چالش جدید لژیونر ایرانی در فوتبال اروپا
98699
مبارکی: به لیگ ترکیه نزدیک هستم
25 بهمن 1402 17:09
لژیونر فوتبال ایران از احتمال پیوستن به یک تیم ترکیه ای خبر داد.

روزنامه گل

علی مبارکی لژیونر فوتبال ایران که پس از قرار گرفتن در ترکیب تیم منتخب فصل لیگ جمهوری آذربایجان با چند پیشنهاد جدید کواجه شده است در گفت و گو با خبرنگار ورزشی گل در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرده که در ادامه مشاهده می کنید.

*در خصوص شرایط این روزهایت صحبت کن.
پس از دو سال موفقی که در فوتبال جمهوری آذربایجان و باشگاه خزرلنکران آذربایجان داشتم، تصمیم دارم تا فوتبالم را در یک کشور دیگر دنبال کنم. پیشنهاد تمدید قرارداد و همچنین حضور در تیم های دیگری از این کشور را داشتم اما بهتر است خودم را درگیر چالش جدیدی کنم.

*گویا پیشنهادی از اسپورتینگ لیسبون B دریافت کردی؟
بله با مسئولان این تیم صحبت هایی داشتم اما هنوز قرارداد امضا نشده چون دو پیشنهاد بسیار خوب از فوتبال ترکیه و مجارستان دارم. بزودی تیم جدیدم را معرفی می کنم و در حال بررسی شرایط هستم اما به فوتبال ترکیه خیلی نزدیکم. حس می کنم سبک فوتبال به ترکیبه بیشتر میخورد چون آنها فوتبال را قدرتی بازی می کنند.

*یعنی به فوتبال ترکیه نزدیکتر هستی؟
هر فوتبالیستی دوست دارد برای آینده ورزشی خود بهترین تصمیم را اتخاذ کند و من هم میخواهم با مشورت با پیشکسوتان و وکیلم یک تصمیم ایده آل بگیرم. راستش را بگویم به فوتبال ترکیه خیلی نزدیکم و شاید بزودی همه چیز نهایی شود.

*از کدام تیم ترکیه ای پیشنهاد داری؟
آنکارا اسپور مذاکراتی با وکیلم داشته و اگر مشکل خاصی پیش نیاید برای تست پزشکی به این کشور می روم.

*چرا در فوتبال ایران نماندی؟
من فوتبالم را از بابک مشهد شروع کردم و در تیم های تراکتور ، ملوان و سپاهان هم حضور داشتم و در تیم های پایه آنها خوب بودم. حتی در رده جوانان به اردوی اولیه تیم ملی هم دعوت شدم اما تصمیم گرفتم فوتبالم را خارج از ایران دنبال کنم تا به حقم برسم.

*به تیم ملی هم فکر می کنی؟
انسان به امید زنده است و با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی اعلام کرده میخواهد تغییر نسل را شروع کند ، من هم انگیزه ام دوچندان شده است. امیدوارم روزی شانس بازی در تیم ملی را هم داشته باشم.

*سقف آرزوهایت کجاست؟
فعلا آنقدر تمرین می کنم و در فوتبال اروپا می مانم تا به لیگ انگلیس بروم و بتوانم روزی لباس مقدس تیم ملی را بپوشم. به عنوان یک هافبک دفاعی سبک فوتبالم طوری است که مربیان همیشه از من رضایت دارند که می توانید این موضوع را از مصطفی دنیزلی که سرمربی من بوده سوال کنید.

*چرا تیم ملی در جام ملت های آسیا نتیجه نگرفت؟
در مجموع بهتر از دوره قبل بودیم اما متاسفم که نتوانستیم قهرمان شویم. به نظر من تیم ملی نیاز به پوست اندازی دارد و حضور برخی بازیکنان تکراری شده است. امیدوارم با جولنگرایی بتوانیم در جام جهانی موفق باشیم.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها