معادلات پنالتی استقلال در نیم فصل دوم پیچیده تر شد
98414
ارسلان مغضوب، بهترین پنالتی زن جواد بعد یامگاست!
11 بهمن 1402 11:50
بدون شک یکی از اتفاقات استقلال نکونام که توانست نیم فصل لیگ بیست و سوم را با قهرمانی به پایان برساند، در شروع دوباره تمرینات خبر تلخ مصدومیت کوین یامگا بود.

روزنامه گل

بدون شک یکی از اتفاقات استقلال نکونام که توانست نیم فصل لیگ بیست و سوم را با قهرمانی به پایان برساند، در شروع دوباره تمرینات خبر تلخ مصدومیت کوین یامگا بود. بازیکنی که در این سه فصل حضور در جمع آبی های پایتخت به خوبی توانسته بود به عنوان یک بازیکن خارجی تاثیرگذار جای خودش را در ترکیب اصلی استقلال تثبیت کند و حالا معادلات نکونام در این بازه حساس لیگ و با شروع دوباره مسابقات در نیمه دوم فصل حسابی بهم ریخته است. تا جایی که حتی نکونام به واسطه از دست دادن این بازیکن حداقل تا پایان فصل و به واسطه حرکت کند باشگاه در نقل و انتقالات با عصبانیت اردوی امارات استقلال را لغو کرد. به همین بهانه نگاهی به عملکرد این بازیکن داریم که در کنار عملکرد خوبش در تیم، پنالتی زن اول استقلال به حساب آمده و گرفتن ضربات او قطعا یک کابوس برای هر دروازه بان در فوتبال ایران خواهد بود.

روی دست یامگا پنالتی زن نیامده

یامگا از 17 پنالتی، 16 پنالتی را برای استقلال در تمام رقابت‌ها تبدیل به گل کرد و با این آمار دومین پنالتی‌زن برتر تاریخ این باشگاه به شمار می‌آید. از 16 پنالتی یامگا، 14 پنالتی در لیگ برتر گل شده و هیچ بازیکنی در زمان حضور یامگا در فوتبال ایران بیش از این بازیکن در گل کردن پنالتی موفق نبوده است. مهم‌ترین پنالتی یامگا در داربی بود که مانع شکست آبی‌پوشان شد. تبحر این بازیکن باعث شد تا خیال کادرفنی از انتخاب پنالتی‌زن راحت باشد و حالا جواد نکونام باید به فکر انتخاب‌پنالتی‌زن دیگری برای تیمش باشد.

9 بازیکن با سابقه پنالتی زدن

احتمالاً نکونام برای انتخاب پنالتی‌زن به آمار و سابقه بازیکنان خود مراجعه کند. از فهرست فعلی استقلال به جز یامگا، 9 بازیکن تجربه زدن پنالتی در جریان بازی را دارند که جالب‌ترین آن‌ها حسین حسینی است که فصل گذشته در پیروزی پرگل استقلال مقابل هوادار یک پنالتی جنجالی را تبدیل به گل کرد. وجه مشترک پنالتی‌زنان استقلال آن است که هیچ کدام در دوران بازیگری، پنالتی‌زن اول تیم خود نبوده‌اند.

عالی مثل ارسلان، فاجعه مانند بلانکو

در این فهرست 9 نفره ارسلان مطهری بهترین آمار را دارد. این بازیکن تاکنون هر 4 پنالتی که زده تبدیل به گل شده ولی ارسلان در نیم‌فصل اول جایی در ترکیب اصلی استقلال نداشت و مشخص نیست در تفکرات نکونام برای نیم‌فصل دوم قرار دارد یا خیر. در سمت مقابل گوستاوو بلانکو جای گرفته که هر 3 پنالتی تاکنون زده خراب شده است. بین بازیکنان ترکیب اصلی استقلال، آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور آمار بهتری دارند. این 2 بازیکن از 4 پنالتی خود 3 پنالتی گل کرده‌اند و یک پنالتی را از دست داده‌اند و به نظر گزینه خوبی برای پنالتی زدن به شمار می‌آیند. در بازی دوستانه اخیر استقلال، مهرداد محمدی برای این تیم پناتی زده است. این بازیکن در فوتبال ایران 4 پنالتی زده که 2 پنالتی گل شده و 2 پنالتی از دست داده است.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها