کار تیم ملی در مرحله حذفی آسان نیست
98280
کرمانی مقدم: عیسی از نبیل باهویی که بهتر است
07 بهمن 1402 13:26
هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، خریدهای جدید پرسپولیس خوب بودند اما در عین حال باشگاه باید هرچه زودتر سرمربی را انتخاب کند چون هرروزی که مربی نباشد تیم بیشتر متضرر می شود.

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، خریدهای جدید پرسپولیس خوب بودند اما در عین حال باشگاه باید هرچه زودتر سرمربی را انتخاب کند چون هرروزی که مربی نباشد تیم بیشتر متضرر می شود.

مرتضی کرمانی مقدم هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس ابتدا در خصوص خرید های جدید پرسپولیس گفت: مدافع قطری بازیکن خوبی است و با توجه به اینکه در دفاع چپ در نیم فصل اول مشکل داشتیم خرید خوبی است. ففقط امیدوارم این بازیکن مانند سال هایی که در قطر درخشید و مردسال آسیا شد در پرسپولیس هم بدرخشد و بازیکن مثمر ثمری باشد.

کرمانی سپس به بازگشت عیسی آل کثیر اشاره کرد و گفت: من متعجبم چرا عیسی رفت و حالا چطور شد برگشت ؟ متاسفانه عیسی به خاطر پول رفت وحالا دوباره به پرسپولیس برگشت. او کار سختی در پرسپولیس و خصوصا در مواجه با هواداران دارد. هوادران پرسپولیس سخت می بخشند و او باید خیلی خوب باشد که هواداران کار او را فراموش کنند. پرسپولیس به یک مهاجم نیاز داشت و حالا که عیسی به پرسپولیس برگشته امیدوارم او بتواند به تیم کمک کند. البته باید این را هم اضافه کنم عیسی از نبیل باهویی خیلی بهتر است و مطمنا مثمر ثمر تر خواهدبود.

کرمانی مقدم در خصوص اینکه هنوز سرمربی انتخاب نشده است گفت: واقعا نمی دانم در باشگاه چه خبر است. آقای درویش باید هرچه سریعتر سرمربی تیم را انتخاب کند. هر روزی که زمان از دست می رود بیشتر متضرر می شویم. البته من عقیده دارم مربی برزیلی تیم که دستیار یحیی بود مربی خوبی است و تیم می تواند با او ادامه دهد. بالاخره او تیم را می شناسد و بازیکنان پرسپولیس هم بازیکنان بزرگی هستند که فقط یک هماهنگ کننده می خواهند. البته اگر سرمربی خارجی بزرگ بتوانند بیاورند که خیلی خوب است اما اگر هم نشد با همین اوسمار ادامه دهند خوب است و به قول معروف از هیچی بهتر است.

کرمانی مقدم سپس درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در جام ملت‌های آسیا که با نتیجه 2 بر یک همراه شد گفت: تیم ملی برابر امارات با جابجایی چند نفر به زمین آمد و در فاز تهاجمی بسیار خوب کار کردند. وینگر‌های چپ و راست هم خوب بودند و همچنین دفاع‌های کناری در فاز حمله خوب اضافه می‌شوند. البته باید این را هم اضافه کنم امارات تیمی نبود که بتواند جلوی ایران عرض اندام کند. ملی‌پوشان بازی را هجومی آغاز کردند، آمده بودند تا بازی آخر دور گروهی را ببرند و قاطعانه سرگروه شوند که در پایان هم موفق شدند برنده از زمین خارج شوند.

هافبک سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس در ادامه در مورد عملکرد خط هافبک تیم ملی مقابل امارات گفت: خط هافبک تیم ملی مقابل امارات بازی خوبی انجام داد. به طور مثال سامان قدوس در میانه میدان عالی کار می‌کند و به عنوان یک بازی‌ساز تیم را به سمت جلو می‌برد. بازیکنی که تجربه حضور در سطح اول فوتبال دنیا را دارد و قدرت تهاجمی تیم ملی را بالا برده است. سعید عزت‌اللهی هم به عنوان یک هافبک دفاعی میانه زمین را خب جمع می کرد و حفره های خط دفاع را پوشش می داد. هافبک های کناری هم مثل قلی زاده و قایدی که از چپ و راست به خط حمله اضافه می شدند روز خوبی را سپری کردند.

کرمانی مقدم در ادامه مدعی شد که مدافعان میانی تیم ملی هنوز امتحان بازی سخت را پس نداده‌اند چون امارات تیم خیلی خوبی نبود و همین مسئله شاید در بازی با ژاپن یا کره مشکل ساز شود. کرمانی با بیان این جملات در ادامه گفت: دفاع‌های کناری خوب بودند، اما مدافعان میانی تیم ملی هنوز امتحان بازی سخت را پس نداده‌اند. متأسفانه دفاع‌های میانی مخصوصاً محمدحسین کنعانی‌زادگان اجازه فکر کردن را باید از مهاجم و حریف نزدیکش بگیرد.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد دور دوم رقابتها و مرحله حذفی گفت: قطعاً بازی‌های حذفی سخت تر خواهد بود چون با شکست از دور رقابهت ها خارج می شوید و همین باعث می شود که شما محتاط تر بازی کنید . تیم ملی بید برای این مرحله برنامه های بهتری داشته باشد. از سوی دیگربازیکنان باید شرایط روحی خودشان را بالا ببرند و به فکر پیروزی باشند تا به مرحله بالا‌تر صعود کنند. تیم ملی نباید بازی آینده را دست کم بگیرد چون تیم‌ها بهتر از مرحله گروهی هستند.

کرمانی مقدم در مورد زوج سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله تیم ملی گفت: زوج این دو نفر در بازی با امارات عالی بودند و کابوس هر تیمی هستند. قلعه‌نویی در بازی‌های بعدی هم باید از این دو مهاجم بین المللی و زهر دار که همدیگر را خوب در زمین پیدا می کنند استفاده کند.

هافبک سابق تیم ملی و پرسپولیس درباره خصوص اینکه تیم ملی می تواند به مراحل پایانی راه پیدا کند یا نه گفت: باید تیم ملی در مراحل حذفی بازی به بازی طبق برنامه‌ریزی تعیین شده به جلو پیش بروند و با تمام قدرت و داشته‌های خودش وارد بازی‌ها شود تا دل هواداران میلیونی ایران را شاد کنند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها