خط دفاع همه رانگران کرده است
98061
درخشان: تیم ملی به رغم شروع خوب هنوز تیم ایده الی نیست
29 دی 1402 10:15
آرش جعفری - کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس عقیده دارد تیم ملی فوتبال ایران با برد پرگل جام ملت ها را شروع کردولی هنوز با تیم آرمانی که مدعی اول قهرمانی باشد فاصله دارد.

روزنامه گل

آرش جعفری - کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس عقیده دارد تیم ملی فوتبال ایران با برد پرگل جام ملت ها را شروع کردولی هنوز با تیم آرمانی که مدعی اول قهرمانی باشد فاصله دارد.حمید درخشان کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران درمورد عملمرد تیم ملی فوتبال ایران در بازی اول مقابل فلسطین گفت: شروع خوبی در جام ملت ها داشتیم پیروزی پرگل در بازی اول بسیار خوب است و کسب 3 امتیاز خیلی خوب بود. اما از لحاظ فوتبالی انتظار بیشتری از تیم ملی می رفت. با توجه به اینکه در مراحل بالاتر بازیها سخت تر خواهد شد و حریفان به راحتی گل نمی‌خورند نیاز است فوتبال سرعتی تر را به نمایش بگذاریم تا بتوانیم نتیجه خوبی هم بگیریم ما مهاجمان خوبی داریم که می‌توانند گره گشا باشند و نتیجه را به سود تیم ملی کشورمان تغییر دهند.

درخشان در ادامه به ضعف خط دفاع اشاره دارد و گلی که مقابل فلسطین دریافت کردیم می گوید : همانقدر که در خط هافبک و خط همله خوب هستیم و امیدوار کننده ظاهر شدیم اما مدافعان همه را نگران کردند. شاید همه فکر کنند من می خواهم به گل خوردن اشاره کنماما فقط بحث گل خوردن نیست شاید خط دفاع شما روز خوبی داشته باشد اما یک گل هم بخورد اما تیم ملی در بازی با فلسطین تنها گل نخورد بلکه در طول بازی موقعیت های زیادی به حریف درجه 3 آسیایی خود داد. دفاع تیمی ما اصلا خوب نبود و به نوعی بازیکنان خطوط دفاعی با هم هماهنگ نبودند. حالا حرف من این است چرا مدافعان ما باید به مهاجمان حریفی ضعیف موقعیت گلزنی بدهند؟ بازی‌های بعدی سخت تر خواهد بود و باعث شده تا علاقمندان به تیم ملی نگران عملکرد خط دفاع تیم ملی باشند. مدافعان ما باتجربه هستند و نباید اجازه دهند حریف به راحتی صاحب موقعیت گل شود. بنابراین نیاز است تا کادر فنی مدافعان را از لحاظ روحی و روانی آماده کند تا دیگر دچار اشتباه نشوند. چرا که چون کوچکترین اشتباه می تواند باعث حذف ما شود.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص عملکرد بیرانوند در بازی اول گفت: با توجه به اینکه ما مقابل تیمی بازی کردیم که نتوانست خطر جدی روی دروازه ما ایجاد کند، قضاوت در خصوص عملکرد بیرانوند زود است و باید منتظر بمانیم و ببینیم در بازی با تیم‌های بزرگ چه عملکردی خواهند داشت. اما در عین حال او چند سیو خوب داشت . درکل بیرانوند گلر باتجربه ای است. حمید درخشان در مورد بازی بعدی تیم ملی با هنگ کنگ گفت:تمام تیم هایی که در جام ملت ها هستند تیم های خوبی هستند. این تیم ها موفق شدند از مرحله انتخابی عبور کنند پس تیم خوبی هستند. حال با این اوصاف در مورد هنگ کنگ باید بگویم تیم خوبی است. این تیم مقابل امارات بازی خوبی انجام داد اما به اعتقاد من هنگ کنگ نمی تواند برای ما دردسرساز شود و حریف تمرینی خوبی برای ما خواهد بود. ما بازیکنان با تجربه‌ای داریم که می توانند با نمایش قابل قبول مقابل هنگ کنگ باعث پیروزی تیم ملی شوند. هنگ کنگ حریف جدی برای ما نیست و باید با ارایه یک بازی خوب و پرگل این تیم را شکست دهیم تا خود را برای دیدار برابر امارات آماده کنیم. دیداری که به نظر من سخت ترین بازی ما در این گروه است.

درخشان با توجه به اینکه دور اول تمام شده و بازی بیشتر تیم ها را دیده است نظرش درباره شانس قهرمانی ایران چقدر است، گفت: کار سختی در پیش داریم و در مراحل بعدی تیم های صاحب نام و قوی باقی می مانند و بازی ها حساس و سخت تر می شود. ایران هم همانند کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان گزینه قهرمانی است اما اعتقاد دارم شانس اول قهرمانی نیستیم. نباید انتظار ها را بالا برد. ما تدارک خوبی برای این مسابقات ندیدیم. تیم ها در حال پیشرفت هستند و سرمایه گذاری کرده‌اند، برای همین به دنبال صعود به مراحل بالا هستند و تلاش می کنند تا خود را در بالاترین سطح ببینند. این تیم ها مدعی قهرمانی هستند و سال‌ها تلاش کرده اند که بتوانند به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست پیدا کنند و همین کار را برای ما که مدعی قهرمانی هستیم سخت می‌کند. اما در عین حال بازیکنان خوبی داریم که قادرند هر کاری انجام دهند و علاوه براین البته اتفاقات فوتبالی قابل پیش بینی نیست و ممکن است هر اتفاقی در جام ملت‌های آسیا رخ دهد. امدوارم شانس با ما یار باشد و بتوانیم تا فینال بالا برویم.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها