کربکندی تنها فوتبالی حاضر در فیلم پرویزخان:
98583
پورصمیمی باکلاس، متواضع و بسیار قابل‌احترام است
23 بهمن 1402 10:55
رسول کربکندی یکی از آن معدود مربیان جنتلمن و با اخلاق فوتبال ماست که بین اهالی فوتبال و رسانه همیشه قابل احترام بوده.یکی از همان مربیان قدر نادیده این فوتبال پر از حاشیه.

روزنامه گل

مرتضی صفایی - رسول کربکندی یکی از آن معدود مربیان جنتلمن و با اخلاق فوتبال ماست که بین اهالی فوتبال و رسانه همیشه قابل احترام بوده.یکی از همان مربیان قدر نادیده این فوتبال پر از حاشیه.آقارسول سالها با همان سبک و اصول مربیگری و اخلاقی خود نتایج خوبی هم با تیمهای تحت هدایتش گرفت.اما فوتبال ایران روی خوشش را به او نشان نداد.به اویی که با جمله معروف" این فوتبال کثیییییف" به نماد مربیانی تبدیل شد که همیشه در راه ارتقا و پیشرفت سلامت فوتبال می کوشیدند.مدتها بود از آقارسول خبری نبود.تا اینکه متوجه شدیم ایشان در فیلم" پرویزخان" ایفای نقش کردند.درکنار استاد سعید پورصمیمی.در فیلم پرویز خان که داستان آن مربوط می شود به زنده یاد پرویز دهداری،مربی سابق تیم ملی.استاد پورصمیمی نقش شادروان پرویز دهداری را بازی کرده اند و رسول کربکندی هم در نقش مربی سازنده گلرهای تیم ملی که احمدرضا عابدزاده را به عنوان یک استعداد دروازه بانی به پرویز دهداری معرفی می کند. امسال فیلم پرویز خان در جشنواره فیلم فجر حضور دارد و البته نمایش آن واکنش های متفاوتی را میان اهالی فوتبال دربرداشت.عده ای فیلم رادوست داشتند و گروهی هم اعتقاد داشتند ای کاش با آنها هم مشورتی صورت می گرفت.مثلا حمید درخشان که یکی از بازیکنانی بود که توسط پرویز دهداری ازفهرست ملی پوشان خط خورد.یادکتر رضا وطنخواه،دستیار همیشگی و مرد مورد اطمینان پرویز دهداری که در گفتگو با نگارنده،عنوان کرد ای کاش کارگردان جوان این فیلم،با من وطنخواه هم مشاوره می کرد.در هرصورت اقبال عمومی تا الان نسبت به فیلم پرویزخان بد نبوده و می توان به موفقیت این فیلم خوشبین بود.با این مقدمه شمارا دعوت می کنیم به گفتگوی کوتاه گل با رسول کربکندی.البته ایشان تمایل داشتند تا فیلم را کامل ببینند و بعد با ما همکلام شوند.اما اصرار ما نتیجه بخش بود و آقارسول مثل همیشه دعوت مابرای مصاحبه را پذیرفتند.این شما و این هم حرفهای جناب رسول کربکندی.مردی باچهره ای جدی،اما قلبی مهربان.

آقای کربکندی ابتدا بفرمایید چطور شد که در فیلم " پرویزخان" ایفای نقش کردید؟

خواهش میکنم.اول اینکه باعث افتخار من بود تا در گروه فیلم پرویزخان بازی کنم.بازی که نمی توان نامش را گذاشت.حضوری دو دقیقه ای بود.گروه جوان و تلاشگری بودند.آقای علی ثقفی را کارگردانی خوب،جوان و صاحب سبک دیدم.از تمام عوامل پرتلاش این فیلم کمال قدردانی رادارم.ضمن اینکه خواستم از نظر شخصی هم ادای دینی داشته باشم به معلم اخلاق،زنده یاد پرویز دهداری.که براین باور هستم در حق ایشان واقعا حق مطلب ادا نشد.

آقا،از این پس شماراهم مثل سایر فوتبالی ها و اهالی ورزش که رو به بازیگری سینما آوردند،معرفی کنیم؟

نه.واقعا اینطور نیست و نخواهد بود.چراکه من از هنر چیزی بلد نیستم و هنرمند نیستم.اعتقاد دارم هر شخصی در جایگاه خودش موفق تر خواهد بود.همانطور که عرض کردم،دودقیقه درفیلم ایفاگر نقش خودم بودم.یک مربی استعداد یاب دروازه بانی.

استعداد معرفی شده شما به پرویزخان کدام گلر بود؟

من در این فیلم احمدرضا عابدزاده را از زمین های خاکی اصفهان کشف و به پرویز خان معرفی می کنم.

بازی شما در همان دو دقیقه،مقابل استاد پور صمیمی بود؟!

بله.این افتخار راداشتم کنار ایشان بازی کنم. نکته ای که برای من جالب بود،شباهت آقای پورصمیمی به زنده یاد دهداری بود.به خصوص با آن کلاه و پالتوی معروف.

از خصوصیات احلاقی استاد پورصمیمی بگویید....برخورد ایشان با شما چطور بود؟ آیا شما و بازی هایتان یا مربیگری تان را به خاطر داشتند؟

از نظر اخلاقی فوق العاده انسان باکلاس و متواضع.بسیار قابل احترام.ایشان شناخت خوبی هم از فوتبال داشتند و حتی در این خصوص هم بایکدیگر صحبت می کردیم.اما نمی دانم واقعا او بازی های من را به خاطر داشتند یاخیر؟

فکر می کنید استاد پورصمیمی به خاطر این فیلم بتوانند سیمرغ بلورین رادریافت کنند؟

امیدوارم.چراکه نه.در فیلم پرویزخان ایشان درخشان بودند و فکر می کنم سیمرغ رادریافت کنند.

راستی شما با همان محاسن همیشگی،درفیلم حضورداشتید؟!

بله.باهمان ریش ها و محاسن.مگر می شود من را بدون این محاسن ببینید!

آقا رسول،فوتبالی ها دلشان برایتان حسابی تنگ شده! چه شد که از فوتبال و مربیگری فاصله گرفتید؟

البته دوستان و عزیزان به بنده لطف دارند.اما گروه خونی من به این فوتبال نمی خورد!بعضی اوقات شرایط آنطور که انتظار دارید نیست.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها