مهدوی‌کیا گزینه خوبی برای هدایت پرسپولیس است
98216
پیوس: برای برانکو بیش‌ازاندازه وقت صرف کردند
03 بهمن 1402 10:00
آرش جعفری - مهاجم سابق ملی‌پوش پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس با ادامه این روند در نیم‌فصل دوم ضربه خواهد خورد برای همین باشگاه باید هرچه سریع‌تر سرمربی تیم را انتخاب کند.  

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم سابق ملی‌پوش پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس با ادامه این روند در نیم‌فصل دوم ضربه خواهد خورد برای همین باشگاه باید هرچه سریع‌تر سرمربی تیم را انتخاب کند.

فرشاد پیوس مهاجم سابق ملی‌پوش پرسپولیس ابتدا در خصوص عدم حضور برانکو در پرسپولیس گفت: از ابتدا هم معلوم بود برانکو به پرسپولیس نمی‌آید و باشگاه در این مدت وقت تلف کرد. برانکو از چند نظر گزینه خوبی بود. هواداران و بازیکنان این مربی را قبول داشتند و از سوی دیگر او نیز پرسپولیس و فوتبال ایران را به‌خوبی می‌شناخت اما حضور در تیم ملی عمان است و متعاقباً جام ملت‌های آسیا مانع بزرگی بود که باعث شد او در این مقطع نتواند بیاید بعد هم مشکلات خانوادگی را بهانه کرد برای همین مدیران پرسپولیس نباید زیاد برای او وقت می‌گذاشت.

پیوس در ادامه در مورد سایر گزینه‌های خارجی گفت: بعضی از این مربی‌ها کارنامه‌دار هستند و سخت به ایران می‌آیند. ولی بااین‌حال باشگاه باید تمام تلاشش را انجام دهد تا یک مربی کارنامه‌دار را به پرسپولیس بیاورد. در ثانی مربی خارجی خوب است اما باید مربی کارنامه‌دار باشد که بتواند به پرسپولیس کمک کند. من هم در مطبوعات از سایر گزینه‌ها که نام‌برده شد مطلع شدم اما هیچ‌کدام شرایط حضور نداشتند و این هم یک‌وقت تلف کردن دیگر بود. و متأسفانه این‌گونه زمان از دست می‌رود.

فرشاد پیوس در خصوص مربی ایرانی و اینکه می‌شد در این مقطع یک پرسپولیسی قدیمی سرمربی پرسپولیس می‌شد گفت: من هم با حضور مربی ایرانی موافق هستم. مربیان ایرانی چیزی از مربی خارجی کم ندارند خصوصاً اینکه با روحیات بازکنان ایرانی بیشتر آشنا هستند برای همین عقیده دارم مربی ایرانی هم می‌تواند در این مقطع هدایت پرسپولیس را به عهده بگیرد. چون ما مربیان بزرگی در میان پرسپولیسی‌ها داریم اما الان شرایط به سمتی پیش رفته که هوادار مربی مورد اعتماد و کارنامه‌دار می‌خواهد و برای همین مربی خارجی بهترین گزینه است. شاید اگر در شرایط دیگری این اتفاق رخ می‌داد مربی ایرانی انتخاب می‌شد و هواداران اعتراض نمی‌کردند.

مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس در خصوص اینکه طی این چند روز از مهدی مهدوی‌کیا هم به‌عنوان مربی نام‌برده شد گفت: به نظر من اگر مهدی به پرسپولیس بیاید خوب است . او در میان هواداران محبوب است و اینکه مدارج مربیگری را هم در آلمان گذرانده است. مهدی با یک دستیار خارجی خوب و یا همین مربی برزیلی که در حال حاضرتیم را تمرین می‌دهد می‌توانند باهم گزینه خوبی برای هدایت پرسپولیس باشند.

فرشاد پیوس در ادامه در مورد تقویت پرسپولیس در نیم‌فصل دوم باقی ماندن درکورس قهرمانی گفت: پرسپولیس برای اینکه کماکان در کورس قهرمانی باقی بماند باید تیمش را تقویت کند، برای همین به عقیده من پرسپولیس در چهار پست نیاز به تقویت دارد. حتماً باید در دفاع و خط هافبک دو سه بازیکن جذب کند و در خط حمله هم نیاز به جذب چند بازیکن دارد. شما بدانید اگر پرسپولیس در نیم‌فصل دوم نقاط ضعفش را برطرف نکند به مشکل می‌خورد.

فرشاد پیوس در مورد اینکه با این اوصاف شانس قهرمانی پرسپولیس را چطور می‌بینید گفت: با این شرایط که تیم هنوز سرمربی ندارد و بازیکن هم جذب نکرده است کار خیلی سخت می‌شود و به قولی شانس قهرمانی خیلی کم می‌شود. الان تمام تیم‌ها در اردوی آماده‌سازی هستند و بازیکنان خود را جذب کرده‌اند و باقدرت نیم‌فصل دوم را شروع می‌کنند اما پرسپولیس هنوز دارد دنبال سرمربی می‌گردد!

فرشاد پیوس در ادامه در خصوص پیروزی ناپلئونی تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ گفت: بازی را بردیم اما اصلاً خوب نبودیم. برابر هنگ‌کنگ هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم و نتیجه‌ای غیرقابل‌باور گرفتیم و 3 امتیاز زجرآوری را به دست آوردیم. فشاری که هنگ‌کنگ به خط دفاع ما وارد می‌کرد اصلاً قابل دفاع نیست. بازیکنان ما توان دادن چند پاس سالم به هم را نداشتند و برای اینکه از زیر فشار حریف خارج شویم و بازی را ببریم، مُردیم تا پیروز از زمین بیرون برویم

پیوس در ادامه در مورد اینکه آیا می‌توان به موفقیت تیم ملی امیدوار بود و اینکه می‌توانیم قهرمان شویم یا نه گفت: در صورتی می‌توانیم به موفقیت تیم ملی در مراحل حذفی در شرایطی امیدوار باشیم که اشکالات و نقایص برطرف شود. در ابتدا باید بازیکنان را به لحاظ حفظ تمرکز و انگیزه در سطح بالایی نگه‌داریم. اگر شبیه دیدار با هنگ‌کنگ در مرحله حذفی بازی کنیم با کمک شانس هم نمی‌توانیم برنده شویم. باید هرچه زودتر خودمان را جمع‌وجور کنیم چون کار خیلی سختی برای رسیدن تا فینال داریم. باید تا نیمه‌نهایی با یکی از دو تیم کره جنوبی یا ژاپن بازی کنیم. امیدوارم تنها روز بد تیم ملی در جام ملت‌ها بازی با هنگ‌کنگ باشد و از بازی با امارات شاهد روند روبه رشد تیم ملی باشیم.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها