مربی ایرانی می‌تواند هدایت پرسپولیس را به عهده بگیرد
97976
ذوالفقار نسب: یحیی خودش جایگزین یک مربی خارجی شد!
25 دی 1402 15:11
 آرش جعفری - مدافع سابق ملی پوش پرسپولیس عقیده دارد درباره آینده پرسپولیس فقط نباید به گزینه خارجی فکر کرد بلکه مربیان ایرانی خوبی هم داریم که می توانند هدایت پرسپولیس را در ادامه کار به عهده بگیرند مثل زمانی که کالدرون رفت و یحیی آمد.

روزنامه گل

آرش جعفری - مدافع سابق ملی پوش پرسپولیس عقیده دارد درباره آینده پرسپولیس فقط نباید به گزینه خارجی فکر کرد بلکه مربیان ایرانی خوبی هم داریم که می توانند هدایت پرسپولیس را در ادامه کار به عهده بگیرند مثل زمانی که کالدرون رفت و یحیی آمد.

بیژن ذوالفقار نسب مدافع سابق ملی پوش پرسپولیس ابتدا در خصوص رفتن یحیی گل محمدی از پرسپولیس گفت: ابتدا باید بگویم ای کاش یحیی از پرسپولیس نمی رفت. چون به نظر من زمان مناسبی برای جدایی یحیی نبود اما آدم گاهی به یک جایی می‌رسد که می بیبیند نمی‌تواند به همکاری خودش ادامه بدهد. متاسفنه با توجه به اخباری که شنیده می شد، هم درویش و هم یحیی به جایی رسیده بودند که دیگر نمی‌توانستند با یکدیگر کار کنند و این اصلا خوب نبود. اگر این اتفاق آخر فصل رخ می‌داد، خیلی بهتر بود اما در هر صورت این‌ اتفاقی است که رخ داده و حالا پرسپولیس باید تمرکز خود را بگذارد که تصمیم درستی را برای ادامه راه بگیرد.

مدافع سابق ملی پوش پرسپولیس در خصوص حضور احتمالی برانکو در پرسپولیس گفت: برانکو مربی بدی نیست و قبلا هم در پرسپولیس نتیجه گرفته اما الان برای بار دوم و در این شرایط هیچکس نمی‌تواند با قطعیت بگوید آمدن برانکو می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و حتی شاید حضور او جواب عکس بدهد. بنابراین همه اینها یک ریسک است. آنچه که مدیریت باشگاه تصمیم می‌گیرد، یک بحث دیگر است اما به نظر من باید کارشناسی‌تر و با تفکر بیشتر و تمهیدات بیشتری برای انتخاب مربی تصمیم بگیرند.

ذوالفقار نسب در خصوص مربی ایرانی و اینکه می شد در این مقطع یک پرسپولیسی قدیمی سرمربی پرسپولیس می شد گفت: من عقیده دارم مربی ایرانی هم می توانست در این مقطه هدایت پرسپولیس را به عهده بگیرد. ما مربیان بزرگی در میان پرسپولیسی ها داریم اما متاسفانه متاسفانه در کشور ما به هیچ عنوان به مربی ایرانی فرصت داده نمی‌شود. اگر مربی خارجی بیاید و بدترین نتیجه را هم بگیرد، از او حمایت می‌شود. کما اینکه فصل اول آقای برانکو هم همین اتفاق افتاد و همه می‌گفتند باید به او فرصت بدهیم اما وقتی سرمربیان داخلی نتیجه نگیرند، هیچ تحملی وجود ندارد و همه چیز را روی سر او خراب می‌کنند. شما ببینید همن یحیی گل محمدی جانشین کالدرونی شد که خوب نتیجه گرفته بود و در ادامه هم باشگاه از او حمایت کرد و هم اینکه به او فرصت داده شد و شما دیدید که او موفق شد و نتایج خوبی مثل مربی خارجی گرفت. بنابراین ما مربیان داخلی داریم که بتوانند به پرسپولیس کمک کنند اما نیاز به فرصت، حمایت، آرامش و امکانات دارد که بتواند کار کند.

بیژن ذوالفقارنسب در ادامه در مورد تقویت پرسپولیس در نیم فصل دوم باقی ماندن درکورس قهرمانی گفت: پرسپولیس برای اینکه کماکان در کورس قهرمانی باقی بماند باید تیمش را تقویت کند، برای همین به عقیده من پرسپولیس در چهار پست نیاز به تقویت دارد. حتما باید در دفاع و خط هافبک دو سه بازیکن جذب کند و در خط حمله هم نیاز به جذب چند بازیکن دارد. شما بدانید اگر پرسپولیس در نیم فصل دوم نقاط ضعفش را بر طرف نکند به مشکل می خورد.

ذوالفقار نسب در مورد اینکه چه بازیکنانی را باید پرسپولیس بگیرد گفت: من به هیچ وجه پیشنهادی ندارم چون سرمربی و بعد باشگاه خودش باید بررسی و بهترین بازیکنان را بر اساس نیاز هایی که گفتم جذب کنند. در هر صورت تصمیم‌گیرنده مدیریت و هیئت مدیره باشگاه هستند و امیدوارم تصمیمی که می‌گیرند، درخور نام پرسپولیس باشد و بتواند کمک کند.

ذوالفقارنسب در مورد اینکه در این سال ها پرسپولیس دیگر مثل قبل بازیکنان ستاره و تاثیر گذار کم دارد گفت: من کاملا با این موضوع موافقم. ما سال‌ها پرسپولیس را در شرایط ایده‌آلی ديده‌ایم و این تیم همیشه ستاره‌ها و بازیکنان صاحب نامی در اختیار داشت. پرسپولیس در دوره‌هایی بیشتر از ۷-۶ بازیکن به تیم ملی می‌داد اما الان سه بازیکن به تیم ملی می‌دهیم که دو تا از آنها بیرون می‌نشینند. این ایده‌آل نیست و نشان می‌دهد پرسپولیس بازیکن تاپ ندارد. البته متاسفانه فوتبال ما در فقر بازیکن دست و پا می‌زند. امیدوارم در آینده بازیکنان محوری و ستاره مثل سابق درپرسپولیس ببینیم.

ذوافقار نسب در ادامه در مورد تیم ملی و اینکه وضعیت تیم ملی رادر قطر چگونه می بیند گفت: این تیم ملی قطعا نسبت به ادوار گذشته که مربیان خارجی هم حضور داشتند، می‌تواند بهتر نتیجه بگیرد و انضباط خاص خودش را هم داشته باشد. براساس بازی‌هایی که دیدیم، تیم از گذشته بسیار بهتر است. امیدوارم از تجربه بازیکنان قدیمی‌تر به نحو احسن استفاده شود و بازیکنان جوان هم با انرژی که دارند در کنار بازیکنان با تجربه تر کمک کنند تا تیمی مقتدر را شاهد باشیم. درمجموع باتوجه به عملکرد تیم و نتایج حاصله می‌توان خیلی امیدوار بود. امیدوارم بتوانند با ارائه بازی‌های خوب، لیاقت و شایستگی خودشان را برای کسب یک نتیجه خوب نشان بدهند.

ذوافقار نسب در مورد لیست تیم ملی و اینکه بهترین ها انتخاب شده اند یا نه گفت: بالاخره انتخاب بازیکن سلیقه ای است و باید به انتخاب و سلیقه گل محمدی احترام بگذاریم اما من عقیده دارم در این تیم ملی جای چند بازیکن خالی است و می توانستند به تیم ملی کمک کنند. به طور مثال بزرگترین غایب تیم ملی احمد نوراللهی است. به نظرم در حق این جوان کم لطفی شد و چشم‌شان را روی او بستند. او می‌توانست به تیم ملی کمک کند و در اختیار تیم باشد. خط میانی ما میانگین سنی بالایی دارد و شاید دوندگی لازم را نداشته باشند اما آن جوان می‌توانست در لیست قرار بگیرد و کمک کند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها