انگیزه جانبی شاگردان قلعه‌نویی در جام ملت‌ها
98094
کل‌کل نسل‌ها!
30 دی 1402 12:46
تیم ملی ایران دیشب دومین مسابقه‌اش در مرحله گروهی جام‌ملت‌های آسیا را مقابل هنگ‌کنگ برگزار کرد. با این حال کار اصلی تیم ملی در این تورنمنت از مرحله یک‌چهارم نهایی آغاز خواهد شد و مسابقات فعلی ناخواسته جنبه آماده‌سازی و تدارک بهتر تیم را دارد.

روزنامه گل

تیم ملی ایران دیشب دومین مسابقه‌اش در مرحله گروهی جام‌ملت‌های آسیا را مقابل هنگ‌کنگ برگزار کرد. با این حال کار اصلی تیم ملی در این تورنمنت از مرحله یک‌چهارم نهایی آغاز خواهد شد و مسابقات فعلی ناخواسته جنبه آماده‌سازی و تدارک بهتر تیم را دارد. البته که این نافی اهمیت مسابقات نیست. نباید چیزی را به قضا و قدر سپرد و لازم است ملی‌پوشان در هر مسابقه با بیشترین تمرکز و توان ممکن به زمین بروند. به هر حال، یک غافلگیری کوچک هم ممکن است مسیر حرکتی تیم ملی را طوری تغییر بدهد که جبرانش آسان نباشد.

در همین بین اما نقل‌قول جالبی از خداداد عزیزی منتشر شده که شاید انگیزه‌های پنهان بخشی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی را آشکار می‌کند. او که تا چندی پیش به‌عنوان مشاور سرمربی در کنار کادرفنی بود، در تازه‌ترین اظهاراتش گفته: «به مهدی طارمی قول دادم اگر تیم ملی قهرمان جام‌ملت‌ها شود، در تلویزیون اعتراف کنم این تیم از نسل‌98 بهتر است.» فارغ از اینکه آیا اساسا چنین سنجه‌ای برای داوری در مورد کیفیت نسل‌ها می‌تواند منطقی باشد یا نه، همین دیالوگ برقرار‌شده بین خداداد و طارمی به وضوح نشان می‌دهد ستارگان تیم فعلی دغدغه اثبات خودشان به‌عنوان بهترین نسل فوتبال ایران را در سر دارند.

شاید آنها در همه این سال‌ها از حجم تحسین و توجهی که معطوف به نسل‌های قبلی و مخصوصا همین تیم دوست‌داشتنی‌98 شده، کمی دلخور بوده‌اند. قهرمانی در آسیا اما گامی جدی برای تغییر این کلیشه است و دست‌کم می‌تواند پرونده مقایسه نسل‌ها را به‌طور جدی‌تری در منظر افکار عمومی به بحث بگذارد؛ هرچند که قضاوت کار آسانی به‌نظر نمی‌رسد و البته همه‌‌چیز هم «فوتبال» نیست!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها