98961
بیک‌زاده: استقلال-سپاهان 6 امتیازی است و برنده یک گام روبه جلو برای قهرمانی بر می‌دارد
07 اسفند 1402 16:26
مدافع اسبق تیم‌های استقلال و سپاهان گفت: مسابقه فردای دو تیم 6 امتیازی است و تاثیر زیادی در مسیر قهرمانی دارد.

روزنامه گل

سپاهان از استقلال آماده‌تر است

هاشم بیک زاده درخصوص دیدار فردای استقلال مقابل سپاهان، اظهار داشت: همیشه بازی استقلال وسپاهان جذاب بوده و حساسیت‌های خاص خودش را داشته چون هواداران دو تیم توجه خاصی به این دیدار دارند. ایندو تیم همیشه جزو مدعیان اصلی هستند و به همین خاطر بازی سختی برای هر دو خواهد بود.وی افزود: سپاهان با وجود اتفاقاتی که پشت سر گذاشته، به نظرم شرایط بهتری دارد چون در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده و آمادگی بیشتری نسبت به استقلال دارد. درست است که نتیجه را به الهلال واگذار کرد اما بازی خوبی را مقابل این تیم قدرتمند به نمایش گذاشت. استقلال هم تا الان خیلی خوب نتیجه گرفته است. در بازی رفت نتیجه را واگذار کردیم که البته داوری هم درآن تاثیر داشت ولی بااینحال استقلال می‌توانست برنده آن بازی شود.

پیروزی در بازی فردا، یک گام رو به جلو برای قهرمانی است

مدافع اسبق استقلال تصریح کرد: درمجموع فکر می‌کنم فردا بازی خوبی برگزار شود. استقلال حمایت هوادارانش را دارد و امیدوارم در این بازی حساس به خوبی از تیم حمایت کنند. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، باید از بازی‌های بزرگ امتیاز بگیرد. حتی اگر به برد هم نرسید، نباید به حریف اجازه پیروزی بدهد. این بازی 6 امتیازی است چون اگر استقلال برنده شود علاوه بر اینکه 3 امتیاز گرفته، رقیب مستقیم خودش را 3 امتیاز از قهرمانی دور می‌کند. هر دو تیم می‌توانند از اشتباهات هم استفاده کنند و به گل برسند. هرتیمی تمرکز و آرامش بهتری داشته باشد برنده این بازی خواهد شد. بازی فردا از نظر روحی-روانی به تیم برنده خیلی کمک می‌کند. پیروزی در این بازی یک گام رو به جلو برای قهرمانی است و می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. ممکن است تیم بازنده هم دچار حاشیه و روند خوبش قطع شود.

استقلال در اجرای ضربات ایستگاهی تبحر دارد

بیک‌زاده در مورد روند امتیاز گیری استقلال در نیم فصل دوم، عنوان کرد: روند امتیاز گیری تیم در نیم فصل اول خیلی خوب بود و در نهایت هم با صدرنشینی تمام شد. در نیم فصل دوم هم شروع خوبی داشته که می‌تواند ادامه دار باشد. تنها شکست استقلال مقابل همین سپاهان در نیم فصل اول بود. امیدوارم این باخت تکرار نشود و دیگر شکستی را تجربه نکنند. همانطور که گفتم بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود. سپاهان تیمی نیست که برای مساوی و دفاع کردن به آزادی بیاید. قطعا برای هر 3 امتیاز بازی می‌کند. بااین وجود امیدوارم استقلال روند خوب خودش را ادامه بدهد و بتواند نتیجه لازم را از این بازی بگیرد.وی درخصوص نقطه قوت آبی‌های تهران که می‌تواند در بازی فردا عامل برتری این تیم مقابل حریف اصفهانی شود، گفت: استقلال بیشتر گل‌ها را روی ضربات ایستگاهی و کرنرها زده است. شاید در جریان بازی کمتر شاهد خلق موقعیت از استقلال باشیم اما در اجرای این برنامه (ضربات ایستگاهی و کرنر) تبحر دارند و می‌توانند به خوبی استفاده کنند. هرچند سپاهان هم در این موضوع عملکرد خوبی داشته و گل‌های زیادی را از این طریق زده است.

جلالی یک گزینه برای تیم ملی است

بازیکن اسبق آبی‌های تهران درمورد اضافه شدن سیلوا و ماشاریپوف به این تیم، عنوان کرد: هردو مهره‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند به تیم کمک کنند. سیلوا چند سال در استقلال یک مهره مثمرثمر بوده و ماشاریپوف هم شناخته شده است. کاپیتان تیم ملی ازبکستان است که در جام ملت‌ها هم خودش را نشان داد. در اولین بازی برای استقلال گل زد و تیم را از باخت نجات داد. امیدوارم هرچه زودتر به هماهنگی بیشتری با تیم برسد. خریدهای خوبی در نیم فصل دوم شد و امیدوارم روند خوب استقلال تداوم داشته باشد.بیک زاده درمورد عملکرد ابوالفضل جلالی و صحبت از جای خالی این بازیکن در تیم ملی، گفت: همانطور که خود امیر قلعه‌نویی هم اعلام کرد، تیم ملی باید رفته رفته جوان‌تر شود. برای جام جهانی و جام ملت‌های بعدی، جلالی یکی از بازیکنانی است که می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند. او در استقلال عملکرد خیلی خوبی دارد. امیدوارم این روند برایش ادامه داشته باشد و شاهد حضورش در تیم ملی نیز باشیم.

صحبت از قهرمانی زود است اما انتظار قهرمانی فشار گذاشتن نیست

وی درخصوص اینکه از استقلال با وجود تمام مشکلاتش انتظار قهرمانی می‌رود اما برخی معتقدند صحبت از قهرمانی در سال اول کادرفنی جدید به نوعی فشار روی تیم را زیاد می‌کند، اظهار داشت: الان صحبت از قهرمانی خیلی زود است. استقلال، رقبایی مانند پرسپولیس، سپاهان و تراکتور دارد. بازی‌های سخت زیادی مانده است.بازیکن اسبق استقلال گفت: درست است که نیم فصل اول را با صدرنشینی به پایان رساندند اما در نیم فصل دوم تیم‌ها آنالیز بهتری از هم دارند. به همین خاطر گل زدن و امتیاز گرفتن سخت‌تر می‌شود. ضمن اینکه هرچه به پایان لیگ نزدیک‌تر شویم، تیم‌های پایین جدول نیز برای بقا بیشتر می‌جنگند و انگیزه بیشتری خواهند داشت. تیم‌های بالای جدول هم فاصله چندانی ندارند و اتفاقات غیرقابل پیش بینی در فوتبال را نیز باید در نظر گرفت.بیک زاده تصریح کرد: انتظار قهرمانی واقعا فشار گذاشتن نیست. استقلال از لحاظ مهره‌ای جزو 3 تیم پرمهره است. کدام تیم‌ها مثل استقلال، سپاهان و پرسپولیس مهره دارند؟ ضمن اینکه این بازیکنان چند سال کنارهم بودند وی این مساله پوئن خوبی برای یک مربی است چون یکدیگر را خوب می‌شناسند. تیم هم در نیم فصل تقویت شده است. استقلال تقریبا با همین تیم و بدون چند مهره جدید تیم فعلی قهرمان شد. طبیعتا اضافه شدن بازیکنانی مانند ماشاریپوف و بلانکو قدرت تیم را بیشتر می‌کند.وی افزود: همیشه هواداران از تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس یا سپاهان انتظار قهرمانی دارند. این انتظار همیشه وجود دارد. ان‌شاالله امسال این اتفاق برای استقلال بیفتد. هرچند عوامل زیادی برای قهرمان شدن یک تیم تاثیر گذار خواهند بود. مانند حواشی که از داخل و بیرون برای تیم و یک مجوعه ایجاد می‌شوند.

#هاشم بیگ زاده #استقلال #سپاهان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها