آرامش قبل از طوفان
98628
بیم و امید در اردوی سرخ
24 بهمن 1402 08:49
سرخپوشان پایتخت در تعطیلات طولانی نیم فصل روزگار پر نشیب و فرازی را پشت سر گذاشته اند. پس از چندین استعفای نمایشی بالاخره موعد کناره‌گیری واقعی گل‌محمدی فرارسید. ادعای مذاکره با ده گزینه مشهور خارجی، گفتگوی چند قسمتی و البته بی‌نتیجه با ایوانکوویچ و در نهایت سپردن هدایت سرخ‌ها به آقای دستیار همه آن‌چیزی بود که در اردوی پرسپولیسی‌ها اتفاق افتاد تا پروسه تعیین جایگزین برای یکی از موفق‌ترین سرمربیان تاریخ باشگاه کامل شود.

روزنامه گل

دکتر فرزاد بیگی - سرخپوشان پایتخت در تعطیلات طولانی نیم فصل روزگار پر نشیب و فرازی را پشت سر گذاشته اند. پس از چندین استعفای نمایشی بالاخره موعد کناره‌گیری واقعی گل‌محمدی فرارسید. ادعای مذاکره با ده گزینه مشهور خارجی، گفتگوی چند قسمتی و البته بی‌نتیجه با ایوانکوویچ و در نهایت سپردن هدایت سرخ‌ها به آقای دستیار همه آن‌چیزی بود که در اردوی پرسپولیسی‌ها اتفاق افتاد تا پروسه تعیین جایگزین برای یکی از موفق‌ترین سرمربیان تاریخ باشگاه کامل شود.

اینکه درویش از میان نام‌های ریز و درشت موجود به اوسمار ویرا رسید، آنقدر عجیب و غیر قابل قبول بود که با اعتراض شدید هواداران مواجه شود. آقای مدیرعامل که به علت شائبه کم‌کاری در حفظ کریم باقری و یحیی و البته عملکرد نه چندان مناسب در نقل و انتقالات تابستانی شدت تحت فشار جامعه هواداری قرار داشت، با انتخاب اوسمار به بزرگترین قمار زندگی‌اش وارد شد. انتخابی که هم مدیرعامل را در دشوارترین شرایط روزگار حضورش در پرسپولیس قرارداد، هم دستیار ارتقا یافته را به سیبل بی‌دفاع حملات مخالفان و منتقدان تبدیل کرد.

البته که درویش تلاش کرد با حضور فعال در بازار زمستانی و به خدمت گرفتن عبدالکریم حسن، بازگرداندن عیسی آل کثیر و البته رو کردن های‌جک استون ارونوف ازبک از اردوی آبی‌ها به عنوان برگ برنده لحظه آخری، به دلبری از هواداران عصبانی پرداخته و شرایط را تا حد امکان تلطیف کند.بااینهمه اوضاع در مستطیل سبز و در بازی‌های دوستانه خوب پیش نرفت و نتایج چندان امیدوار کننده نبود. البته که نبردهای تدارکاتی ملاک مناسبی برای ارزیابی عیار واقعی اوسمار نیست؛ اما برتری در آنها دست‌کم میتوانست نقشی موثر در کاهش فشارها و بدبینی‌های موجود داشته باشد.

از سوی دیگر گمانه‌زنیهای اخیر از ایجاد سونامی مدیریتی در مجمع قریب الوقوع باشگاه خبر می‌دهند. از همین حالا نام‌های مشهور و کمتر شناخته شده‌ای برای تصاحب جایگاه درویش دندان تیز کرده‌اند و با توجه به شایعه‌های موجود در شهر، صندلی آقای رییس با تهدیدات جدی روبرو شده است.

بدیهیست که برکناری درویش، روزگار اوسمار را سخت‌تر از گذشته خواهد کرد. با ایجاد تغییرات احتمالی مدیریتی، او بزرگترین، موثرترین و شاید تنهاترین حامی‌اش را از دست می‌دهد و برای تداوم در مسند تازه به دست آمده، به چیزی فراتر از معجزه نیاز خواهد داشت. اوسمار برای باقی ماندن روی نیمکت سرخ به نمایش‌هایی متقاعد کننده و سه امتیازهایی متوالی احتیاج دارد. هر لغزشی می‌تواند آغازی بر پایان کار مرد میانسال و درون‌گرای برزیلی در یکی از پر طرفدارترین باشگاههای ایران و آسیا تلقی شود.

در کنار همه دلنگرانی‌ها اما حضور نسبتا موثر باشگاه در بازار زمستانی، ترمیم خطوط سه گانه به واسطه به خدمت گرفتن مهره‌های قابل اعتنا و البته رهایی وحید امیری از بند مصدومیت، اسباب امیدواری هواداران پر تعداد پرسپولیس را فراهم کرده است. در نهایت اگر خودزنی‌های مسبوق به سابقه، انتصاب‌های محیرالعقول مدیریتی و چند دستگی و اختلاف احتمالی بازیکنان اردوی سرخ را زمین‌گیر نکند، آنها در قیاس با نیم فصل اول به مدعی به مراتب جدی‌تر و پر قدرت‌تری تبدیل شده و رویای دفاع از عناوین قهرمانی پررنگ‌تر و در دسترس‌تر از همیشه خواهد بود.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها