بازی با کره جنوبی در فینال دور از دسترس نخواهد بود
98488
درخشان: وقتی مثل خودمان بازی کردیم برنده شدیم!
15 بهمن 1402 12:51
آرش جعفری - کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران عقیده دارد، برابر ژاپنی ها فقط نیمه دوم خوب بودیم و با روی آوردن به تپ های بلند و  اوت دستی  به قولی برگشت به سبک فوتبالی خودمان برنده بازی شدیم.

روزنامه گل

آرش جعفری - کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران عقیده دارد، برابر ژاپنی ها فقط نیمه دوم خوب بودیم و با روی آوردن به تپ های بلند و اوت دستی به قولی برگشت به سبک فوتبالی خودمان برنده بازی شدیم.

حمید درخشان کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران درخصوص برد تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا گفت: بازی دونیمه داشت. در نیمه اول اصلا خوب بازی نکردیم و شما دیدید که با شکست به رختکن رفتیم. ژاپنی ها در نیمه اول سوار بر بازی بودند. از همان هیجده قدم خودمان ما را پرس می کردند و از کناره ها و همینطور از عمق دفاع بر روی دروازه ما خلق موقعیت می کردند و از همان عمق به گل رسیدند.

درخشان در ادامه به نیمه دوم اشاره می کند و می گوید : نیمه دوم همه چیز فرق کرد و ما با برگشت به فوتبال خودمان موفق شدیم ژاپن را شکست دهیم. شما نگاه کنید در نیمه دوم با روی آوردن به بازی هوایی و توپ های بلد و استفاده از اوت های دستی به گل رسیدیم. از سوی دیگر باید بگویم ژاپن در نیمه دوم اصلا تیمی که همه انتظار داشتند نبودند. ما همان کاری که ژاپن درنیمه اول با ما کرد ما در نیمه دوم انجام دادیم و از محوطه جرییمه خودشان آن ها را پرس کردیم و اجازه بازی سازی ندادیم.

درخشان در مورد اینکه چه شد که به بازی بلند برگشتیم گفت: ببینید این برگشت اتوماتیک وار است، چون در ژن فوتبال ما است. ما هروقت عقب می افتیم بازی بلند را در دستور کار قرار می دهیم و بازیکنانمان هم همینطوری خیلی راحت تر بازی می کنند. البته باز هم اضافه می کنم در نیمه دوم برای جبران باخت خیلی فشار آوردیم و این فشار خصوا در محوطه جریمه ژاپن جواب داد.

درخشان در مورد انتخاب محبی به عنوان بهترین بازیکن زمین گفت: محبی در این بازی خیلی خوب بود. او هم در دفاع و هم در حمله کمک می کرد. در همه جای زمین بود و شما دیدید گل هم زد. اما در کنار محبی نباید از کنار بازی خوب سردار آزمون به راحتی بگذریم. آزمون در این بازی همه رقمه به دفاع و خط هافبک ژاپن فشار آورد. او یک پاس گل زیبا داد و یک گل هم زد که متاسفانه میلیمیتری آفساید شد. در روی گل دوم هم فشار او بر روی خط دفاع ژاپن موثر بود.

درخشان در مورد گل دوم و ضربه پنالتی گفت: این همان فشاری بود که به شما گفتم. فشار تیم ما باعث شد، که ژاپنی ها در دقایق پایانی اشتباه کنند و تن به پنالتی بدهند. خدا را شکر جهانبخش هم به خوبی ضربه را به گل تبدیل کرد تا یک پیروزی با ارزش را کسب کنیم تا به نیمه نهایی برسیم.

درخشان در مورد حریف احتمالی ایران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا گفت: هم قطر و هم ازبکستان تیم های بسیار خوبی هستند. قطر به واسطه میزبانی شانس بیشتری برای پیروزی دارد. تیم ازبکستان هم یک فوتبال قدرتی را به نمایش می گذارد و تیمی نیست که راحت ببازد. برای همین هر دوتیم می توانند حریف احتمالی ما در نیمه نهایی باشند.

هافبک سابق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه کدام حریف راحت تر خواهد بود گفت: حریف راحت نداریم. هرتیمی که به جام ملت ها آمده و تا به اینجا هم صعود کرده یعنی تیم خوبی است و می خواهد قهرمان شود. هریک از دوتیم قطر و ازبکستان که به نیمه نهایی برسند حریف سرسختی خواهند بود.

درخشان در خصوص اینکه می توانیم فینالیست شویم واینکه حریف احتمالی ما چه تیمی خواهد بود گفت: رسیدن به فینال سخت است اما اگر مثل ژاپن به اصل خودمان برگردیم می توانیم به فینال برسیم و حتی انجا هم موفق باشیم. من فکر می کنم ایران و کره جنوبی دیدار فینال را برگزار کند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #حمید درخشان #تیم ملی #جام ملت ها
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها