عملکرد ایران در دومین بازی‌های جام ملت‌ها
98062
بدون باخت، همراه با کامبک و صعود!
29 دی 1402 10:17
تیم ملی ایران روز جمعه در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ خواهد رفت.

روزنامه گل

تیم ملی ایران روز جمعه در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ خواهد رفت. شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی 4 بر یک مقابل فلسطین، به دنبال کسب دومین برد متوالی خود در این دوره هستند تا صعودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی را قطعی کنند و با خیالی راحت در بازی سوم به مصاف امارات بروند.تیم ملی ایران تاکنون در بازی دوم خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شکستی را تجربه نکرده و در 14 دوره قبلی موفق به کسب 8 برد و 6 تساوی شده است. در میان دیدارهای هفته دوم ایران چند بازی خاطره‌انگیز هم به چشم می‌خورد.

ایران 8-0 یمن جنوبی (جام ملت‌های آسیا 1976)

آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا به سال 1976 برمی‌گردد که تیم ملی در تهران جام را بالای سر برد. در آن دوره ایران با عراق و یمن جنوبی همگروه بود و شاگردان حشمت مهاجرانی پس از برد 2 بر صفر مقابل عراق، در بازی دوم به مصاف یمن جنوبی رفتند.ایران در این مسابقه با نتیجه 8 بر صفر برنده شد و بهترین برد خود در تاریخ جام ملت‌های آسیا را کسب کرد. علیرضا عزیزی و ناصر نورایی هر کدام 2 بار، غلامحسین مظلومی 3 بار و علیرضا خورشیدی در این بازی تیم ملی موفق به گلزنی شدند.

ایران 1-1 تایلند (جام ملت‌های آسیا 2000)

تیم ملی ایران شروع بسیار خوبی در جام ملت‌های سال 2000 داشت و با نتیحه 4 بر صفر لبنان میزبان را شکست داد. شاگردان جلال طالبی در دومین بازی خود به مصاف تایلند رفتند تا با کسب پیروزی صعودشان را قطعی کنند. برخلاف انتظار اما کار تیم ملی مقابل تایلندی‌ها گره خورد و به سختی موفق به کسب یک امتیاز شدند.تایلند در این بازی از ایران پیش افتاد و تیم ملی با گلزنی علی دایی در دقیقه 73 از شکست مقابل این تیم فرار کردند. ایران در بازی بعدی خود یک بر صفر عراق را شکست داد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

ایران 2-2 عمان (جام ملت‌های آسیا 2004)

بدون شک یکی از بهترین تیم‌های ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا در سال 2004 بود که در نهایت سوم شد و دستش از جام کوتاه ماند. تیم ملی در این دوره با هدایت برانکو ایوانکوویچ وارد مسابقات شد و پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل تایلند در بازی نخست، به مصاف عمان رفت. شاگردان برانکو در این بازی مقابل حریف خود غافل‌گیر شدند و در نیمه اول با نتیجه 2 بر صفر بازنده به رختکن رفتند. در ادامه اما تیم ملی با گل‌های علی کریمی و محمد نصرتی در دقایق 61 و (4+90) به بازی برگشتند و یک امتیاز با ارزش را به‌دست آوردند.یکی از اتفاقات ماندگار این بازی درگیری رحمان رضایی و علی بداوی، 2 مدافع تیم ملی در نیمه نخست بود که حواشی زیادی را همراه داشت. با توجه به اینکه آخرین بازی ایران در مرحله گروهی مقابل ژاپن بود، شکست در این بازی ممکن بود حتی به قیمت حذف از مرحله گروهی تمام شود!

ایران 2-2 چین (جام ملت‌های آسیا 2007)

ایران در جام ملت‌های 2007 با هدایت امیر قلعه‌نویی امیدوار بود که به طلسم ناکامی‌های خود پایان دهد. تیم ملی پس از پیروزی 2 بر یک مقابل ازبکستان، در دومین بازی مقابل چین به میدان رفت و برای سومین دوره متوالی در آستانه شکست قرار داشت. تیم ملی در این بازی هم مثل سال 2004 ابتدا با نتیجه 2 بر صفر از حریفش عقب افتاد ولی در ادامه با گل‌های فریدون زندی و جواد نکونام به بازی برگشت و موفق به کسب نتیجه تساوی 2-2 شد.تیم ملی در بازی بعدی خود هم مالزی را 2 بر صفر شکست داد و به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شد.

ایران 1-0 قطر (جام ملت‌های آسیا 2015)

مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 در کشور استرالیا برگزار شد و در این دوره هدایت تیم ملی بر عهده کارلوس کیروش پرتغالی بود. ایران پس از برتری 2 بر صفر مقابل بحرین، به مصاف قطر رفت تا با برد در این بازی صعودش به مرحله بعدی را قطعی کند. سردار آزمون، مهاجم 20 ساله تیم ملی در این مسابقه با یک حرکت زیبا و به‌یادماندنی برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا موفق به گلزنی شد تا تیم ملی یک بر صفر پیروز شود. با این برد صعود شاگردان کی‌روش به مرحله حذفی رقابت‌ها هم قطعی شد.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها