بازی ایران و ژاپن جذابترین بازی جام بود
98542
مهدوی: یک مدافع و یک مهاجم برای ما در فینال گل می زنند!
18 بهمن 1402 10:55
با کارشناس اینروزهای فوتبال و مدافع آنروزهای تیم ملی در ملتهای ۲۰۰۰ آسیا راجع به سوژه های داغ ملی پوشان و داستانهای ایندوره از جام ملتها ۲۰۲۳  به گفتگو نشستیم

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - با کارشناس اینروزهای فوتبال و مدافع آنروزهای تیم ملی در ملتهای ۲۰۰۰ آسیا راجع به سوژه های داغ ملی پوشان و داستانهای ایندوره از جام ملتها ۲۰۲۳ به گفتگو نشستیم .

نظر کلی شما راجع ب عملکرد تاکتیکی و نحوه بازی بچه ها از روز اول تا جدال خاص اخیر با ژاپن؟

واقعیتش در دور مقدماتی (گروهی) عملکرد جالبی از لحاظ شیوه بازی نداشتیم، فرامین امیر قلعه نویی و کادرش در زمین آنطور که باید اجرا نمیشد و فوتبالی معمولی ارائه میشد و انگار آن دیدارها بازیهای تدارکاتی برای ما محسوب میشدند، با مرور زمان بهتر شدیم و به سوریه رسیدیم که آن بازی هم خیلی جالب توجه نبود. فکر میکنم فقدان اردوهای مناسب و بازی های تدارکاتی آنچنانی باعث خدشه دار شدن اعتماد به نفس برخی بازیکنان بود ولی با مرور زمان بهتر شدیم و به ژاپن رسیدیم که سرآمد همه دیدارهای ما نمایش مطلوب مقابل ژاپن هست.

با علم به اینکه چهره های درخشانی کمی در تیم مان نداشتیم، ولی بی تعارف شاخص ترین و بهترین بازیکن ما از مرحله گروهی تا یک چهارم کدام یا کدام ها بودند؟

خب در مورد شخص زیاد جالب نیست که صحبت کنیم شما مشاهده کردید که از دروازه تا نوک حمله و حتی تعویضی ها و ذخیره ها تاثیرگذارند و مقابل ژاپن انصاری فرد و احسان (کاپیتان) بعنوان ذخیره ها چگونه نگران بودند و توپ رو کنار خط به اصلی ها میرساندند. اگر اسم خاصی را نیاوریم بهتر است چون دو فینال تا جام پیش رو داریم و در مجموع ایران بهترین بوده و هست.

ایده آل ترین زوج دفاعی ما در این تورنمت از نظر محمدرضا مهدوی که خودش در دوره ای مدافع تیم ملی بود؟

با مصدومیت پورعلی گنجی که از بهترین مدافعین ماست اتفاق تلخی برایمان رقم خورد البته با احترام به تمام مدافعان تیم ملی، در حال حاضر و با مصدومیت مرتضی و اخیرا حسینی چاره ای جز زوج شجاع و کنعانی نداریم و فقط این دو باقیمانده اند. ای کاش در دیدارهای تدارکاتی به سامان فلاح بازیهای بیشتری میرسید تا الان شرایط مسابقات اینچنینی را پیدا میکرد. این جوان جویای نام راه زیادی در پیش دارد.

علت اصلی تحول اخیر و بازی تهاجمی و شناور تیم ملی مان در نیمه دوم بازی با ژاپن؟ (اصلا خود شما فکر میکردید از سد سامورایی ها اینگونه عبور کنیم؟)

باید به تمامی ملی پوشان و کادر فنی تبریک گفت که از جانشان مایه گذاشتند و تاکتیکهای خوبی ارائه کردند و فرامین کادر مربیان به خوبی اجرا شد و در پرس و حمله و بازپس گیری توپ و .. بچه ها بینظیر بودند و غیرت ایرانی و قدرت فوتبال ایران را به رخ کشیدند.

اولا جذابترین بازی جام تاکنون؟ و دوم اینکه بهترین تیمهای جام ملتها تا نیمه نهایی از نظر شما؟

بنظرم بازی ایران با ژاپن مخصوصا از دقیقه ۳۵ به بعد جذابترین بازی جام تا بحال بوده. ضمنا همه تیمها خوب بودند و بازیها جالب بود چون بهترینهای قاره در این تورنمنت معتبر شرکت میکنند ولی طبیعتا نمیشود از قدرت تیمهای مدعی چون کره و ژاپن و عربستان و حتی عراق که فوتبال روانی را داشتند براحتی گذشت، مخصوصا از قدرتهای اول جام ، ژاپن بود که شکستش دادیم، عربستان و عراق و البته کره بودند که ایشالا کره را هم در فینال ملاقات میکنیم و شکستش خواهیم داد. بنظرم از همه اینها سرتر و بهتر ایران بود که یک چهارم نشان داد که چه فوتبال نابی میتواند ارائه دهد.

اگر زمان به عقب برگردد و حق انتخاب داشته باشید همچنان دوست داشتید کنار آن نسل (۲۰۰۰) در تیم ملی باشید یا در کنار همین نسل فعلی، ملی پوش شدن را تجربه کنید؟

من قطعا از نسل دوران خودمان خیلی راضی بودم، فوتبالی که در زمان ما توسط مرحوم ایویچ دگرگون شد و ساخته شد ، اون نسل طلایی هیچوقت تکرار نمیشود‌. کما اینکه همین نسل هم بسیار خوب و تکرار نشدنی است، هر نسلی برای خود جذابیتهایی دارد، همه نسلها در مقطع خودشان از بهترینها بوده و هستند، ولی من نسل دوران خودمان را با دنیا عوض نمیکنم برای همین هم موسسه ای تاسیس کردم تا ان نسل خاص حفظ شود (نود و هشتی ها) و همه بچه ها کنار هم باشیم.

پیش بینی شما از فینال و نتیجه اش و نهایتا قهرمان بازی ها؟

راجع به فینال بنظرم ما به کره میخوریم و با شکست کره، آنهم با نتیجه دو بر صفر ما قهرمان میشویم.

و بالاخره گلزنان ما در فینال ؟؟

اسامی خاصی در ذهن دارم ولی اجازه بدید نامشان را مطرح نکنم چون بقیه بچه ها شاید ناراحت شوند؛ ولی یک مدافع و یک مهاجم گلزنان ما در فینال خواهند بود!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها