سربازها ملوان را مدعی‌تر از قبل کردند
98159
پرواز قو به سمت آسیا!
02 بهمن 1402 09:50
سیدیاسر رضوی -در حالی که نگاه‌ها در آسیا و ایران به قطر و رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست اما همچنان اخبار فوتبال کشورمان و بازار نقل و انتقالات گرمای خاص خودش را داشته و از سوی هواداران تیم‌ها دنبال می‌شود.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی -در حالی که نگاه‌ها در آسیا و ایران به قطر و رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست اما همچنان اخبار فوتبال کشورمان و بازار نقل و انتقالات گرمای خاص خودش را داشته و از سوی هواداران تیم‌ها دنبال می‌شود. جایی که تیم‌ها به شدت به دنبال تقویت خودشان در نیم فصل دوم رقابت‌ها هستند که به قول فوتبالی‌ها در این نیمه هرساله لیگ، دروازه‌ها کوچکتر شده و تیم‌ها سخت‌تر به یکدیگر امتیاز می‌دهند. با این حال یکی از موضوعات جالب لیگ امسال به بحث خدمت سربازی برخی ستاره‌های لیگ بر می‌گردد که با قوانین موجود در نیم فصل دوم، این بازیکنان به واسطه عدم حضور در تیم ملی و در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باید از تیم‌های خود خداحافظی کرده و برای سربازی فوتبال خودشان را در تیم‌هایی دنبال کنند که سرباز جذب می‌کنند.

در این شرایط بازیکنانی که در تیم‌های بزرگ لیگ توپ می‌زنند و انتقال آنها از جذابیت خاصی برخوردار است و هیچ تیمی و تنها مقصد مشخص‌شان ملوان است. تیمی که با تارتار در نیم فصل دوم با بازیکنانی که آنچنان باید و شاید ستاره نبودند، در لیگ خوش درخشید و تا حدودی خودش را در قامت یک مدعی بالانشین لیگ معرفی کرد. حالا اما قصه عوض شده و یکباره همای سعادت روی دوش ملوان و مهدی تارتار نشسته که قرار است در تیمش در نیمه دوم لیگ امسال فوجی از ستاره‌ها را داشته باشد. به همین بهانه نگاهی به شرایط بازیکنانی داریم که قرار است در نیم فصل دوم در قامت سرباز فوتبال خودشان را در قوهای سپید انزلی دنبال کنند. تیمی که در نیم فصل نخست با کسب 24 امتیاز و با فاصله 8 امتیازی از صدر کار خودش را با قرار گرفتن در جایگاه ششم جدول به پایان رساند.

محبوب‌های تارتار در اصفهان حالا در انزلی

اگر یادتان باشد در ابتدای فصل و وقتی که تارتار از ذوب آهن جدا شد و به ملوان و شهر انزلی آمد نام یک بازیکن بیش از حد برای پیوستن به جمع قوهای سپید انزلی به چشم می‌خورد؛ حبیب فرعباسی. بازیکنی که حالا با سرباز شدن قرار است کارش را در کنار مهدی تارتار ادامه دهد که به عملکرد او بسیار اعتقاد دارد و قطعا یکی از سربازهای جذب شده ای خواهد بود که این مربی روی و عملکردش حساب ویژه ای باز کرده است. جایی که با کنار گذاشتن علی اکبر منادی باید قفس توری ملوان را در نیم فصل دوم برای این دروازه بان دانست. در کنار این دروازه‌بان یک بازیکن دیگر هم که در ذوب آهن سابقه همکاری با تارتار را دارد قرار است سربازی خودش را در کنار این مربی در انزلی سپری کند. جلال مداحی، مدافع چپ سابق ذوب آهن دیگر بازیکنی است که یک بار دیگر قرار است با این مربی که حالا روزگار خوشی در ملوان دارد کارش را در سطح لیگ برتر دنبال کند.

یک پرسپولیسی خیال تارتار را راحت می‌کند

بعد از حبیب فرعباسی و جلال مداحی به عنوان دروازه‌بان و مدافع حالا گویا قرار است خط میانی تیم ملوان هم با جذب دو هافبک مورد نظر تارتار نونوار شده و محکم‌تر از قبل شود. نیم انتظاری هافبک مس رفسنجان قطعا اضافه شدن میلاد سرلک، هافبک پرسپولیس که به تازگی از هم تیمی‌هایش برای پیوستن به ملوان و سپری کردن دوران خدمت خداحافظی کرده، نقطه عطف اتفاقات شیرین برای مهدی تارتار خواهد بود. بازیکنانی که حضورشان قطعا خیال تارتار را از مستحکم تر و قوی تر شدن خط میانی تیمش در نیم فصل دوم راحت تر از قبل برای اجرای برنامه های تاکتیکی اش خواهد کرد.

تارتار دست بردار پرسولیسی ها نیست

بعد از میلاد سرلک که گفته شد در نیم فصل دوم سرباز است و این اتفاق افتاد نام یک بازیکن دیگر پرسپولیس هم شنیده می شد. محمد عمری، جوان گلزن پرسپولیسی ها که طی دو فصل اخیر در برنامه های تاکتیکی یحیی گل محمدی جایگاه ویژه ای بابت قدرت حمل و توپ و تکنیکش داشت، حالا کار را گویا قرار است در جمع قوهای سپید انزلی در نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم دنبال کند. بازیکنی که اما و اگرها برسر سرباز نشدنش زیاد بود اما گویا این مساله قطعی است و تارتار او را در خط حمله تیمش در ادامه راه خواهد داشت تا قدرت تهاجمی قوهای سپید انزلی تقویت شود.

ملوان ناخواسته مدعی شد

اتفاقات رخ داده در بحث سربازی برخی ستاره های لیگ برتر و مشخص شدن مقصد جدید آنها برای گذراندن خدمت سربازی در شمال کشور و در تیم ملوان، به یکباره و ناخواسته چهره پدیده لیگ امسال را به عنوان یک مدعی پدیدار خواهد کرد. تیمی که با جذب چند ستاره در همه خطوط حالا به شکل چشمگیری تقویت شده و قطعا این یعنی زنگ خطر برای دیگر تیم‌هایی که امسال در انزلی و در خانه خودشان کار راحتی مقابل تیم تارتار نداشتند. حالا تارتار که نشان داده می تواند مدعی بالانشینی در لیگ باشد با این تقویت انجام گرفته می تواند ملوان را به شکل فزاینده‌ای به کسب سهمیه آسیا سوق دهد و اگر اتفاقات نیمه نخست لیگ برای این تیم تکرار شود حالا دیگر آسیایی شدن برای قوهای سپید انزلی موضوع غیرقابل دستیابی برای‌شان نخواهد بود.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #پرسپولیس #میلاد سرلک #محمد عمری #ملوان انزلي #مهدی تارتار
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها