آخرین قمار درویش
98331
اوسمار اجازه لغزش ندارد
09 بهمن 1402 09:40
از اول هم معلوم بود که سنگ بزرگ علامت نزدن است و نام بردن از ده نامزد برای نیمکت سرخ زیاده از حد اغراق‌آمیز به نظر می‌رسید. درویش و رفقا نهایت همتشان مذاکره با همین تارتار خودمان و ایوانکوویچ کروات است . البته که در نهایت هم به سهل‌یاب ترین و بصرفه ترین گزینه ممکن رسیده‌اند؛ اوسمار ویرا. دستیار برزیلی که از فصل پیش در کنار یحیی مشغول به کار بوده است.

روزنامه گل

دکتر فرزاد بیگی - از اول هم معلوم بود که سنگ بزرگ علامت نزدن است و نام بردن از ده نامزد برای نیمکت سرخ زیاده از حد اغراق‌آمیز به نظر می‌رسید. درویش و رفقا نهایت همتشان مذاکره با همین تارتار خودمان و ایوانکوویچ کروات است . البته که در نهایت هم به سهل‌یاب ترین و بصرفه ترین گزینه ممکن رسیده‌اند؛ اوسمار ویرا. دستیار برزیلی که از فصل پیش در کنار یحیی مشغول به کار بوده است. مانور مذاکره با نام‌های بزرگ و رسیدن به دم دستی‌ترین و معمولی‌ترین نامزد؛ سناریو تکراری، ملال آور و به غایت آشناییست که بارها و بارها در انتخاب سرمربی‌های تیم‌های ملی و سرخابی‌های پایتخت دیده شده است.

این انتخاب اگر برای پرسپولیس و درویش یک قمار بزرگ باشد و جامعه هواداری را راضی نکند، دست‌کم برای مرد برزیلی تصمیمی سراسر برد خواهد بود. او اگر قافیه را ببازد هیچ‌چیز را از دست نداده و به جایگاه سابقش باز خواهد گشت. اگر با پرسپولیس به توفیقی دست یابد اما شهرت، محبوبیت و ثروتی غیر منتظره در انتظارش خواهد بود.

نکته مهم اما شروع کار ویه‌را در جمع سرخ‌هاست. او از یک سو گزینه مورد وثوق هواداران نیست و از سوی دیگر با امورات باشگاه و توانایی‌های بازیکنان آشناست. بنابراین هیچ فرصتی برای از دست دادن امتیاز و آزمون و خطا ندارد. اوسمار از همان بازی نخست باید بی نقص و در اوج باشد. سکوهای سرخ در سال‌های گذشته و در مواجهه با حمید استیلی(علی‌رغم محبوبیتش در دوران حضور در ترکیب پرسپولیس) نشان داده‌اند که چگونه می‌توانند روزگار مربی ناخوانده را سیاه کرده و از همان دقایق آغازین بازی نخست نام دیگری را فریاد کنند.

بازیکنان پرسپولیس اگر واقعا به مرد برزیلی علاقه‌ و اعتقاد دارند، بهتر است به جای استوری گذاشتن و حمایت‌های مجازی، همه آمادگی و تمرکزشان را صرف نتیجه گرفتن در بازی‌های پیش رو کنند. کوچکترین لغزش آن‌ها آزادی را به کابوس اوسمار تبدیل خواهد کرد.

از سوی دیگر درویش فعلا بر خرد مراد سوار است و بی توجه به نارضایتی مشهود برخی از اعضای هیأت مدیره و از مهم‌تر از همه عدم مقبولیت سرمربی تازه منصوب شده در نزد هواداران به پیش می‌تازد. اوضاع اما خیلی زود و با اولین نشانه‌های ناکامی دگرگون خواهد شد. آنروز به احتمال فراوان «نه از تاک، نشان خواهد ماند و نه از تاک نشان.» همین حالا هم توفان کامنت‌ها و توئیت‌ها و پست‌های اعتراضیِ انبوه هواداران نگران پرسپولیس فضای مجازی و حقیقی را در نوردیده و حواشی انتخاب سرمربی سرخ ها در صدر اخبار قرار گرفته است.

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس #رضا درویش
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها