روی حاشیه ها و مشکلات استقلال تاثیر می گذارد یا مشکلات و اختلافات قدیمی خطیر و فرهاد جلوی هرگونه شایعه و خبرسازی درباره بازگشت و گزینه شدن احتمالی را می گیرد؟

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها