98476
حساسیت به وسعت یک قاره
14 بهمن 1402 23:46
فردا شب دیدارهای مهمی در قاره اروپا برگزار خواهد شد. 

روزنامه گل

مصطفی پیچکا- رقابت های باشگاهی در قاره سبز کم کم به نقطه حساس خود می‌رسد. در لیگ های معتبر اروپایی و مدعیان قهرمانی به دنبال جدا کردن راه خود را از تعقیب گنندگانشان هستند. فردا شب در چارچوب رقابت های باشکاهی لیگ برتر؛ لالیگا و سری آ؛ سه دیدار بسیار مهم برگزار می‌شود که علاوه بر تقابل سنتی بزرگان در سرنوشت قهرمان این لیگ ها نیز تاثیر بسیار مهمی خواهد داشت.

آرسنال - لیورپول

اگر از منچسترسیتی به عنوان مدعی همیشگی سالیان اخیر جزیره فاکتور بگیریم این دو تیم بالاترین شانس قهرمانی در این فصل از لیگ برتر را دارند. مخصوصا لیورپول که پس از یک فصل ناامیدکننده؛ امسال با عزمی مصمم لیگ را شروع کرده و در آخرین فصل مربیگری کلوپ روی نیمکت لک لک ها، آن ها می خواهند با خاطره ای فراموش نشدنی از موفق‌ترین سرمربی ۳۰ سال اخیر خود خداحافظی کنند. در طرف مقابل اما آرسنال به نظر می‌رسد به اپیدمی فصل قبل خود دچار شده است. آن ها مانند سال قبل فصل را فوق العاده آغاز کردند اما افت بدموقع صدر را از این تیم گرفت. هرچند در دو هفته اخیر و پس از ۴ بازی، آن ها پیروز زمین را ترک‌ کردند. ضمن اینکه نبرد این هفته‌ی دو تیم برای شاگردان آرتتا می‌تواند حکم انتقام از لیورپول برای حذف از جام حذفی هم داشته باشد.

رئال مادرید - اتلتیکومادرید

سومین دربی مادرید در کمتر از ۲۰ روز و در سومین جام مختلف. پس از حذف اتلتیکو از سوپرجام و حذف رئال از کوپا دل ری؛ مادریدی ها این بار در چهارچوب لالیگا به مصاف یکدیگر می‌روند. اتلتیکو در حال حاضر رتبه سوم جدول را در اختیار دارد و با حریف این هفته‌ی خود که صدرنشین هم محسوب می‌شود اختلاف ۱۰ امتیازی دارد. خود اتلتی هم می‌داند که این فصل شانس چندانی برای قهرمانی در لیگ ندارد ولی برای تثبیت جایگاه خود و البته بردن دربی حریف سرسختی برای رئال خواهد بود. در طرف مقابل رئال که از قضا تنها شکست خود در لیگ را برابر همین اتلتیکو متحمل شده برای انتقام دیدار رفت و البته حذف از جام حذفی چیزی جز پیروزی نمی‌خواهد. رئال که در این فصل با مصدومان زیادی گریبانگیر بوده در دربی مادرید هم بسیاری از مهره های خود را مخصوصا در خط دفاعی در اختیار ندارد اما برای عقب نماندن از کورس قهرمانی و رقابت با پدیده این فصل اسپانیا یعنی خیرونا، محکوم به پیروزی است.

اینتر - یوونتوس

سومین تقابل مهم این هفته در فوتبال اروپا دیدار دو تیم صدرنشین سری آ است. دربی ایتالیا که یکی از حساسترین مسابقات فصل فوتبال ایتالیا قلمداد می‌شود این هفته نبردی به قیمت شاید قهرمانی را تجربه می‌کند. در حال حاضر اینتر با یک بازی کمتر و یک امتیاز بیشتر صدرنشین است و این یعنی حتی در صورت باخت هم با پیروزی در دیدار عقب افتاده می‌تواند صدر جدول را پس بگیرد. در حال حاضر اینتر یکی از آماده‌ترین تیم های ایتالیا و حتی اروپا است و با وجود حذف غیرمنتظره از جام حذفی، با توجه به نمایش کم نقص نراتزوری؛ آن‌ها هم در اروپا و هم در لیگ شانس خوبی برای موفقیت دارند. در طرف مقابل یوونتوس پس از ۳ فصل افت؛ به نظر می‌رسد در این فصل به خوبی توانسته تیمش را بازیابی کند و با توجه به تقویم نسبتا خلوت خود نسبت به اینتر از بخت خوبی برای قهرمانی برخوردار است. ضمن اینکه یوونتوس از شروع سال جدید میلادی یکی از هجومی‌ترین تیم های اروپا بوده و با توجه به اینکه اینتر صاحب برترین خط حمله سری آ است این یعنی احتمالا این دیدار علاوه بر حساسیت از جذابیت خوبی هم برخوردار خواهد بود.

#لیورپول #رئال مادرید
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها