اوضاع قرمزها از این نظر بهتر است
99055
هفت آبی‌پوش در آستانه محرومیت از دربی
10 اسفند 1402 11:14
استقلال موفق شد برابر سپاهان هم رکورد برد های متوالی خانگی خودش را حفظ کند و تعدا  آن را به عدد 9 برساند و هم از نزدیک ترین و جدی ترین تعقیب کننده اش در جدول البته با دو بازی بیشتر فاصله 8 امتیازی بگیرد. قبل از این دیدار استقلال چند بازیکن در آستانه محرومیت داشت که در صورت دریافت اخطار از داور بازی بعدی تیم شان مقابل استقلال خوزستان را از دست می دادند.

روزنامه گل

استقلال موفق شد برابر سپاهان هم رکورد برد های متوالی خانگی خودش را حفظ کند و تعدا آن را به عدد 9 برساند و هم از نزدیک ترین و جدی ترین تعقیب کننده اش در جدول البته با دو بازی بیشتر فاصله 8 امتیازی بگیرد. قبل از این دیدار استقلال چند بازیکن در آستانه محرومیت داشت که در صورت دریافت اخطار از داور بازی بعدی تیم شان مقابل استقلال خوزستان را از دست می دادند.

در روز برتری استقلال مقابل سپاهان هیچ کدام از بازیکنان استقلال محروم نشدند تا حالا یک خطر بزرگ بیخ گوش استقلالی ها باشد. درحال جاضر آبی ها 7 بازیکن در آستانه محرومیت دارند که در صورت دریافت اخطار در بازی اهواز برابر استقلال خوزستان دیدار حساس دربی را از دست می دهند!

شرایط وقتی نگران کننده تر می شود که از میان این گروه 7 نفره، دست کم 5 نفرشان بازیکن فیکس و تاثیرگذار استقلال محسوب می شوند. روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، مهدی مهدی پور، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی 5 بازیکن فیکس استقلال هستند که اگر در بازی مقابل استقلال خوزستان کارت دریافت کنند دربی را از دست خواهند داد. محمدحسین مرادمند و میلاد فخرالدینی هم دیگر نفرات استقلال هستند که فیکس نیستند اما اگر اخطار بگیرند فرصت حضور در دربی را از دست خواهند داد.

محرومیت و غیبت هرکدام از این نفرات می تواند در دربی برای استقلال گران تمام شود، اما قطعا نفراتی چون روزبه چشمی، صالح حردانی و مهدی پور در ترکیب این استقلال بی جانشین به نظر می رسند. به ویژه روزبه که رد پای او در موفقیت های این فصل آبی ها کاملا پررنگ است. استقلال برتری اش مقابل سپاهان را هم تا حد زیادی مدیون چشمی است و اگر این هافبک تاثیرگذار و لیدر خط میانی اش را نداشت بعید بود که موفق به کسب 3 امتیاز می شد. البته منظور فقط گلزنی روزبه نیست، چشمی در بخش دفاعی هم عملکردی فوق العاده داشت.

سبک و نوع بازی و حتی ویژگی های اخلاقی نفرات در آستانه محرومیت استقلال از جمله روزبه چشمی به شکلی است که هر لحظه از بازی امکان دارد کارت بگیرند و محروم شوند؛ حتی اگر تیم مقابل حریفی نه چندان سرسخت مانند استقلال خوزستان باشد. باید دید برنامه و راهکار جواد نکونام و کادرفنی استقلال برای مدیریت این موضوع چیست و آیا قرار است تغییری در ترکیب و برنامه های این تیم ایجاد شود یا آبی ها بدون توجه به این موضوع با تمام توان به مصاف استقلال خوزستان می روند؟

استقلال برای حفظ رکورد بردهای متوالی اش در خانه هنوز یک بازی سخت و حساس برابر پرسپولیس دارد. نکونام برای این تقابل به تمام نفرات خودش حتی نیمکت نشین ها نیاز دارد تا بتواند ترکیب و تغییرات مورد نظرش را در زمین مسابقه اعمال کند. استقلال جمعه 18 اسفند میهمان استقلال خوزستان است و در پایان مسابقه غیر از نتیجه تعداد و اسامی نفراتی که اخطار می گیرند هم بسیار مهم است. شاید بهترین راه حل تمرکز بالای بازیکنان اخطاری باشد تا هم به تیمشان در بازی اهواز کمک کنند و هم در جریان بازی مرتکب خطایی نشوند که منجر به اخطار گرفتن و محرومیت شان نشود!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها