98012
شرایط استقلال با شروع تمرینات در پنجره زمستانی
26 دی 1402 09:35
سیدمحمدکسری رضوی - در حالی که رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان به نیمه راه رسید و یک تعطیلی طولانی مدت را به خاطر مسابقات جام ملت های 2023 قطر و حضور تیم ملی کشورمان در این رقابت ها تجربه می کند، تیم های لیگ برتری تمرینات آماده سازی خودشان را آغاز کرده اند. این آغاز با هر روز داغ تر شدن نقل و انتقالات نیم فصل جذابیتی دو چندان پیدا می کند که بدون شک بیشترین توجه به رد و بدل شدن اسم ها بین تیم های بزرگ لیگ از جمله سرخابی هاست.

روزنامه گل

سیدمحمدکسری رضوی - در حالی که رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان به نیمه راه رسید و یک تعطیلی طولانی مدت را به خاطر مسابقات جام ملت های 2023 قطر و حضور تیم ملی کشورمان در این رقابت ها تجربه می کند، تیم های لیگ برتری تمرینات آماده سازی خودشان را آغاز کرده اند. این آغاز با هر روز داغ تر شدن نقل و انتقالات نیم فصل جذابیتی دو چندان پیدا می کند که بدون شک بیشترین توجه به رد و بدل شدن اسم ها بین تیم های بزرگ لیگ از جمله سرخابی هاست.

یکی از تیم هایی که کار خودش را خیلی زود برای آماده کردن به بهترین شکل با نبود ملی پوشانش دنبال می کن، استقلال نکونام است. تیمی که توانست در کورس با مدعیانی همچون سپاهان و پرسپولیس قهرمانی نیمه راه لیگ بیست و سوم را به دست بیاورد و حالا کار را با قدرت برای تداوم این مسیر دنبال می کند. با این حال بدون شک ادامه این مسیر برای نکونام و تیمش با ابزار کافی میسر خواهد شد که ارایه چند لیست پروپیمان از سوی سرمربی استقلال، خود به تنهایی موید این ادعاست. به همین بهانه نگاهی داریم به شرایط نقل و انتقالات این تیم و بازیکنانی که مدت هاست حرف از رفتن آنها از جمع آبی ها به میان است اما با شروع تمرینات کار خودشان را با این تیم آغاز کردند تا شاهد یک سرگیجه برای نکونام و کادرفنی اش برای تحقق چیزی باشند که هواداران به شدت به دنبال تکرار آن در پایان لیگ یعنی کسب عنوان قهرمانی هستند.

با چهار غایب استقلال استارت زد

استقلال تمرینات خودش را از روی یکشنبه با حضور چند غایب در کمپ ناصر حجازی آغاز کرد تا طبق تصاویر شاهد یک تمرین شاداب در اولین جلسه تمرینی آبی ها در تعطیلات زمستانه باشیم. تمرینی که در حضور تمامی بازیکنان برگزار نشد چون حسین حسینی و روزبه چشمی به دلیل حضور در اردوی تیم ملی در تمرین استقلالی‌ها حضور نداشتند و گوستاوو بلانکو و رافائل سیلوا هم به دلیل عدم سفر به تهران در این جلسه غیبت داشتند تا در غیاب 4 بازیکن، تمرین آبی‌ها به انجام برسد. یوسو سسما مربی اسپانیایی استقلال هم به دلیل عدم دریافت مطالبات خود فعلاً تمایلی به بازگشت نشان نداده و مدیران باشگاه استقلال در تلاش برای جلب رضایت او هستند.

شروع با یک خروجی و یک ورودی

جواد نکونام اصرار ویژه‌ای به تقویت فهرست استقلال دارد و در شرایطی‌که او 2 فهرست پیشنهادی برای جذب بازیکن جدید را در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار داده، فعلاً به جز رافائل سیلوا، بازیکن دیگری به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه نشده و تلاش‌های مدیران باشگاه استقلال برای جلب رضایت کادرفنی بی‌ثمر بوده است. در نقطه مقابل هم سعید مهری تنها بازیکن جدا شده از جمع آبی‌پوشان پایتخت محسوب می‌شود که درباره جدایی او هم نکونام موافق نبود اما در نهایت، مهری تصمیم به قطع همکاری با آبی‌ها گرفت و با توجه به پیشنهاد ارائه شده از سوی باشگاه آپوئل قبرس، او در سودای لژیونر شدن است.

نکونام با این لیست پر چه خواهد کرد؟

سرمربی استقلال در حالی امیدوار به فعالیت تیمش در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه است که لیست بازیکنان بزرگسال استقلال پر است. جالب آنکه نه‌تنها لیست آبی‌ها جای خالی‌ای برای جذب بازیکن بزرگسال جدید ندارد بلکه آن‌ها فعلاً در زمینه ورود نام رضا میرزایی هم به فهرست خود ناموفق بوده‌اند! میرزایی به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی در نیم‌فصل نخست در فهرست استقلال حضور نداشت اما در شرایطی‌که او مهیای حضور در فهرست آبی‌ها شده، پر بودن استقلالی‌ها باعث شده تا این بازیکن چپ‌پا هم فعلاً خارج از فهرست باشد و این مسئله حکایت از آن دارد که آبی‌ها با توجه به پر بودن فهرست تیم‌شان، کار سختی برای جذب بازیکن جدید دارند.

ارسلان آمد برای رد همه شایعات

امیرارسلان مطهری از جمله بازیکنانی بود که گفته می‌شد با توجه به سکونشینی در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست، اولین خروجی استقلال در بازار زمستانه خواهد بود و حتی شایعه انتقال او به تیم‌هایی مانند پیکان تهران و ذوب‌آهن اصفهان هم مطرح شد اما با این وجود، مطهری روز گذشته در تمرین استقلال حضور داشت و خود را برای حضور در نیم‌فصل دوم به کادرفنی معرفی کرد. جعفر سلمانی و زبیر نیک‌نفس هم دیگر بازیکنانی بودند که با وجود طرح شایعه جدایی آن‌ها از استقلال، در تمرین روز گذشته استقلالی‌ها حضور داشتند. پیشتر هم جواد نکونام اعلام کرده بود که تا زمان جذب بازیکن جدید، اجازه خروج به بازیکنان فعلی تیمش را نخواهد داد و در طرف مقابل، بازیکنانی مانند مطهری، سلمانی و نیک‌نفس با استقلالی‌ها قرارداد دارند و بعید به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه استقلال بتوانند به آسانی با آن‌ها برای جدایی به توافق برسند تا با توجه به پر بودن فهرست استقلال، آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه روزهای بسیار سختی را در پیش داشته باشند.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدمحمدکسری رضوی #استقلال #جواد نکونام #امیر ارسلان مطهری #سعید مهری
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها