یحیی مربی بزرگی بود و بعد از او باید مربی بزرگتری می آوردند
98412
شیری: وزن نیمکت پرسپولیس با اوسمار پایین می آید
11 بهمن 1402 11:12
آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد انتخاب اسمار به عنوان سرمربی اصلا درست نبوده و نیست چون پرسپولیس مربی بزرگ می خواهد.مهدی شیری هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس می گوید تیم بزرگ مربی بزرگ می خواهد تا نیمکتش وزن داشت باشد. اوسمار این وزن را به نیمکت پرسپولیس نمی دهد.  

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد انتخاب اسمار به عنوان سرمربی اصلا درست نبوده و نیست چون پرسپولیس مربی بزرگ می خواهد.مهدی شیری هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس می گوید تیم بزرگ مربی بزرگ می خواهد تا نیمکتش وزن داشت باشد. اوسمار این وزن را به نیمکت پرسپولیس نمی دهد.

شیری در خصوص تیم ملی هم گفت سوریه حریف خطرناکی است و اگر تمرکز نداشته باشیم ماهم مثل امارات و عراق غافلگیر می شویم تا شگفتی های جام تکمیل شود!

باشگاه بالاخره بعدازکش وقوس فراوان اوسمار را به عنوان سرمربی جدید انتخاب و معرفی کرد که با حاشیه هایی هم همراه بود نظرت در مورد انتخاب اوسمار مثبته یا نه ؟

من با انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی موافق نیستم و البته این نظر من است و برای این حرفم نیز دلایلی دارم. پرسپولیس تیم بزرگی است و مربی بزرگ هم می خواهد برای همین عقیده دارم مربیان بزرگ تر و بهتری هم بودند که سرمربی پرسپولیس شوند. بعداز رفتن یحیی که خودش مربی بزرگی بود باید مربی به مراتب بهتر و بزرگ تر از یحیی به پرسپولیس می آمد. اوسمار مربی خوبیه اما نه در حد سرمربی پرسپولیس . ای کاش آقای درویش متوجه بود چه می کند.

اما بعضی از پیشکسوتان و کارشناسان عقیده دارند اوسمار با توجه به شناختی که از تیم داشت گزینه خوبی است ؟

شناخت خالی دلیل نمی شود که او سرمربی تیم شود. بله اوسمار شناخت خوبی از تیم دارد ولی او مربی بزرگی نیست و با حضور او وزن نیمکت پرسپولیس پایین می آید. اوسمار تمرین دهنده خوبی است و از بازیکنان هم شناخت خوبی دارد اما او تصمیم گیرنده خوبی نمی تواند باشد و به قول معروف نمی تواند کوچ خوبی باشد و در کوچینیگ قوی نیست چون تجربه زیادی در سرمربی گری ندارد. باید یک مربی بزرگ برای سرمربیگری می آوردند و اوسمار با توجه به شناختش از بازیکنان به مربی جدید به عنوان مربی و دستیار کمک می کرد.

گویا بازیکنان هم در این انتخاب نقش داشتند و از سوی چند بازیکن به درویش پیشنهاد شده که او را سرمربی کنند حالا با توجه به این موضوع آیا بازیکن حق دارد در انتخاب سرمربی دخالت کند ؟

ببینید تیم تا همین الان هم حاشیه های زیادی داشته است و من نمی خواهم با حرف زدن حاشیه جدیدی برای تیم درست کنم. اما در کل باید بگویم بازیکن حق ندارد در انتخاب یا برکناری مربی دخالت کند. بازیکن فقط وظیفه اش بازی کردن است. به قول معروف باید کار خودش را بکند نه اینکه بگوید چه کسی سرمربی شود یا نشود. برای همین اگر هم بازیکنان در این انتخاب نقش داشته اند کار درستی نیست. شما مطمن باشید اگر کار به همین منوال پیش برود دیگر سنگ بر روی سنگ بند نمی شود و کنترل باشگاه برای مدیر باشگاه هم سخت می شود. اگر درویش این کار را کرده مطمنا در آینده از این کار ضربه خواهد خورد.

نظرت دربازه خرید عیسی آل کثیر چیست ؟

عیسی خرید خوبی است اما ای کاش او در ابتدای فصل به سپاهان نمی رفت. او یک نیم فصل را به راحتی از دست داد و علاوه بر این، هواداران را از خودش ناراحت کرد. حال با تمام این اوصاف برگشتش می تواند به تیم در نیم فصل دوم کمک کند. پرسپولیس به یک مهاجم خوب نیاز داشت و حالا با حضور او تیم در خط حمله عملکرد بهتری خواهداشت.

نظرت در خصوص دفاع چپ قطری که تازه به تیم پیوسته چیست ؟

او بازیکن خوبی است به قول معروف بازیکنی که مرد سال آسیا شده است بازیکن خوبی است و فوتبال را خوب بلد است. مطمنا او در لیگ می تواند به تیم خیلی کمک کند.

فکر میکنی همین دو خرید در نیم فصل دوم برای تقویت تیم کافی بوده یا بازهم باید خرید کنند؟

این دو خرید کافی نیست. با توجه به رفتن سرلک و عمری پرسپولیس باید دو بازیکن دیگر هم جذب کند خصوص در پست سرلک که بازیکن بسیار بزرگی بود. اگر می خواهند جای خالی او حس نشود باید یک هافبک دفاعی خوب بخرند.

از بحث پرسپولیس خارج شویم نظرت درمورد تیم ملی در بازی با سوریه چیست؟

تیم ملی بازی راحتی با سوریه ندارد. این تیم دفاعی و فیزیکی بازی می کند. تیم های عربی همیشه با تمام وجود با ما بازی می کنند و نمی خواهند ما برنده باشیم. همین باعث می شود بازی بسیار حساس شود و از حساسیت بالایی برخوردار شود. سوریه به لحاظ فنی با ما قابل قیاس نیست و برای همین از این بابت نگرانی ندارم. اما این جام نشان داده که جام شگفتی ها است و اگر بخواهیم حریف را دست کم بگیریم به مشکل می خوریم. باید خیلی مقابل سوریه مراقب باشیم خصوصا با خط حمله ای که دارد. در خط دفاع با توجه به نبود کنعانی زادگان و نیز ضعفی که از شروع مسابقات در خط دفاع دیده شده است من عقیده دارم باید خیلی مراقب باشیم تا غافلگیر نشویم. نقطه قوت تیم ملی ما در خط هافبک و خط حمله است و اگر از همان ابتدا با تمرکز بالا بازی کنیم و زود به گل برسیم می توانیم برنده این بازی باشیم تا با صعود به مرحله بعد منتظر بازی با ژاپن باشیم.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #مهدی شیری
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها