عملکرد خط دفاعی دلیل صدرنششینی استقلال است
99056
مهابادی: شاگردان نکونام بازی 6 امتیازی را بردند
10 اسفند 1402 11:18
آرش جعفری - مدافع ملی پش سابق استقلال عقیده دارد، این تیم پتانسیل قهرمانی دارد برای همین باید از حاشیه ها دوری کنند و تمام تمرکزشان بر روی بازی ها باشد.

روزنامه گل

آرش جعفری - مدافع ملی پش سابق استقلال عقیده دارد، این تیم پتانسیل قهرمانی دارد برای همین باید از حاشیه ها دوری کنند و تمام تمرکزشان بر روی بازی ها باشد.

داوود مهابادی مدافع ملی پوش سابق استقلال درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر گفت: پبروزی مقابل سپاهان در تهران بسیار با ارزش بود. استقلال در مجموع نتیجه خیلی خوبی گرفت اما به لحاظ بازی بازهم اشکلاتی بود که به نظرمن با پیروزی زیاد دیده نشد. برای همین باید بگویم نیمه اول که بازی چندان خوبی ندیدیم چون استقلال تراکم دفاعی داشت و سپاهان هم علی‌رغم اینکه یک تیم تهاجمی است اصلاً فاز تهاجمی نداشت. به نظرم هر دو تیم نتوانستند افکار تاکتیکی خودشان را به خوبی در زمین پیاده کنند، اما درهمین حین روزبه چشمی با یک شوت دیدنی ضمن گلزنی وضعیت بازی در دقایق پایانی نیمه اول عوض کرد. در نیمه دوم استقلال با شیوه دفاع ضد حمله به دنبال حفظ نتیجه بود و هم اینکه شاید بتواند گل دوم را بزند و در مقابل سپاهان سراسر حمله شد که چند موقعیت خوب هم داشت که نتوانست استفاده کند البته نباید از عملکرد خط دفاع و دروازه بان استقلال به راحتی گذشت که سپاهانی ها را ناکام گذاشتند. عقیده دارم دیدار استقلال و سپاهان یک بازی ۶ امتیازی بود که استقلال شایستگی کسب این پیروزی خانگی را داشت. این بازی از لحاظ روحی و روانی می‌تواند به استقلال کمک کند تا در مسابقات بعدی هم نتایج خوبی را به دست بیاورد.

داوود مهابادی در ادامه در مورد عملکرد خط دفاع استقلال در این بازی گفت: ببینید من قبلا هم گفته بودم و بازهم می گویم تفکرات نکونام مانند کی روش است و سبک و سیاق بازی استقلال مثل تیم ملی در زمان کی روش است. برای همین باید بگویم سبک جواد نکونام جمع شدن و تراکم دفاعی و ضد حمله است و در این کار تخصص دارد که در چند نوبت این اتفاق رقم خورد و حتی می‌توانستند صاحب گل‌های بیشتری شوند. سپاهان هم چند موقعیت خوب گلزنی داشت، اما مدافعان استقلال هوشیار بودند. در مجموع دفاع استقلال امسال با نکونام سرو سامان گرفته و یکی از دلایل صدرنشینی این تیم است. خط دفاع استقلال نمره قبولی می‌گیرد که گل نخورد، اما همیشه وقتی تیمی گل نمی‌خورد نشان می‌دهد ساختار دفاعی از خط حمله تا آخرین نقطه خط دفاعی خوب کار کرده است که تیم گل‌ نخورده و در نهایت برنده شده است.

مدافع ملی پوش سابق استقلال در خصوص این که کدامیک از بازیکنان استقلال مقابل سپاهان خوب بودند،گفت: وقتی تیمی خوب بازی می‌کند، تمام بازیکنانش عالی بازی کرده‌اند که توانسته به پیروزی برسد،‌ اما یکی از تأثیرگذارترین بازیکنانی که در فاز دفاعی و هجومی عالی کار کرد بلانکو بود که بسیار مثمرثمر بازی کرد. سپاهانی‌ها در دقایق پایانی به سانتر روی آوردند که بلانکو در پیشانی استقلال اکثر توپ‌های ارسالی را دفع کرد.

مهابادی در خصوص اینکه این استقلال می تواند مدعی قهرمانی باشد یا نه گفت: من عقیده دارم بازیکنان استقلال اگر به حواشی کاری نداشته باشند و تمرکز خودشان را روی موفقیت تیم بگذارند این تیم پتانسیل قهرمانی را دارد. استقلال می‌تواند هم در لیگ و هم در جام حذفی مدعی اصلی قهرمانی باشد. هفته قبل که این تیم برابر ملوان به تساوی رسیده بود همه انتقاد کردند که استقلال در نیم فصل دوم نتایج خوبی نخواهد گرفت اما دیدید که نکونام و شاگردانش توانستند مقابل سپاهان یک برد با ارزش را به‌دست بیاورند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها