باشگاه صاحب داشت، الان مشکل ما نداشتن گلر دوم نبود
98978
سلطانی: با احترام به همه حجازی بهترین گلر ایران بود!
08 اسفند 1402 10:22
دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس عقیده دارد اینکه امروز پرسپولیس دروازه‌بان خوب ندارد مقصرش سرمربی قبلی تیم و مدیرعامل باشگاه است.

روزنامه گل

آرش جعفری - دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس عقیده دارد اینکه امروز پرسپولیس دروازه‌بان خوب ندارد مقصرش سرمربی قبلی تیم و مدیرعامل باشگاه است.

بهروز سلطانی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس ابتدا در خصوص نبود بیرانوند در بازی با ذوب‌آهن و اینکه این موضوع چقدر می‌تواند به ضرر پرسپولیس باشد گفت: پرسپولیس بازی سختی در اصفهان مقابل ذوب‌آهن دارد و متأسفانه در این بازی سخت دروازه‌بان اول خود را ندارد و این می‌تواند کار را برای پرسپولیس در اصفهان خیلی سخت‌تر از همیشه کند. من عقیده دارم باشگاه اگر صاحب داشت و روی اصول اداره می‌شد الان وضعیتش این نبود که برای نداشتن گلر ذخیره مطمئن کاسه چه کنم چه کنم در دست بگیرد. البته رضا درویش مدیرعامل باشگاه در این خصوص مقصر نیست بلکه یحیی گل‌محمدی که احترام خاصی برای او قائل هستم در این خصوص مثل درویش مقصر است. البته باید اضافه کنم درویش برای پرسپولیس کار خوب هم انجام داده است اما شما همان‌قدر که خوب هرکسی را می‌گویید باید بد او و اشکالاتش را هم بگویید و درواقع انتقاد سازنده داشته باشید.

بهروز سلطانی در ادامه در خصوص اینکه شاید این موضوع باعث تضعیف روحیه رفیعی دروازه‌بان جانشین بیرانوند شود گفت: من قصد تضعیف روحیه رفیعی را ندارم. او گلر جوانی است و به قولی آینده دروازه‌بانی پرسپولیس و حتی تیم ملی ایران است اما ایراد از او نیست بلکه ایراد از باشگاه و سرمربی او است. من اگر انتقاد می‌کنم برای این است که رفیعی برای بازی در درون دروازه پرسپولیس استرس نداشته باشد. شما بازیکنی را که تابه‌حال در یک بازی رسمی بازی نداده‌اید می‌خواهید در یک بازی مهم درون دروازه بگذارید!‌ حرف من این است مربی تیم باید از سال قبل در بازی‌های که جلو بود یا در جام حذفی حتی شده 10 دقیقه به او بازی می‌داد تا ترسش بریزد و برای بازی در تیم بزرگ پرسپولیس در یک بازی مهم که قرار است فیکس شود استرس نداشته باشد. من هم به‌نوبه خودم امیدوارم رفیعی بازی خوبی انجام دهد و این بازی برای او سکو پرش به سمت موفقیت باشد. بالاخره همان‌طور که گفتم او آینده دروازه‌بانی پرسپولیس است و باید به او روحیه بدهیم و حمایتش کنیم.

سلطانی در ادامه در خصوص افت بیرانوند در چند وقت اخیر گفت: متأسفانه بیرانوند قبل از جام ملت‌ها دچار افت شد و تا جام ملت‌ها هم ادامه پیدا کرد و بعد هم به لیگ خودمان سرایت کرد. او در قطر اصلاً بیرانوند همیشگی نبود. گل‌های بدی خورد و اوج افت او در بازی با آلومینیوم اراک بود که آن گل بد را خورد. من عقیده دارم بیرانوند اصلاً حواسش به بازی نبود و به‌قول‌معروف اصلاً در بازی نبود وگرنه شما با این تجربه نباید چنین گلی بخوری !

بهروز سلطانی در خصوص اینکه چرا بیرانوند دچار افت شده گفت: این موضوع علل زیادی دارد. اول اینکه او می‌تواند اشباع‌شده باشد. گلری که بداند ذخیره مطمئن ندارد و درهرصورتی چه بد باشد و چه خوب می‌داند بازهم درون دروازه می‌ایستد باعث می‌شود که افت کند. از سوی دیگر فکر می‌کنم او مغرور شده باشد.

سلطانی راه‌حل این موضوع را نیمکت نشینی بیرانوند رد چند بازی می‌داند تا به خودش بیاید و بابیان این موضوع در ادامه گفت: یک‌زمانی محمد مایلی کهن در جام ملت‌ها عابدزاده را نیمکت نشین کرد و او به‌قول‌معروف کار دستش آمد که اگر اصلح نشود نکیسا جای او را برای همیشه می‌گیرد. شما دیدید عابدزاده دوباره به اوج برگشت. من فکر می‌کنم بیرانوند چند بازی بر روی نیمکت بنشیند، متوجه می‌شود دیگر حاشیه امنیت ندارد و به خودش می‌آید و دوباره همان گلر خوبی می‌شود که همه انتظار دارند.

بهروز سلطانی در ادامه به حضور اوسمار اشاره دارد و می‌گوید: در این برهه انتخاب او کار درستی بود چون باشگاه برای آوردن مربی هزینه نکرد. از سوی دیگر اوسمار و بازیکنان همدیگر را به‌خوبی می‌شناسند و همین به بهتر شدن روند تیم کمک می‌کند. اگر یک مربی دیگر می‌آمد به‌غیراز پول زیاد زمان زیادی هم از دست می‌رفت تا نسبت به تیم و بازیکنان شناخت پیدا کند. اما با یک موضوع موافق نبودم و آن این بود که بازیکنان مربی را انتخاب کردند که این فاجعه است.

بهروز سلطانی در ادامه در خصوص بهترین دروازه‌بان ایران و بحث بهترین نسل گفت: هر دوره شرایط خاص خودش را دارد و هرکدام از بازیکنان در زمان خودشان بهترین بودند برای همین سخت است که بگوییم که کدام نسل بهترین هستند اما دست آورد نسل دهه 70 میلادی با توجه به شرایط فوتبال و قهرمانی‌هایی که در آسیا کسب کردند و به جام‌جهانی رفتن خیلی باارزش است. حال با تمان این اوصاف من در خصوص بهترین دروازه‌بان با احترام به سایرین باید بگویم که استادم مرحوم ناصر حجازی از بقیه بهتر بود. اینکه می‌گویم نه اینکه عابدزاده بد باشد یا بیرانوند این دو گلر هم خوب هستند اما من به خاطر مسائل فنی و شرایط زمان انتخاب می‌کنم.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #استقلال #پرسپولیس #ناصر حجازی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها