نگاهی آماری به بازی تیم‌ملی کشورمان مقابل سوریه
98409
یوزهای ایران به دنبال شکار «عقاب‌های قاسیون»
11 بهمن 1402 09:33
سیدمحمدکسری رضوی  - تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در چهارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های 2023 قطر، به مصاف سوریه خواهد رفت.

روزنامه گل

سیدمحمدکسری رضوی - تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در چهارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های 2023 قطر، به مصاف سوریه خواهد رفت. تیمی که شاید در مقابل نام بزرگ ایران از پیش بازنده به حساب بیاید اما شگفتی هایی که تا به اینجا کشورهایی همچون عمان و تاجیکستان بابت حذف عراق و امارات رقم زده اند، قطعا نشان دهنده این است که شاگردان قلعه نویی کار آسانی مقابل این حریف نخواهند داشت. به همین بهانه نگاهی به آمار بازی های دو تیم در رقابت های مختلف ملی داریم.

ایران به دنبال برد شماره 33 در قطر

نگاهی آماری به تقابل های تیم ملی فوتبال کشورمان و تیم ملی سوریه نشان دهنده این است که دو تیم تاکنون 32بار برابر یکدیگر قرار گرفته اند که آخرین آن به بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بر می گشت که تیم کشورمان توانست با نتیجه 3 بر صفر از سد این حریف خود بگذرد. حاصل بازی های قبلی یک برد برای سوریه، 17 برد برای ایران و 14 بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

ایران دروازه سوریه را گلباران کرده است

نگاهی آماری به تعداد گل های زده شده بین دو تیم ایران و سوریه نشان دهنده این است که ملی پوشان کشورمان در ادوار مختلف توانسته اند دروازه این حریف را گلباران کنند. تا پیش از بازی امروز در بازی بین دو تیم ایران و سوریه در مجموع 65 گل به ثمر رسیده است که سهم ملی پوشان کشورمان 50 گل بوده است. در مقابل سوریه 15 گل به ثمر رسانده است. نکته مهم در این تقابل ها این است که یک بازی ایران و سوریه به واسطه مسائل فنی برگزار نشد اما با نتیجه 2 بر صفر به نفع تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

ایران در پنالتی ها خوش شانس بوده

با توجه به اینکه در این مرحله رقابت ها تک بازی است و احتمال مشخص شدن نتیجه بازی از روی نقطه پنالتی وجود دارد، باید به یک نکته اشاره داشت. اینکه در تاریخ 32 بازی قبلی ایران و سوریه تنها یک بازی به ضربات پنالتی کشیده شده است. این اتفاق در سال 2002 و در رقابت های فوتبال غرب آسیا رخ داد که در مشخص شدن تکلیف نتیجه بازی تیم ملی کشورمان توانست برنده از بازی بیرون بیاید. حالا امکان دارد برای دومین بار این اتفاق رخ دهد و امیدواریم بازهم تیم ملی کشورمان با هدایت امیر قلعه نویی در این کارزار احتمالی موفق از زمین خارج شوند. آنهم در جایی که ما در درون دروازه علیرضا بیرانوند را داریم که در پنالتی گیری در سطح باشگاهی و ملی در آسیا نام او زبانزد است و یک وزنه تمام عیار برای تیم ایران به حساب می آید.

غیبت جوانترین گلزن ایران و سوریه

نگاهی به گلزنان بازی های ایران و سوریه نشان می دهد که الهیار صیادمنش به عنوان جوانترین گلزن دو تیم نامش به ثبت رسیده است. الهیار که جایی در معادلات فکری امیر قلعه نویی نداشت و در لیست نهایی جام ملت های 2023 قطر نداشت در شانزدهم خرداد 1398 و در سن 17 سالگی توانست مقابل سوریه موفق به گلزنی شود و به عنوان جوانترین گلزن معرفی شود.

بهترین برد

مروری بر تاریخچه رقابت های ایران و سوریه نشان دهنده این است که بهترین برد تیم ملی ایران در رقابت های فوتبال غرب آسیا در سال 2004 رخ داده است. جایی که تیم ملی کشورمان توانست برابر تیم ملی سوریه یک جشنواره گل راه بیندازد و در مقابل یک گل خورده از حریف 7 بار دروازه این حریف عرب را باز کند. بهترین برد سوریه هم به همان تنها برد این تیم مقابل ایران بر می گردد. جایی که در سال 1352 این تیم توانست با نتیجه یک بر صفر ایران را شکست دهد.

آزمون از علی دایی عبور می کند؟

نگاهی به جدول گلزنان تیم ملی کشورمان مقابل سوریه نشان می دهد که هم اکنون علی دایی و سردار آزمون با به ثمر رساندن 4 گل به عنوان بهترین گلزنان ایران مقابل این حریف امروز کشورمان نام خودشان را به ثبت رسانده اند. حالا سردار که در این رقابت ها در قطر حضور دارد، این شانس را برای خودش متصور است که بتواند با زدن حداقل یک گل از علی دایی که روزگاری و قبل از رکوردشکنی رونالدو، بهترین گلزنان جهان بود، عبور کند. بعد از سردار آزمون دیگر بازیکنی که مقابل سوریه خوب گلزنی کرده است، مهدی طارمی با 3 گل است که او هم این شانس را دارد که از رکورد دایی و آزمون عبور کند.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدمحمدکسری رضوی #تیم ملی فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها