وقتی برانکو گفت همسرم راضی نیست، یعنی قیمت را بالا ببرید
98372
مایلی کهن: اگر پرسپولیس صاحب داشت اوسمار سرمربی نمی شد! / سفر درویش به اردوی عمان کسر شان فوتبال ما بود
10 بهمن 1402 10:14
گفتگو با محمد مایلی کهن به عنوان یکی از بزرگان تاریخ فوتبال کشورمان،همیشه جذاب است.به چند دلیل.صراحت لهجه،فنی بودن حرفهایش،پرسپولیسی بودنش و البته تجارب او در سرمربیگری تیم ملی.

روزنامه گل

گفتگو با محمد مایلی کهن به عنوان یکی از بزرگان تاریخ فوتبال کشورمان،همیشه جذاب است.به چند دلیل.صراحت لهجه،فنی بودن حرفهایش،پرسپولیسی بودنش و البته تجارب او در سرمربیگری تیم ملی.به بهانه بازیهای جام ملت های آسیا و انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس،مصاحبه ای ترتیب دادیم با حاجی مایلی.این شما و این هم حرفهای جناب مایلی کهن با گل

حاج آقا در خصوص انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس چه نظری دارید؟

مبارک باشد!

به عنوان یکی از پیشکسوتان قدیمی پرسپولیس،فکر می کردید ایشان سرمربی تیم شود؟

بهرحال تمام فعالیت های فوتبال ما و این آمدن و رفتن مربیان در دست دلال هاست.یعنی نقش و قدرت دلال ها در این انتخاب ها تاثیر گذار است.واقعا من نمی دانم؟! آیا یحیی گل محمدی نتیجه بدی در پرسپولیس گرفت؟! ایشان نه تنها بد نتیجه نگرفت،بلکه در پرسپولیس عالی کار کرد و بهترین نتایج راگرفت.اما چه مسائلی باعث می شود تا او برود! حتما مشکلات عدیده و فشاری که روی او آمد باعث شد تا برود.وگرنه یحیی این همه جام برای پرسپولیس آورد.چرا باید برود؟

یعنی شما می گویید انتخاب اوسمار کار دلال ها بوده است؟

شک نکنید.البته این را هم بگویم.پرسپولیس صاحب ندارند.اگر صاحب داشت،آقای اوسمار نمی شد سرمربی این تیم.

چطور؟ بیشتر توضیح می دهید؟!

ببینید این آقایانی که در دوباشگاه پرسپولیس و استقلال هستند،کارمند باشگاه هایشان هستند.نه مدیر و صاحب! اصول باشگاهداری در همه جای دنیا مشخص است.هواداران و طرفداران باشگاه های بزرگ و حتی کوچک،به عنوان بخشی از سهامداران و کسانی که حق رای دارند،می آیند و درکنار اعضای هیات مدیره که بخشی از آن خود هواداران هستند،صاحب رای می شوند.براساس انتخاباتی که برگزار می شود،مدیرعامل را تعیین می کنند،و مدیر منتخب،تا سالهای سال می شود مدیرعامل باشگاه.نمونه اش رئال مادرید یا بارسلونا! مدیران این دوباشگاه را چه کسی انتخاب کرده؟! خب معلوم است که در انتخاب آنها هواداران و طرفداران هم نقش اصلی داشتند.نتیجه اش هم می شود این که آقای پرز و لاپورتا سالها مدیرت باشگاه را عهده دار می شوند و در انتخاب سرمربی تیمشان قاطعیت و صاحب نظر هستند!ثبات دارند.اما اینجا مشخص نیست که آقای درویش چطور آمد و مدیرعامل شد! یا آقای خطیر! با کدام ضابطه ای این دو،شدند مدیرعامل دوباشگاه پرسپولیس و استقلال؟! در نهایت هم بدون هیچ نظارتی بعد از پایان مدیریت شان،شاهد آن هستیم که هرکدام از این دوباشگاه با زیان انباشته مواجه می شوند و مدیران شان بدهی های میلیاردی و .....از خود به جا گذاشته اند!جالب اینکه بعد داستان کی بود؟ کی بود؟ من نبودم شروع می شود!با این شیوه انتخاب مدیرعامل، شما توقع دارید دلال ها در انتخاب سرمربی نقش نداشته باشند؟!

اما باشگاه پرسپولیس با گزینه های مختلفی مذاکره کرد! از برانکو که سه بار جواب رد داد تا مربیان خارجی دیگر....

سیاه بازی بود! هم مذاکرات و هم جواب رد برانکو! همه این داستان ها سیاه بازی بود!

اما مدیرعامل و یکی از اعضای هیات مدیره برای مذاکره با برانکو،به قطر هم رفتند!

اول اینکه حضور مدیرعامل پرسپولیس برای مذاکره با برانکو در قطر،همه چیز ما را زیر سوال برد! هم شخصیت فوتبالی مان را و هم شخصیت باشگاه بزرگ پرسپولیس را. مدیرعامل پرسپولیس کیلومتر ها مسافت را طی می کند تا با برانکو مذاکره کند! برای چه؟ پس شان و شخصیت مدیریتی و باشگاه پرسپولیس چه می شود؟درنهایت هم خود آقای برانکو که پرسپولیس او را برانکو کرد،سیاه بازی می کند تا نرخش رابالا ببرد! ودر نهایت همه دیدید که نیامد!

اما برانکو تنها دلیل نیامدنش را مشکلات خانوادگی عنوان کرد.در واقع بحث مالی را مطرح نکرد!

آقای برانکو دنبال این بود که پول بیشتری بگیرد.البته در مقطعی مشکلات خانوادگی را مطرح کرد و گفت که همسرم راضی نیست در پرسپولیس مربیگری کنم! همسرم راضی نیست به پرسپولیس برگردم یعنی چه؟! یعنی نرخ رابالا ببرید تا بیایم پرسپولیس! همان هم شد که آقای درویش رفتند و با ایشان مذاکره کردند.

شما اگر جای مدیرعامل پرسپولیس بودید چه کسی را جایگزین یحیی می کردید؟

اول اینکه من تمام تلاشم را می کردم تا یحیی بماند.در واقع بارفتن ایشان مخالفت می کردم و به گزینه دیگری فکر نمی کردم.

پرسپولیس در دیداری دوستانه ودر نتیجه ای عجیب و بی سابقه با ۵گل به الشباب امارات باخت!ارزیابی تان از این شکست چیست؟

خب این نتیجه نشان داد که دل بازیکنان تیم همچنان با یحیی است و این در ادامه لیگ نگران کننده خواهد بود.بازیکنان از رفتن آقا یحیی دلخور هستندو طبعا این دلخوری ممکن است در نتایج آینده پرسپولیس تاثیر گذار باشد.

اما چند بازیکن ازجمله بیرانوند،قبل از انتخاب اوسمار،حسابی از او حمایت کردند و....

خب طبیعی است.در یک تیم،بعضی ها موافق هستند و بعضی ها هم مخالف.هیچ ایرادی هم ندارد.

بگذریم؛ درخصوص بازی های جام ملت های آسیا چه نظری دارید؟

به نظرم این جام از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و شما می بینید تیم هایی که در گذشته ضعیف بودند چه پیشرفت خوبی داشتند.هنگ کنگ،فلسطین،ویتنام و...اتفاق خوبی است که برای فوتبال آسیا در حال رقم خوردن است.ضمن اینکه شما ورزشگاه های قطر راببینید! دریک کشور کوچک این همه استادیوم زیبا و با امکانات عالی وجود دارد که بهترین میزبانی را از تیمها دارند! آنوقت ما در کشورمان دو تا ورزشگاه خوب نداریم!

پیش بینی تان از قهرمان جام؟

من فوتبال را پیش بینی نمی کنم.این ورزش غیرقابل پیش بینی است! همین باعث می شود تا جذابیت و زیبایی فوتبال بیشتر از سایر رشته های ورزشی باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل #رضا درویش #محمد مایلی کهن #پرسپولیس #برانکو ایوانکوویچ #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها