از درخشش در قزوین تا ماجراجویی رفسنجانی‌ها
98255
مس» با دقیقی «شمس» می‌شود!
05 بهمن 1402 12:02
سیدمحمد کسری رضوی  -شاید کمتر کسی وقتی جشن صعود شمس آذر قزوین را برای صعود به لیگ برتر در پایان رقابت های فصل گذشته لیگ آزادگان با سعید دقیقی تماشا کرد، تصور درخشی همچون شمس از این تیم در لیگ برتر امسال داشت.

روزنامه گل

سیدمحمد کسری رضوی -شاید کمتر کسی وقتی جشن صعود شمس آذر قزوین را برای صعود به لیگ برتر در پایان رقابت های فصل گذشته لیگ آزادگان با سعید دقیقی تماشا کرد، تصور درخشی همچون شمس از این تیم در لیگ برتر امسال داشت. تیمی که شاید به واسطه اسم و رسم تازه‌اش، اهالی فوتبال او را در همان ابتدا از تیم‌های کم خطر و شاید مدعی سقوط قلمداد می کردند.

اتفاقی که با شروع لیگ برتر و کسر امتیاز از این تیم، تحقق این فکر را که شمس از همان ابتدا قافیه را باخته و مدعی سقوط است را پررنگ تر از قبل نشان می داد. لیگ بیست و سوم شروع شد و شمس آذری‌ها با سعید دقیقی کاری کردند که دهان همه اهالی فوتبال به نحوی باز ماند. تیمی که توانست یقه خیلی تیم‌ها را در داخل و خارج خانه بگیرد و مقابل مدعیان به راحتی امتیاز نداد. تیمی جوان با یک مربی جوان که نشان می داد حرف‌ها برای گفتن خواهند داشت و با اقتدار کار را تا نیم فصل ادامه داد. تمی که توانست با کسر 3 امتیاز از 15 بازی، 23 امتیاز به دست بیاورد و میانه جدول را با حاشیه ای امن برای فرار از خطر سقوط به نام خودش ثبت کند. اما این شوک شیرین به فوتبال ما و ظهور یک تیم جوان، پرشور و با انگیزه در کنار مربی‌ای جاه طلب و جوان، با شروع تعطیلات لیگ به یکباره در شوکی تلخ فرور رفت. سعید دقیقی از سرمربیگری شمس آذر قزوین استعفا داد! سرمربی تیمی که توانسته بود سپاهان و تراکتور مدعی را ببرد و با استقلال مساوی کند اما اردوی زمستانی آنها در ترکیه آنچنان برای این تیم با خوشی دنبال نشد.

دقیقی در پیام خداحافظی خودش حرف از کسب تجربه جدید به میان آورده بود و اینکه به دنبال تجربه فضای جدیدی است تا حالا مس رفسنجان به عنوان مقصد جدید این تیم معرفی شود. جایی که با رفتن یحیی گل محمدی وقتی اسم این مربی به میان آمد، یک واکنش خوب داشت. هنوز باید تجربه کسب کند و رفتن دنبال اسم های بزرگ برای او زود است.

واقعا اگر دقیقی به این مساله ایمان داشت چه بستری فراهم تر از شمس آذر که توانسته بود از صفر تا صد این تیم را خودش بسازد و مثل لیگ در لیگ برتر هم یک تیم خوب و استخوان دار را راهی مسابقات کند. واقعا شمس آذر نمی توانست تجربه دقیقی را بیشتر کند و سوال چرا دقیقی رفت هنوز جوابی ندارد؟

به هرحال به نظر می رسد فارغ از اتفاقی که در شمس آذر افتاده تا این مربی را ناگزیر به جدایی کرده در مورد شخصیت دقیقی یک موضوع ثابت می شود. اینکه او نشان دادن واقعا هنوز به تجربه کردن نیاز دارد اما در ابتدا نه در بعد فنی بلکه در وجه داشتن روحیه مقاوم و جنگنده برای آن چیزی که برایش وقت گذاشته و زحمت کشیده است تا به بهترین شکل حفظش کند.

به هرحال فوتبال ما مشکلات زیادی دارد و هر تیمی در هر سطحی با مصائب زیادی دست و پنجه نرم می کند اما اینکه دقیقی خیلی راحت به آنچه ساخته پشت می کند، از او در ادامه شخصیتی بی اعتماد در دنیای مربیگری خواهد ساخت که می تواند جذابیت کار او را در ادامه تحت الشعاع قرار دهد.

به هرحال با همه نقدهای اینچنینی دقیقی نشان داده مربی آینده داری است و در آینده می تواند با کسب تجربیات بیشتر در عرصه فنی و اخلاقی، بیشتر رشد کند. قطعا میدان جدید آزمایش او اگر مس رفسنجان است، توان و عیارش بهتر رخ نمایی خواهد کرد و اگر بتواند این تیم بحران زده که با ساکت الهامی نتیجه نگرفته بود را نجات دهد، آن موقع بیش از گذشته باید به توانایی های این مربی ایمان آورد. البته همچنان داستان می ماند روحیه جنگندگی که امیدواریم در رفسنجان و با مس خیلی زود دل او با کمی موفقیت و نتیجه نگیری زده نشود.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدمحمدکسری رضوی #مس رفسنجان #سعید دقیقی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها