نقل و انتقالات استقلال بهانه ای برای تسویه حساب خطیر و نکونام
98670
همکاری که حالا به یک مو بند است
25 بهمن 1402 08:58
اختلاف علی خطیر و جواد نکونام  اکنون جایی رسیده است که وزیر ورزش و جوانان مجبور است به آن ورود کند و این همکاری دونفره حالا به مو بند است.علی خطیر به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال نتوانسته انتظارات کادرفنی و هواداران را برآورده کند و جو کاملا برعلیه او است.

روزنامه گل

اختلاف علی خطیر و جواد نکونام اکنون جایی رسیده است که وزیر ورزش و جوانان مجبور است به آن ورود کند و این همکاری دونفره حالا به مو بند است.علی خطیر به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال نتوانسته انتظارات کادرفنی و هواداران را برآورده کند و جو کاملا برعلیه او است. مصاحبه جواد نکونام درباره کارشکنی های عمدی مدیران باشگاه و تلاش برای زمین زدنش هم شرایط را بدتر کرد. حالا همه ناکامی باشگاه در جذب نفرات مورد نظر کادرفنی را به حساب دشمنی و اختلاف مدیرعامل باشگاه با سرمربی تیم می گذارند.

در این مدت سکوت خطیر و سمیعی هم کمکی به آنها نکرده است. هرچند گفته می شود که خطیر قصد دارد هفته آینده با حضور در یک برنامه تلویزیونی احتمالا پاسخ صحبت های تند نکونام را بدهد. خطیر در روزی که شاهد تجمع گروهی از هواداران برعلیه اش بودیم به سبک اول فصل برای دومین بار ازجلال الدین ماشاریپوف رونمایی کرد تا شاید جو رسانه ای را به سمت خودش سنگین کند، اما واکنش های هواداران به این خبر تکراری نشان می دهد که رونمایی دوباره از ستاره ازبک دست کم هواداران این تیم را سر ذوق نیاورده است.

خطیر تا اینجا دو خرید قطعی برای استقلال داشته که شامل سیلوا مدافع برزیلی و ماشاریپوف هافبک ازبکستانی می شود. در نقطه مقابل استقلال یامگا را به دلیل مصدومیت از دست داده و سعید مهری هم از این تیم جدا شده است. شاید اگر یامگا مصدوم نمی شد آنوقت می توانستیم ادعا کنیم که استقلال نسبت به نیم فصل اول تقویت شده است، اما حالا در بهترین حالت می توان گفت که با این خرید ها قدرت نیم فصل اولش را حفظ کرده است. البته واقعیت این است که نمی شود به خطیر ایراد چندانی گرفت. در چند فصل اخیر استقلال نتوانسته نقل و انتقالات چندان خوبی در پنجره زمستانی داشته باشد. فصل گذشته با وجود جدایی دو بازیکن از جمله عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی، فتح الله زاده نتوانست هیچ بازیکنی برای ریکاردو ساپینتو جذب کند. پیش از آنهم استقلال در بهترین حالت بیش از یکی دو خرید خوب انجام نداده است.

خطیر در مقایسه با مدیران سال های اخیر دست کم مردود نمی شود، اما استقلال چوب اول فصل را می خورد که تن به قانون سقف بودجه داد. هرچند قرارداد های سنگین بسته شده توسط آجورلو و لیست پر استقلال هم دست خطیر را برای خرید بازیکنان بیشتر و بهتر بسته بود. نگاهی به لیست خرید های سپاهان و پرسپولیس و دیگر رقبا هم نشان می دهد که آنها نیز در خرید بازیکن توفیق بیشتری از آبی ها نداشته اند. در واقع مشکل این روزهای استقلال نه نقل و انتقالات زمستانی که اختلاف و سوءظن سرمربی و مدیرعامل باشگاه نسبت به یکدیگر است.

نکونام هم خوب می داند وقتی لیست باشگاه پر است و قرارداد بازیکنان سنگین بسته شده، باز کردن جای خالی کار آسان و کم هزینه ای نیست. آنهم در شرایطی که علاوه بر قوانیندست و پا گیر و سفت و سخت سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال باید قوانین و ضوابط بورس و البته محدودیت های قانونی یک باشگاه دولتی بودن را هم لحاظ کرده و رعایت کند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها