دست اندازهای سخت برای رکورد  برد صددرصدی خانگی
98795
استقلال و میزبانی از سپاهان و پرسپولیس در آزادی
29 بهمن 1402 10:19
استقلال با جواد نکونام در اولین بازی خانگی موفق شد با نتیجه یک بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست بدهد و تا رکورد 100 درصد برد آبی پوشان در خانه همچنان حفظ شود. 

روزنامه گل

استقلال با جواد نکونام در اولین بازی خانگی موفق شد با نتیجه یک بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست بدهد و تا رکورد 100 درصد برد آبی پوشان در خانه همچنان حفظ شود. استقلال در نیم فصل دوم از 15 بازی خودش فقط 5 باز از تهران خارج می شود که اولین مورد آن بازی این هفته بذابر ملوان در انزلی است. استقلال خوزستان، آلومینیوم اراک، تراکتور تبریز و نساجی مازندران هم دیگر بازی های خارج از تهران استقلال تا پایان فصل هستند. البته استقلال برابر هتیم های هوادار و پیکان هم میهمان است که این بازی ها در تهران برگزار می شود. استقلال در نیم فصل دوم 8 بازی میزبان است که اولین دیدار را برگزار کرد و برنده شد.

آبی پوشان در ادامه فصل کار بسیار سختی برای حفظ رکورد برد 100درصد خانگی دارند. آنها در 6 بازی پیش رو باید به مصاف مدعیانی چون سپاهان اصفهان، پرسپولیس، گل گهر سیرجان و ذوب آهن اصفهان برود که شکست دادن آنها حتی در خانه هم ئکار چندان ساده ای نیست. در واقع اگر استقلال و نکونام مانند نیم فصل اول موفق به حفظ و ثبت این رکورد تا پایان فصل شوند تقریبا قهرمانی آنها تضمین شده خواهد بود.

در واقع با کسب 7 برد دیگر از بازی های خانگی استقلال به امتیاز 56 می رسد و فقط با کسب کمتر از نیمی از هفت بازی که میهمان است(دوبازی در تهران برگزار می شود) به امتیاز باورنکردنی 66 امتیاز خواهد رسید که ثبت یک رکورد تازه در فوتبال ایران و تضمین کننده قهرمانی است. در واقع علاوه بر بحث برتری مقابل رقبا در مجموع بازی های رفت و برگشت، استقلال با ادامه این روند به لحاظ امتیازی هم دیگر رقبا را پشت سر خودش جا می گذارد.

اولین و احتمالا جدی ترین چالش استقلال و نکونام برای حفظ این رکورد جالب سه شنبه هشتم اسفند است که از سری بازی های هفته هجدهم میزبان سپاهان تا بن دندان مسلح خواهند بود که ژوزه مورایس پرتغالی با تیمی پرستاره در زمین و روی نیمکت به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است. زرد پوشان دیار نصف جهان درحال حاضر رقیب و تعقیب کننده اصلی آبی ها در لیگ هستند که با یک بازی کمتر فقط 4 امتیاز کمتر از استقلال دارند. بعد از سپاهان هم نوبت به پرسپولیس و دربی می رسد. استقلال در هفته بیستم که در همین اسفند ماه برگزار می شود پذیرای پرسپولیس خواهد بود. نکونام و استقلال اگر در این دو بازی اسفند ماه آمار برد 100صدی را حفظ کنند آنوقت تا حدود زیادی هم می توانند به حفظ این رکورد تا پایان فصل امیدوار باشند و هم روی قهرمانی خودشان در پایان فصل حساب ویژه ای باز کنند.

فعلا که استقلال درگیر حاشیه ها است و اختلاف جواد نکونام و علی خطیر هر لحظه ممکن است قطار آبی را از ریل موفقیت خارج کند و منجر به این شود که صدرنشینی را از دست بدهند. باید صیر کرد و دید استقلال تا قبل از رویارویی با سپاهان برابر ملوان در انزلی چه نتیجه ای کسب خواهد کرد؟


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها