98513
بحران ابدی
16 بهمن 1402 19:09
وضعیت اسفناک چلسی همچنان ادامه دارد. 

روزنامه گل

چلسی از زمانی که تاد بولی در مه ۲۰۲۲ مالکیتش را بر عهده گرفت، خاطرات ناخوشایندی برای هوادارانش رقم زده است. کول پالمر تنها نقطه روشن این فصل برای باشگاه غرب لندن بوده و تنها بازیکنی که در فصل ضعیف چلسی درخشیده و عملکرد خوبی داشته است. آمار کابوس‌وار چلسی در فصل جاری در شرایطی است که این تیم در تابستان با پوچتینو قرارداد امضا کرد و برای جذب بازیکنان جدید هزینه زیادی هم داشت. آبی‌پوشان لندنی یکی از گران‌ترین تیم‌های لیگ جزیره را بستند.

نمایش ادامه دارد

چلسی در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر انگلیس نیز در خانه برابر ولورهمپتون حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه چهار بر دو برابر ولورهمپتون شکست خورد. کول پالمر و تیاگو سیلوا برای چلسی در این دیدار توانستند گلزنی کنند. آبی‌های لندن با قبول دهمین باختشان در فصل جاری لیگ برتر انگلیس به رده یازدهم سقوط کردند. بازیکنان چلسی بعد از سوت پایان بازی به شدت هو شدند. در اوایل بازی هواداران ولورهمپتون شعار زیادی علیه چلسی می‌دادند و نکته جالب اینکه هواداران چلسی اعتراضی به این موضوع نداشتند. فریاد نام ژوزه در استمفوردبریج

با شکست مقابل وولورهمپتون، شمار باخت‌های چلسی در فصل جدید دو رقمی شد. تیم تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو در رتبه یازدهم قرار گرفته و به نظر می‌رسد از همین حالا شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ندارد. در حالی که فشارها روی سرمربی آرژانتینی افزایش یافته است، تعدادی از هواداران چلسی این هفته نام ژوزه مورینیو را فریاد زدند. هرچند پیش‌تر مایک کیگان طی گزارشی اختصاصی نوشته بود مورینیو رویای حضور دوباره در منچستریونایتد را در سر دارد. در حالی که بازیکنان و کادرفنی چلسی هو می‌شدند، رومن آبراموویچ در ورزشگاه تشویق شد تا هواداران چلسی با فریاد نام‌هایی مثل مورینیو و آبراموویچ، خشم خود را از کلیرلیک کپیتال و تاد بولی ابراز می‌کنند. تحت رهبری میلیاردر آمریکایی، چلسی با وجود هزینه یک میلیارد پوندی همواره در نیمه دوم جدول قرار گرفته است. مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی چلسی، پس از بازی علاوه بر عذرخواهی از هواداران به خاطر عملکرد تیمش گفت: فکر می‌کنم همه ما به اندازه کافی خوب نیستیم. در حال حاضر این شرایطی که داریم واقعیت است. خود من هم به اندازه بازیکنان خوب نیستم. در اواخر بازی، ایزابل سیلوا به سراغ شبکه اجتماعی X رفت و نوشت «تا دیر نشده، مائوریسیو پوچتینو را اخراج کنید». همسر تیاگو سیلوا پیش‌تر نیز در دوران گراهام پاتر توییتی در مورد گراهام پاتر را لایک کرده بود. دو هفته پس از آن لایک، پاتر شغلش را در استمفوردبریج از دست داد. با این حال، با یا بدون اصرار ایزابل سیلوا، به نظر می‌رسد چلسی تصمیم گرفته است حداکثر در تابستان آینده در مورد مائوریسیو پوچتینو تصمیم بگیرد. سرمربی آرژانتین پس از پایان فصل جاری تنها یک سال دیگر قرارداد دارد. در چنین مواقعی، دو سناریوی تمدید یا قطع همکاری به وجود می‌آید. درواقع چلسی در مورد پوچتینو به دنبال تصمیم فوری نیست. به نظر می‌رسد دیدار فینال لیگ کاپ که روز ششم اسفند ماه برگزار می‌شود، روی سیاست مدیران آبی‌ها تاثیر گذاشته است.

آینده‌ نامعلوم

با توجه به اینکه چلسی اکنون در رده یازدهم جدول لیگ برتر قرار دارد، فشار روی مائوریتسیو پوچتینو افزایش یافته است؟ تاد بولی بیش از یک میلیارد پوند برای خرید بازیکنان جدید خرج و دو سرمربی را اخراج کرد و با همه این‌ها هیچ تغییری در وضعیت این تیم ایجاد نشده است. هر امتیازی که از دست می‌رود، چلسی را از کسب سهمیه اروپایی دورتر می‌کند. این در حالی است که باشگاه برای تامین هزینه‌های هنگفتش به‌شدت به کسب سهمیه نیاز دارد. با توجه به اینکه چلسی در حال حاضر در رده یازدهم جدول لیگ برتر قرار دارد می‌توان متصور شد که سرمربی جدیدی به‌زودی جانشین پوچتینو شود تا آبی‌های لندنی را نجات دهد. هرچند همانطور که پیشتر اشاره شد این تصمیم فعلا در دستور کار مدیران تیم نیست. در تاریخ باشگاه چلسی تنها در سال ۱۹۹۳ این تیم متحمل ۲۰ شکست شده است و آمار بدتری به ثبت رسانده بود و باید دید چه تصمیماتی در دفتر تاد بولی برای سرنوشت پوچتینو گرفته خواهد شد.

مشکل اصلی

با وجود مشکلات متعدد به نظر می‌رسد ورود کنسرسیوم تحت رهبری تاد بولی به استمفوردبریج بدون شک یکی از بدترین اتفاق‌های تاریخ چلسی بوده است. میلیاردر آمریکایی در مِی 2022 باشگاه لندنی را از چنگ رومن آبراموویچ ربود و چلسی او تا امروز شرایط سختی را می‌گذراند. آبی‌ها طی یک سال اخیر بیش از یک میلیارد پوند برای فعالیت در نقل و انتقالات هزینه کرده‌اند که حاصل آن، رتبه دوازدهم جدول بوده است. به لطف فروش بازیکن در تابستان گذشته، که احتمالا کانر گلگر قربانی بعدی آن خواهد بود، هزینه‌های خالص چلسی به 742 میلیون یورو کاهش یافته تا آن‌ها فعلا از مجازات احتمالی قوانین فیرپلی مالی دور بمانند. چلسی طی 18 ماه اخیر به صورت میانگین طی هر بازی تنها 1.23 امتیاز کسب کرده و خرید انبوهی از گزینه‌های تهاجمی بی‌نام و نشان، رکورد گلزنی آن‌ها را روی عدد 1.25 ثابت نگه داشته است. مشاور سابق منچسترسیتی روزهای گذشته دوباره در مورد احتمال نقض قوانین سود و پایداری مالی توسط چلسی هشدار داده بود. به همین دلیل کابوس سیاست‌های بولی می‌تواند گسترده‌تر شده و چلسی را با دردسر مواجه کند. مطابق توافق دولت بریتانیا و کلیرلیک کپیتال، گروه آمریکایی حداقل 10 سال مالکیت چلسی را برعهده خواهد داشت.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها