قطری‌ها هرکاری می‌کنند تا ما وارد حاشیه شویم
98545
پیوس: خودمان باشیم به فینال صعود می‌کنیم
18 بهمن 1402 11:00
مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس عقیده دارد، تیم ملی فوتبال کشورمان  برابر ژاپن یک بازی حرفه‌ای و با برنامه را به نمایش گذاشت و حالا باید با همان شیوه به مصاف قطر برود تا راهی فینال شود.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس عقیده دارد، تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ژاپن یک بازی حرفه‌ای و با برنامه را به نمایش گذاشت و حالا باید با همان شیوه به مصاف قطر برود تا راهی فینال شود.

فرشاد پیوس مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس ابتدا در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک چهارم مقابل ژاپن گفت: بازی با ژاپن را باید به دوبخش و یا بهتر بگویم به دو نیمه تقسیم کنیم. نیمه اول اصلا خوب بازی نکردیم.ا شتباهات فردی در نیمه اول کار دستمان داد و دفاع وسط‌های ما به راحتی عمق دفاع را به حریف دادند و گل بدی خوردیم. اما نیمه دوم را خوب شروع کردیم و حتی بهتر از نیمه اول و توانستیم از نقطه ضعف ژاپن یعنی دفاع راست این تیم استفاده کنیم و به گل برسیم. درواقع وقتی از ژاپن دیگر نترسیدیم و بازی خودمان را انجام دادیم موفق شدیم تیم برتر میدان باشیم. باید بگویم بازیکنان ما یک فوتبال ایرانی با ویژگی‌های فوتبال در دوره‌هایی که موفق بودیم برابر ژاپن ارائه دادند و برنده بازی حساس شدند. ما با این بازی نشان دادیم که می شود تیم های بزرگ و مدعی را هم شکست داد.

فرشاد پیوس در ادامه در مورد شرایط تیم ملی در این مسابقات گفت: ابتدا باید بگویم بازیکنان تیم ملی با بازی مقابل ژاپن نشان دادند که حرف های زیادی برای گفتن دارند و برای همین همه از ایران به عنوان یکی از بهترین‌های آسیا نام می برند و این باعث افتخار و غرور ایرانیان است. البته این غرور نباید ما را از مسیرمان منحرف کند و از خود بی خود شویم. درواقع این بازی نشان داد که فوتبالیست‌های ما از تکنیک بسیار بالا، برنامه ریزی خوب و شرایط بازی حرفه‌ای برخوردارند و مقابل هر تیمی به یک شکل بازی می‌کنند. این را هم باید اضافه کنم تیم ایران در این بازی یک تیم حرفه‌ای و با برنامه را حذف کرد این نشان می‌دهد که پیشرفت خوبی در فوتبال ما به وجود آمده است، البته ضعفی که بازیکنان ما دارند این است که زود عصبانی می‌شوند و خطا می‌کنند. در این زمینه باید مربیان شرایط قانونی بازی را به فوتبالیست‌ها خوب آموزش دهند تا خطاهای وحشتناکی انجام ندهند و بازی خوبی را ارائه دهند. خوصصا اینکه حالا در نیمه نهایی باید با قطر میزبان استفاده کنیم و بازیکنان و کادر فنی این تیم منتظر همین اشتباهات از ما هستند تا ورق را به سود خودشان برگردانند.

فرشاد پیوس در در ادامه در مورد امیر قلعه نویی هم بازی سابق خود در تیم راه آهن و کادر فنی تیم ملی و اینکه در بازی با ژاپن چهره جدیدی از تیم ملی نشان دادند گفت: ابتدا باید به امیر قلعه نویی و سایر اعضای کادر فنی به خاطر تیم خوبی که دارند تبریک گفت که با برتری برابر چنین تیم بزرگی سبب خوشحالی مردم ایران شدند. امیر مربی خوبی است و فوتبال خودمان را خوب می شناسد واین موضوع حسن بزرگی است. شما نگاه کنید تیم ما در این بازی ها رفته رفته کامل شد و درست در بهترین زمان موفق شد یک بازی خوب را به نمایش بگذارد و این نشان میدهد امیر قلعه نویی و کادرش این مسابقات را به خوبی آنالیز کردند و با تمریناتی که برای بازکنان در نظر گرفتند بازی به بازی بهتر شدیم.

فرشاد پیوس در مورد نبود مهدی طارمی و اینکه در این بازی چقدر در عملکرد تیم تاثیرگذار بود و اینکه حالا که او نبود باید به ترکیب برنده دست زد یا نه گفت: تمام بازیکنان حاضر در این دیدار هر کدام به نوعی در پیروزی تیم تاثیرگذار بودند، این بی انصافی است که تنها یک یا دو بازیکن را در برد این دیدار سهیم بدانیم. در این بازی از دروازه‌بان گرفته تا بازیکنان ذخیره روی نیمکت در برد ایران تاثیرگذار بودند و با عشق و علاقه برای تیمشان بازی کردند. عادلانه نیست که بگوییم چه کسی بهترین بازیکن در این دیدار بود. مهدی طارمی بازیکن بزرگی است اما سایر بازیکنان نگذاشتند که جای خالی او دیده شود. اما در مورد اینکه او در این بازی ترکیب رنده را دست نزنیم تا طارمی بازی نکند باید بگویم به نظر من اشتباه است طارمی با آزمون زوج خوبی ساختن و در زمین به خوبی هم را پیدا می کنند . با بودن این دونفر زور گلزنی ما بیشتر می شود پس طارمی بایدبه ترکیب برگردد.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در خصوص اینکه ایران چقدر شناس قهرمانی در این رقابت ها دارد گفت: همه تیم ها که به این مرحله رسیدند دنبال قهرمانی هستند و برای خودشان شانس بالایی قائل هستند خصوصا کره جنوبی و حتی قطر میزبان برای همین نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم.شما نگاه کنید ژاپن یکی از مدعیان قهرمانی و تیم‌های بسیار خوب این دوره بود، به طوری که تمام حریفانش را با برنامه و راحت شکست داده بود اما برابر تیم ما هیچ برنامه‌ای نتوانست پیاده کند تا از سد تیم ایران عبور کند. برای همین من عقیده داریم نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم تا مثل ژاپن بازنده نباشیم. اگر در باد پیروزی با ژاپن نخوابیم و همان فوتبال ایرانی را به نمایش بگذرایم می توانیم با حضور در فینال حتی کره جنوبی را شکست دهیم و قهرمان شویم.البته من معتقدم بازی با قطر در نیمه نهایی حتی سخت تراز بازی با ژاپن است و به نوعی یک فینال زودرس قبل از رسیدن به فینال برای بازی با کره جنوبی یا اردن است. عرب ها هرکاری می کنند تا تیم ما وارد حاشیه شود و برای همین باید حواسمان جمع باشد که وارد بازی آن ها نشویم. اگر خونسرد باشیم و فقط بازی خودمان را انجام دهیم می توانیم به فینال برویم.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #تیم ملی فوتبال ایران #جام ملت هاي آسيا #فوتبال ایران #امیر قلعه نویی #فرشاد پیوس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها