نباید اوسمار را با یک باخت در بازی تدارکاتی بسنجیم
98373
فتح آبادی: زوج عیسی و شهاب جواب می دهد
10 بهمن 1402 10:19
آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پسپولیس عقیده دارد، بازیکنان پرسپولیس، اوسمار را قبول دارند و وقتی بازیکنان اوسمار را قبول دارند در زمین خوب کار می‌کنند تا بهترین نتیجه را به خاطر خودشان بگیرند.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پسپولیس عقیده دارد، بازیکنان پرسپولیس، اوسمار را قبول دارند و وقتی بازیکنان اوسمار را قبول دارند در زمین خوب کار می‌کنند تا بهترین نتیجه را به خاطر خودشان بگیرند. غلامرضا فتح‌آبادی، مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس پرسپولیس درباره انتخاب اوسمار ویرا به‌عنوان سرمربی جدید قرمز پوشان گفت: در این شرایط انتخاب بدی نبود. به هر حال مشخص است که برای مربی برزیلی این انتخاب دو سر برد است چون ایشان هم به قراردادش پایبند می‌ماند و به فعالیش ادامه می‌دهد، هم اینکه کسی از ایشان شاید آن توقعی که از یحیی داشت را ندارد، از این رو هر جور که حساب کنیم سمت سرمربیگری به سود اوسمار خواهد بود. البته باید این را هم اضافه کنم او و بازیکنان شناخت خوبی از هم دارند.

فتح آبادی در ادامه درباره اینکه چطوربازیکنان اوسمار را قبول دارند گفت: من هم فکر می‌کنم در مجموع بازیکنان تیم از اوسمار راضی‌اند و از او و توانایی و روحیاتش کاملاً آشنایی دارند. او مربی‌ای انعطاف‌پذیر است و به لحاظ آنالیز و تمرین دادن واقعاً مربی خوبی است، ضمن اینکه یحیی هم اوسمار را واقعاً قبول داشت و بارها دیدیم که تعویض‌ها و تصمیم‌های دیگر این مربی با نظر اوسمار تغییر می‌کرد، به همین دلیل هم من حضور اوسمار را به‌عنوان سرمربی به فال نیک می‌گیرم اما نقد من این است که مدیریت باشگاه چرا این همه زمان را بی‌جهت از دست داد، در حالی که مشخص بود برانکو نمی‌آید و این نکته واقعاً موضوع بسیار قابل تعمق و بد در این مدتی است که امید واهی دادند و کاری که به نظر از ابتدا تنها راه چاره پرسپولیس بود را انتخاب کردند.

فتح آبادی در خصوص اینکه بازیکنان پرسپولیس خصوصا ستاره ها در کار مربی خواهند گذاشت یا نه گفت: نکته مهم این است که بازیکنان پرسپولیس، اوسمار را پذیرفته‌اند که این خیلی برای پرسپولیس مهم است. اگر رفاقت بازیکنان بیشتر شود آنها به‌خاطر خودشان هم که شده بهترین نمایش‌ها را ارائه خواهند داد چون به هر حال خیلی از بازیکنان فصل آخر حضورشان در پرسپولیس را سپری می‌کنند ضمن اینکه انگیزه‌ دیگری هم دارند که برای جام جهانی بعدی با انجام بازی‌های خوب شانس دعوت‌شان را بالا ببرند.

مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس درباره بازگشت عیسی آل‌کثیر به پرسپولیس گفت: زوج شهاب و عیسی را برای خط حمله پرسپولیس جالب و کارساز می‌بینم اما معتقدم پرسپولیس به یک مهاجم سوم هم نیاز دارد تا به هر حال پشتوانه تیم باشد. بازیکنی که خیال اوسمار را از بابت خط حمله آسوده کند اما نکته مهم دیگر این است که پرسپولیس حتماً یک هافبک قوی در حد سرلک در میانه میدان هم نیاز دارد. برای همین پرسپولیس باید قبل از شروع نیم فصل دوم خط هافبکش را هم قوی کند.

فتح آبادی در خصوص باخت پرسپولیس در امارات در روز اولین تجربه سرمربیگری اوسماردر پرسپولیس گفت: به نظر من این باخت لازم بود تا بازیکنان به خودشان بیایند این را هم اضافه کنم نباید با این باخت اسمار را بسنجیم. باید به او فرصت داد. تیم تاز شگل گرفته و اوسمار بازیکنان به یک فرصت کوتاه احتیاج دارند تا از شرایطی که پیش آمده بود خارج شوند. مطمنا پرسپولیس در لیگ بهتر ظاهر می شود.

فتح آبادی در ادامه در مورد تیم ملی در جام ملت های آسیا گفت : اصولا هر تیمی در شرایط روحی و روانی خوبی قرار داشته باشد، بهترین عملکرد و نتیجه را به دست خواهد آورد، خیلی مهم است که بازیکنان در وضعیت عالی روحی قرار داشته باشند تا عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند. بر همین اساس ملی‌پوشان کشورمان تا کنون به همین واسطه خوب ظاهر شدند و ضعف های فنی خود را پوشش داده اند. مادر هر 3 دیدار گروهی ضعف داشتیم اما با همین روحیه خوب و هماهنگی که با هم داشتند موفق شدند هر 3 حریف خود را شکس دهند.

فتح آبادی در ادامه در خصوص ضعف و قوت تیم ملی در این رقابتها گفت: تیم ملی فوتبال ایران در فاز هجومی بسیار عالی است، اما در قلب دفاع مشکل دارد و یک هافبک دفاعی باید به عقب اضافه شود تا توپ‌های دوم را جمع کند. چون در عمق دفاع با نبود کنعانی‌زادگان بیشتر مشکل خواهند داشت. امیر قلعه نویی اگر می خواهد موفق باشد و تا مراحل بالاتر برود باید فکری به حال خط دفاع بکند.

غلام فتح آبادی در خصوص بازی تیم ملی با سوریه گفت: من خودم چندین بار مقابل سوریه بازی کردم، بازیکنان سوریه، عراق و اردن از لحاظ فیزیکی و تکنیکی شباهت زیادی به فوتبالیست‌های ایرانی دارند. تیم ملی همیشه به سختی توانسته این تیم‌ها را شکست بدهد، برای همین نباید ملی‌پوشان‌مان خودشان را از پیش برنده بدانند، چون سوریه تیم گردن کلفتی است و نباید این تیم را دست کم بگیریم. تیم ملی باید کار را در ۹۰ دقیقه تمام کند تا بازی به ضربات پنالتی نکشد، چون سه مرتبه در پنالتی باخته است. همچنین نباید کادر فنی احساسی عمل کند و باید بهترین‌ها را در ترکیب قرار بدهد. تیم ملی باید رونده و رو به جلو بازی کند و مثل بازی با فلسطین خیلی زود به گل برسد و از همان اول بازی اجازه خودنمایی را به سوریه ندهد. ملی‌پوشان خط جلوی کشورمان باید بازیکنان دفاعی سوریه را پرس کنند و در ادامه نیز رو به جلو بازی کنند. سامان قدوس به عنوان بازی‌ساز تیم ملی نشان داد که می‌تواند بهتر از این هم کار کند. به طور حتم سوریه تیم ملی را آنالیز کرده و مهره‌های خوب ایران را خواهند بست. اگر تیم ضعیف‌تر برخی از بازیکنان یک تیم قوی‌تر را ببندد هر دقیقه که بازی به جلو برود کمی استرس وارد تیم قوی‌تر خواهد شد. به همین دلیل باید حتماً از همان اول فشار بیاورند و اجازه بازی سازی به حریف ندهند. البته باید مواظب مهاجم این تیم هم باشیم چون در گذشته در رده باشگاهی مقابل پرسپولیس و چه ملی ما را اذیت کرده است.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #شهاب زاهدی #عیسی آل کثیر #یحیی گل محمدی #اوسمار لوس ویه‌را #رضا درویش
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها