98668
برای اعاده حیثیت
24 بهمن 1402 21:54
روز دوم بازی‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با انجام دو بازی ادامه می‌یابد. 

روزنامه گل

روز دوم آغاز مرحله حذفی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با انجام دو دیدار دیگر پیگری خواهد شد و در این دیدار ها نمایندگان چهار کشور ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. اکنون و پس از حدود دو ماه، حالا تیم ها باید خود را برای تقابل‌های رفت و برگشت آماده کنند.

پاری‌سن‌ژرمن - رئال سوسیداد

در یکی از دیدارهای این مرحله پاری‌سن ژرمن و رئال سوسیداد در مرحله یک هشتم نهایی رقیب یکدیگر هستند. نماینده فوتبال باسک اسپانیا باید به مصاف تیمی برود که این فصل مهر و امضای انریکه را به وضوح روی سبک تیمش می‌توان متوجه شد. شاید اگر خود انریکه هم قرار بود از جمع تیم‌های سید یک تیمی را برای حریف خود انتخاب می‌کرد، قطعا شانس خروج سوسیدادی که به نظر برخی باید در رده دوم گروه اینتر قرار می‌گرفت، کمتر بود. انریکه که پیش‌تر سرمربی بارسلونا بود، با این تیم ده بار به عنوان سرمربی دیدار کرد که ماحصل آن 5 برد، 2 تساوی و 3 شکست بود. البته لازم به یادآوری است که برخی از بازیکنان سوسیداد از جمله میکل اویارزابال، میکل مرینو، روبین لی نورمند و بریس مندز نخستین بار توسط انریکه به تیم ملی اسپانیا دعوت شدند و این تقابل قطعا برای هر دو طرف خاص خواهد بود. این تقابل باعث شده تا اودرویوزلا هم باری دیگر با ناواس، آسنسیو و اشرف حکیمی همبازیان سابق خود در رئال مادرید ملاقات کند. شرایط پاریسی‌ها در این فصل از اروپا چندان جالب نبوده و آن ها به سختی از گروه خود صعود کردند اما به نظر نمی‌رسد سوسیداد حریف سرسختی برای صدرنشین فرانسه باشد. سوسیداد فصل قبل جزو برترین تیم های لالیگا بود اما این فصل در رتبه هفتم قرار گرفته و بعید است برای سال آینده بتواند جواز حضور در این رقابت ها را کسب کند.

ترکیب احتمالی

پاری‌سن‌ژرمن: دوناروما، حکیمی، پریرا، هرناندز، امری، ویتینیا، رویز، دمبله، بارکولا، ام‌باپه.

رئال‌سوسیداد: رمیرو، ترائوره، زوبلدیا، نورمند، گالان، مندز، زوبیمندی، مرینو، بارنتزا، کوبو، اویارزابال.

لاتزیو - بایرن مونیخ

در دیگر دیدار روز دوم این مرحله قرار است لاتزیو و بایرن مونیخ به مصاف یکدیگر بروند. لاتزیو که این فصل هرگز عمکرد خوبی نداشته و بعد از سال‌ها دوباره پایین‌تر از رده ششم جدول ایستاده باید به مصاف بایرن مونیخی برود که البته آن ها نیز با توماس توخل روند خوبی را تجربه نمی‌کنند. بایرن پس از بیش از یک دهه در کورس قهرمانی بوندس لیگا ناکام بوده و با توجه به حذف از جام حذفی، به نظر می‌رسد لیگ قهرمانان آخرین سنگر توخل باشد. در طرف مقابل لاتزیو هم برخلاف فصل گذشته که توانست به راحتی سهمیه اروپایی را کسب کند این فصل به هیچ عنوان نمایش درخشان سال قبل را تکرار نکرده است. در فصل 2020/21 و پس از قهرمانی بایرن مونیخ با فلیک در جام باشگاه‌های جهان به مصاف لاتزیوی سیمونه اینزاگی رفت. لاتزیو در بازی رفت که در المپیکو برگزار می‌شد، روی اشتباهات مسلم موساکیو، بازیکن قرضی میلان، 4 گل دریافت کرد و این اشتباهات تا جایی ادامه داشت که پس از آن موساکیو تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت. از آن تیم لاتزیو، پاتریک، ایموبیله، آلبرتو، ماروشیچ و لاتزاری هنوز در این تیم حضور دارند و قطعا رویارویی دوباره با مونیخی‌ها بدترین خبر ممکن برای ساری بود.

حواشی

این جدال به نوعی تقابل دو سرمربی چلسی خواهد بود که هر دو پس از جدایی از این تیم، با شرایطی متفاوت این تیم را رها کردند. کلوزه که در سال 2011 از بایرن مونیخ به لاتزیو آمد، هنوز از او به عنوان بزرگترین مهاجم این تیم یاد می‌شود و محبوبیت آقای گل جام جهانی چه در بایرن مونیخ و چه در لاتزیو به قدری خواهد بود که قطعا از او برای تماشای این بازی دعوت شود. همچنین ماتیاس دلیخت شاگرد ساری در یوونتوس بود و زمانی که در آژاکس بود زیر نظر او به کار گرفته می‌شد و بسیاری از کارشناسان معتقد هستند عملکرد دفاعی دلیخت پس از حضور در یوونتوس بسیار متفاوت شده و یکی از دلایل افت این بازیکن، تغییراتی است که ساری بر روی سبک بازی او به وجود آورده است. همچنین به نظر می‌رسد هیچکس به اندازه موسیالا از این قرعه خوشحال نشد. او که در زمان بازی فصل 2021/22، نوجوانی 17 ساله بود به تازگی در تیم فلیک جای خود را پیدا کرده بود و به خوبی در دل هواداران بایرن مونیخ جا پیدا کرده بود تا اینکه در تقابل با لاتزیو اولین گل اروپایی خود را به ثمر رساند. از طرفی این دیدار تقابل دو مهاجم بزرگ است. دو مهاجمی که گل زدن را بهتر از هر کار دیگری در زندگی خود انجام داده‌اند و اگر چه این دو مهاجم اکنون در شرایط متفاوتی هستند، اما هر کسی می‌داند که چیرو ایموبیله، برنده کفش طلای سال 2020، هنوز هم می‌تواند در این بازی به تیمش کمک کند. هری کین هم که این فصل بیشتر از هر نام دیگری در جهان موفق به گلزنی شده قطعا از همین اکنون تاریخ بازی با لاتزیو را برای افزایش شمار گل‌های اروپایی‌اش در تقویم، ذخیره کرده است.

ترکیب احتمالی

لاتزیو: پروودل، ماروسیک، رومانیولی، گیلا، هایساج، گندوزی، وچینو، آلبرتو، ایساکسن، ایموبیله، اندرسون.

بایرن مونیخ: نویر، گوئریرو، کیم، اوپامکانو، مزروعی، گورتزکا، کیمیچ، موسیالا، مولر، سانه، کین.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها